Nog een nachtje in Ubud

13 februari 2016 - Ubud, Indonesië

Het was het tochtje welk op onze scooters door de regen terug naar Ubud, maar we zijn weer veilig en wel aangekomen!

We kunnen gelukkig nog een nachtje in het hotel blijven overnachten dat scheelt ons nu weer zoeken naar een slaapplekje. Deze keer slapen we in een andere kamer nou zeg maar gerust huis! Onze kamer telt twee verdiepingen, een eigen keukentje, een woonkamer en een badkamer met bad!

Na de lange tocht in de koude regen is het voor de meisjes een super fijne verrassing. Beide lopen dan ook vol enthousiasme richting het bad, dit zien ze wel zitten. Omdat ik het bad niet helemaal fris eruit vind zien ga ik eerst nog even aan de slag met een doekje en afwasmiddel ik boen zo hard ik kan nu kunnen ze er in. Dan blijkt er geen stop te zijn, dus provisorisch creëren we een stop van een doekje, met een kopje en een zware steen erop en het werkt prima!

Izabella en Olivia genieten volop van hun heerlijk warme en verdiende badje! Ze hebben samen veel plezier in het water en warmen heerlijk even op.

Als iedereen even later weer in de kleren is moeten we nog één keertje door de regen..... er moet ook wat worden gegeten dus het is niet anders. Vol goede moed pakken we ons weer in in de intussen iets uitgescheurde ponchoos en daar gaan we voor de laatste keer door de regen met de scooters.

We hebben Izabella piza beloofd dus dat wordt een bezoekje aan de Italiaan gelukkig is er een goede te vinden, die voor onze ogen de piza in een steenoven bakt. De kindjes kijken vol verwondering toe terwijl onze pizaatjes gebakken worden. We smullen allemaal van onze welverdiende maaltijd en dan rijden we nog steeds door de regen, weer terug naar ons huisje.

Gek genoeg hebben we in ons grote huis maar een klein twee persoonsbed, wel zijn er twee houten bankjes met grote kussens erop. Dus ik creër van de kussens, mijn sarongs en de dekentjes van Olivia een lekker bedje voor Izabella. Gelukkig vindt Izabella dit totaal geen probleem, ze vindt het bedje erg mooi en is super blij met haar eigen fijne zachte bedje. En ze slaapt even later al als een roosje.......

Zaterdag 13 februari worden we allemaal uitgeslapen weer wakker in ons mooie huisje, gelukkig is de regen nu ook eindelijk gestopt. De hagelslag van ons vorige verblijf hier blijkt nog in de koelkast te liggen dus we maken voor ons zelf weer een lekker ontbijtje klaar. Na het ontbijt gaan we richting de markt van Ubud er moeten nog een paar souvenirs gekocht worden! We lopen van kraampje naar kraampje maar dat wat we zoeken, is lastig te vinden of te duur naar onze mening. Uiteindelijk weten we te slagen, we regelen ook nog vervoer voor later die dag richting Munduk en rijden dan weer terug naar ons huisje.

Alles mag weer ingepakt worden en terwijl we inpakken eten we ook nog een zelfgebakken tosti. En dan rond half één is onze taxi er en laden we weer onze spulletjes in, op naar Munduk......

1. Annet Oosterhof:
    19 februari 2016
    Mooi bedje voor Iza. Ziet er goed uit de kamer. En dan onze gekkenbekkentrekker. ....
    Oli ons vrolijk meisje En dan Moniek met de mooie verhalen. Dat beest , een gekko?