Een nachtje in Long Beach

22 december 2017 - Purakaunui, Nieuw-Zeeland

S ochtends doen we het weer rustig aan, doordat de kinderen vaak later slapen dan thuis zijn ze ook later wakker we hebben vaak weinig haast dus onze ochtenden bestaan vaak uit niet veel meer dan in bed liggen, ontbijten en aankleden... Vaak starten we de dag met elkaar in ons bed Boaz ligt hier eigenlijk altijd al aangeboden hij halverwege de nacht verhuisd van zijn eigen bedje naar ons bed en de meisjes komen er dan rond een uur over negen bij. Zo ook vandaag een rustig ochtendje in Roxburgh voor we op pad gaan.
In ons boekje heb ik gelezen dat we in Roxburgh zeker Jimmy's pies moeten bezoeken, de beste taartjes en broodjes van het land en wereldberoemd! Nou dat lijkt ons wel wat. We gaan dus op zoek, gelukkig is het niet moeilijk te vinden. Het is dat het in het boekje staat anders rij je er zo aan voorbij het is een nietzeggend klein winkeltje die eigenlijk nauwelijks opvalt. Echter wanneer we er binnenkomen is het er super druk! En het staat vol met de lekkerste taartjes en broodjes...mmmm wat zullen we kiezen... We nemen uiteindelijk van alles mee en lunchen met de meest heerlijke broodjes en taartjes, niets te veel gezegd dat boekje van ons dit is echt heerlijk!!!
We staan geparkeerd vlakbij een park waar een speeltuin is die slaan we natuurlijk niet over. De meisjes genieten er even lekker van, rennen in het rond, schommelen zo'hoog als ze kunnen, glijden wel tien keer van de glijbanen en de draaien op de draaimolen hard in het rond! Nadat ze lekker veel energie hebben verdaan is het tijd om verder te reizen!

We reizen vandaag richting het zuidelijkste puntje die we aan willen doen tijdens onze reis. We gaan richting Dunedin waar we hopen pinguïns en zeeleeuwen te kunnen zien. De tocht naar onze camping in Long Beach is behoorlijk avontuurlijke het zijn weer kleine smalle weggetjes slingerend door hoge toppen van bergen....en onderweg ook nog eens een schaapskudde op de weg waardoor we niet verder kunnen. Maar eerlijk is eerlijk een leuke ervaring!

Als we uiteindelijk op de camping zijn, blijkt het alle moeite waard te zijn geweest het is hier super!!! Direct aangrenzend aan de zee en met een super leuke speeltuin! De meisjes zijn uitgelaten en willen graag het strand bezoeken. Eenmaal daar genieten ze van het water en zand en vinden ook nog mooie schelpjes tja het strand is eigenlijk altijd leuk! Ook de speeltuin wordt nog even flink getest en dan is het alweer bedtijd... De dagen zijn hier veel te kort er is zoveel te doen en te beleven.....
Maar morgen hebben we nog één druk programma dan is het het plan de pinguïns op te zoeken hopen dat we ze zien!!!

1. Marjan Koopman:
    25 december 2017
    Hopen dat jullie de zeeleeuwen en pinguïns morgen gaan zien,, na zo,n spannend tochtje.
    We gaan het horen en misschien foto,s zien.
    Msm