Genieten op Koh Phi Phi

17 december 2015 - Ko Phi Phi Don, Thailand

15 december gaan we alweer op pad naar onze volgende bestemming Koh Phi Phi.

Gelukkig hebben we na de nachtelijke maaltijd allemaal weer lekker kunnen slapen en kunnen we er weer tegen aan voor vandaag. We starten de dag met een ontbijtje in ons hotel. Izabella moet van het eten allemaal niets weten en lust naar haar mening niets, Olivia maakt het allemaal niets uit en probeert van alles een beetje. Uiteindelijk eet iedereen zijn buikje vol en ook Izabella geniet van de rijst met ei.

Dan de spulletjes bij elkaar zoeken, één voordeel aan weinig bagage het opruimen en inpakken kost weinig tijd . Dan op pad met een busje naar de haven waar we met een boot richting Koh Phi Phi vertrekken.
De reis verloopt prima. Izabella tekend mooi op de tablet (Ojee als ze maar niet verslaafd raakt ) Olivia zit lekker in de rugdrager op Thomas zijn rug en is de hele reis in dromenland, met de wind in de haren staat Thomas met Olivia op het balkon. En ik zit naast Izabella een beetje te genieten van het uitzicht en af en toe wat weg dommelend. Veilig en wel zijn we na ruim een uurtje in Koh Phi Phi.

Het is even wennen aan de warmte, zeker in onze spijkerbroeken, en ook de drukte is overweldigend. Gelukkig hebben we een taxi geregeld, die niets meer of minder is dan een ijzeren kar waarin onze bagage wordt voortgeduwd. We logeren in de tropical garden bungalows, weg van de drukte afgelegen aan het einde van de straatjes weg van de feestvierders in een idilisch bamboe huisje. Izabella en Olivia nemen gelijk een verfrissende duik terwijl wij een beetje pootjebaden. Dan nog even op pad naar het strand. Olivia is onder de indruk van deze grote zandbak en ook Izabella doet gelijk haar sandalen uit en begint te spelen.

Iedereen kijkt ons wat raar aan, tja wat wil je ook terwijl ieder ander in de bikini of zwembroek zit lopen wij rond in de spijkerbroeken..... Toch is het even fijn aan het strand met de voetjes in het water!
Teruggekomen bij ons huisje wacht er een aangename verrassing op ons......de tas! We doen een vreugde dansje Joepie de poepie het is toch goed gekomen. Nu kunnen wij ook genieten van het zwembad en met de beentjes bloot in het zonnetje.
We slapen allemaal vroeg en zijn de volgende dag dankzij Olivia ook weer vroeg uit de veren en kunnen beginnen aan de tweede dag op Koh Phi Phi.

We genieten onze dagen op Koh Phi Phi van zon, zee, strand en het zwembad fijn in een zomerjurkje en bikini . Olivia vermaakt haar in de branding van de zee heerlijk met het vullen en leeg gooien van kleine potjes. Terwijl Izabella graag een duik neemt in het water en mooie zandkastelen maakt op het strand en elke dag start met een duik in het zwembad!

Naast onze zwem en strand activiteiten hebben we 17 dec ook nog een actieve klim naar het viewpoint van Koh Phi Phi gemaakt. Het was een warme klim, maar de moeite waard. Het was uiteindelijk een prachtig uitzicht over het eiland. Izabella genoot van de klim en de wandeling door de jungle, vol trots liep ze voor ons uit. Met als extra stimulans een ijsje . Olivia bewonderde alles vanuit de rugdrager en eenmaal boven deed zij nog een dappere klim poging op de rotsen.

Na een lekkere lunch hoog op de berg, met een prachtig uitzicht. Zijn we in tussen met een een slapende Olivia weer terug naar het hotel gewandeld, waar we genoten hebben van een welverdiende duik in het frisse water!

Morgen weer verder, we reizen op de boot richting Koh Mook.
Wij genieten.