Quenstown en Cromwell

20 december 2017 - Cromwell, Nieuw-Zeeland

Gelukkig voelt Olivia haar de volgende dag weer prima en ook Izabella is weer van de ergste schrik bekomen dus na een ochtendje een beetje aan rommelen op de camping gaan we op pad richting Quenstown.
Het schijnt dat we deze stad zeker gezien moeten hebben...nou ja we zullen zien of we deze mening delen.
De rit er naar toe verloopt tot de stad prima dan is er plots heel veel verkeer en dat zijn we na de rustige westkust echt niet meer gewend, daar waren we zo goed als de enige op de weg. Het is hier echt super druk en ik merk dat ik daar een beetje aan moet wennen het voelt niet fijn die rust was zo ontzettend heerlijk....
Maar goed we zetten door en kunnen uiteindelijk een plekje vinden om ons bakbeest te parkeren. Gelukkig geen regen vandaag dus we kunnen weer gewoon in ons zomerjurkje op pad!

We wandelen door het drukke Quenstown en merken al snel dat dit toch niet ons ding is. Het is hier gewoon benauwd van al die mensen om je heen....we weten ook niet zo goed wat we hier willen doen. We lopen maar wat en besluiten uiteindelijk maar een bakkertje op te zoeken om wat te eten. En toegegeven het zijn heerlijke broodjes die we op een grasveldje opeten. Echt een groot succes is dit ook niet, want er lopen hier allemaal eenden die duidelijk gewend zijn wat te krijgen behoorlijk brutaal zijn. De meisjes zijn er een beetje bang voor en voelen zich niet echt prettig met al die beesten om hen heen en ik snap het best. Dus we verkassen naar een bankje waar we verder eten. Wat we hier ook nog doen is onze was...want die is intussen torenhoog.... En verder zijn we niet erg enthousiast over deze drukke stad en vertrekken we dus snel weer....

We rijden richting Cromwell een gebied wat bekend staat om haar fruittelers, onderweg komen we dan ook heel wat standjes tegen waar vers fruit verkocht wordt vooral kersen, abrikozen en perziken. We besluiten te stoppen bij een van deze stalletjes en slaan ook flink in van al deze lekkere dingen!!! Er mag ook geproefd worden en dat laten Izabella en Olivia zich geen twee keer zeggen dus met volle fruitbuikjes stappen ze even later weer in om verder te reizen!

Nog een paar minuutjes en we zijn alweer bij een camping een simpel plekje deze keer een vrije camping wat betekend gratis, maar stelt dan ook in dit geval niet bar veel voor. Maar geen probleem voor een nachtje is alles prima en ten slotte hebben we ons eigen huisje op wielen mee!
Er is ook hier weer een mooi meer en de meisjes hebben wel zin om erbij te duiken Thomas gaat met ze mee terwijl ik het eten kook op die manier zijn zenook direct gewassen, tja zo gaat dat hier met gebrek aan een douche dus!

1. Marjan Koopman:
    25 december 2017
    Toch lekker dat je alles bij je hebt.
  2. Marjan Koopman:
    25 december 2017
    Heerlijk dat lekkere verse fruit.
    Haast jaloers op al die lekkere broodjes .
    hmmmm