Mooie wandelingen

16 januari 2018 - Benneydale, Nieuw-Zeeland

S'ochtends wordt er door de kinderen nog even gespeeld met de nieuwe Nieuw Zeelandse kindjes en dan gaan we op pad. De hele familie zwaait ons uit, er worden nog tekeningen en knutselwerkjes uitgewisseld en dan kunnen we echt gaan. Op korte afstand van de camping is een mooie wandeling te vinden de Totara walk een kleine wandeling door een mooi stukje bos met heel wat leuke en interessante informatiebordjes. Ook Olivia nis enthousiast over de wandeling en wandelt ook deze keer weer een groot stuk zelf!
Boaz heeft het wat moeilijker hij verstoort de rust in het bos aardig met een Boze huil. Hij is moe maar het slapen wil even niet lukken, ik besluit wat vooruit te lopen met hem en dan uiteindelijk nodigt hij zich erbij neer.... Zo is het toch wat aangenamer wandelen dan met een krijsende kleine jongen!

Na deze wandeling rijden we een stukje verder onderweg komen we langs beautiful Bennydale, het enige plaatsje hier in de wijde omtrek met een Engelse naam. We stoppen er om een ijsje te eten, maar Bennydale stelt verder werkelijk niets voor! Het is een wat vervallen klein dorpje met een klein winkeltje naast een prachtige schone en mooi beschildere toilet... Dat is dan beautiful Bennydale 😉
Vanuit Bennydale rijden we langs prachtige mooie rustige wegen met prachtige uitzichten weer een stukje verder richting een wandeling naar watervallen.

We gaan op pad naar de Omaru falls, een mooie ongerepte wandeling die ons door koeienweides, via prachtige beklimmingen tussen de bommen door en over spannende wiebelbruggetjes leidt naar een prachtig uitzicht op de watervallen. De meisjes zijn beide onder de indruk van het mooie uitzicht op de watervallen het is dan ook werkelijk prachtig het uitzicht vanaf hier.

En dan rijden we door naar een camping in de buurt van Te Kuiti, het is weer een prachtig plekje. We kijken tegenborghtiger hoge bergtoppen aan en er loopt een mooi riviertje langs de camping. Ook is het duidelijk een goede plek om mooie vogels te spotten we zien een aantal prachtige papegaaien met mooie rode kopjes en groen gevlekte vleugels. Ze zijn duidelijk niet erg schuw want een van de vogels komt zo'n beetje naast onze camper zitten en zo kunnen we hem mooi bewonderen en vastleggen op de foto natuurlijk!