Dagje lekker zwemmen en een bezoekje aan Roxburgh

21 december 2017 - Roxburgh, Nieuw-Zeeland

Vandaag een beetje een relax dagje de kindjes hebben geen zin in rijden en dat begrijp ik best we hebben opknap heel wat kilometers afgelegd dus we besluiten samen iets leuks te gaan doen. In een boekje van Cromwell zie ik dat er een zwembad is hier en dat lijkt me wel een goed ideetje. De dames zijn het er mee eens, dus na ons ontbijtje vertrekken we richting zwembad, deze is gelukkig snel gevonden. En gelukkig is het een binnenbad, aangezien het vandaag best fris is. Niet veranderlijke dan het weer hier...het is bijna net als in Nederland of België 😉!

Het water is heerlijk warm en het is er helemaal niet druk we hebben het zwembad bijna voor ons alleen, wat een luxe. Izabella oefent flink met baantjes zwemmen ten slotte liet ze heel wat zwemlessen en moet ze wel een beetje bij blijven. Ik mag haar zwemjuf spelen en moet zeggen wat ze moet doen!
Olivia vindt vooral de speelgoed attributen die in het water liggen fijn en dobbert er vrolijk op los. Ook Boaz heeft hier zijn eerst zwem ervaring, we zien het wel zitten het is zo rustig en lekker warm dit kan wel! En hij geniet! Hij straalt van oor tot oor en traplekt vrolijk met zijn beentjes in het warme water zo leuk om te zien! De meisjes vinden het ook erg leuk dat hij mee mag zwemmen en zijn niet van zijn zijde weg te slaan. Al met al is het erg gezellig!
En het wordt nog beter ze hebben er heerlijke douches!!! Oh en die missen we alweer enkele dagen! Gelukkig hebben we onze shampoo meegenomen, na het zwemmen genieten we dus van een heerlijke douche. Goed bedacht dit uitje twee vliegen in één klap😃

Na het zwemmen lunchen we bij een plaatselijke bakker, toch fijn dat er hier zoveel bakkertje zijn met heerlijke broodjes we zijn allemaal echte brood eters dus genieten er keer op keer van.
We lopen ook'nog wat rond in Cromwell en komen er nog enkele kerstslingers om onze camper wat mee op te fleuren. En dan vertrekken we richting Roxburgh.
Een niets zeggend dorpje ergens te midden van de bergen en prachtige natuur. Volgens onze tablet is hier een fijne camping te vinden echter wij vinden hem niet.....we rijden wat rond kijken goed maar zien niets. Gek want alles staat hier altijd heel goed aangegeven....
Uiteindelijk heeft Thomas een idee het moet vast aan de andere kant van de weg liggen we rijden terug naar Roxburgh en vinden er inderdaad een bruggetje we rijden er over en inderdaad na even verder te hebben gereden zien we een bord camping staan! Het is weer gelukt om een fijn plekje te vinden voor de nacht, gelukkig maar.

1. Marjan Koopman:
    25 december 2017
    Dus boaz wordt ook een waterratje...
  2. Neumann:
    25 december 2017
    Dus jullie zijn allemaal water ratten leuk dat alles weer op geknap is pa opa
  3. Sigrid Verhees:
    31 december 2017
    Ooh, wat fijn dat Boaz genoten heeft van zijn eerste zwemervaring, en de dametjes met hem :)