Phuket

14 december 2015 - Phuket, Thailand

De taxi brengt ons in een uurtje richting ons eerste slaapplekje. Het hotel is super schoon en fris, ruim en heerlijke bedden dit komt wel goed! We moeten het ontbreken van de bagage nog wel een beetje een plekje geven en willen onze eerste dag er niet te veel door laten beinvloeden.

Op het dak van het hotel is een zwembad en ondanks het gemis van de zwemspullen willen wectoch een frisse duik nemen! Met declift gaan wec omhoog, tenminste dat is de bedoeling, maar hier gaat het mis....tja pech komt nooit alleen..... De liftdeuren sluiten en declift gaat niet op of neer.....we zitten vast. We hebben een pasje nodig om de lift te bedienen maar die ligt dus nog in kamer en nu staan we hier. Izabella raakt direct in paniek en ergens van binnen ik ook.... Ojee hoe komen we hier uit!!! Ik druk wel 100 x op het belletje en voor ons gevoel duurt het een eeuwigheid maar gelukkig gaat de lift plots naar beneden pffff..... Gered!!! Maar de angst voor de lift blijft liever maar met de trap☺

In de middag toch maar een duik in het zwembad in onze onderbroeken, het is hier warm dus het zal wel drogen. Het is heerlijk eventjes in het zwembad dit doet goed na een lange reis.

Na de duik de onderbroekjes in de zo'n en wij gewikkeld in de handdoeken nog een beetje op ontdekkingstocht door het hotel. Er is een fitnessruimte en de kinderen vinden dit reuze interessant dus leven zich hier even fijn uit. En zo maken weer toch nog een fijne eerste dag van!

S avonds met gelukkig weer een droge onderbroek en in onze plakkerige lange broek op pad om iets te gaan eten. De meisjes zijn in tussen zo moe dat Olivia diep in slaap valt in de drager en Izabella op de arm van Thomas. Ook in het restaurantje worden ze niet wakker diep in dromenland. Dus wij eten onze eerste rijst maaltijd terwijl de dametjes slapen en dan wandelen we gauw terug.

De meisjes in bed en wij nog even rustig zitten bijkomen van de eerste en eneverende dag.

Rond half twaalf in de nacht worden de meisjes wakker honger.... Beide dames maar uit bed en wat eten. Een stukje mandarijn, mango, een paar gedroogde abrikoosjes, pepernoten, een stukje chocolade en een glas water. Na de creatieve maaltijd slapen we allemaal weer verder.....op naar de volgende dag.