Het metropool Kuala Lumpur

10 januari 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

En daar gingen we dan op naar Kuala Lumpur, het kan niet anders dan dat het even wennen wordt vanuit onze relax stand in de Cameron Highlands, richting het waarschijnlijk super drukke Kuala Lumpur!

De bus in Tannah Rata was keurig op tijd. We hadden vier stoelen gereserveerd en gelukkig werd er deze keer wel naar de nummers van de zitplaatsen gekeken. De stoelen bleken comfortabel alles zag er naar uit dat we een prima ritje te gemoed zouden gaan. Dit bleek echter niet volledig het geval, aan de buschauffeur heeft het niet gelegen deze reed behoedzaam en voorzichtig door de slingerende weggetjes van de bergen. Tja, deze slingerende weggetjes dat bleek het probleem. Eerst kond Olivia moeilijk haar draai vinden, gelukkig viel ze uiteindelijk bij Thomas op schoot in slaap. Vervolgens bleek Izabella haar niet echt goed te voelen ze werd erg misselijk en plotseling riep ze dat ze moest spugen. Ik mijn uiterste best doen zo snel mogelijk een zakje te pakken om haar in te kunnen laten spugen, maar dat is best nog een opgave uiteindelijk kwam het grootste deel dus op mij en haar terecht niet echt aangenaam wetende dat je er nog een paar uurtjes in moet zitten. Uiteindelijk geeft ze drie keer over. Gelukkig lijkt ze haar er niet echt ziek onder te voelen en blijft ze eigenlijk gewoon vrolijk, naar haar eigen zeggen voort haar buik na het spugen beter gelukkig maar! Na een stop halverwege wordt het hobbelen en bobbelen minder en hoeft ze gelukkig niet meer te spugen, ze lust niet ook wel iets te eten dat geeft weer moed! Ook Thomas voort hem niet volledig fijn ook hij wordt geplaagd door misselijkheid gelukkig komt het niet tot spugen. Al met al zijn we blij als we arriveren op het station in Kuala Lumpur. Hier eten we een lekker broodje waarna we met de monorail vertrekken naar ons nieuwe slaapplekje!

En dan zijn we echt in Kuala Lumpur even wennen hoor, die drukte en vooral de drukkende warmte en dan al die hoogbouw pfff dit is wel een wereld van verschil! Die middag lopen we een beetje rond in de stad, gaan we wat grote winkelcentra binnen ,eten we een ijsje en gaan we nog even met de kindjes naar de speeltuin waar we ontdekken dat er ook een zwembad is waar de kinderen vrij gebruik van kunnen maken, super dat gaan we zeker doen!  Die avonds zijn we allemaal erg moe en gaan we vroeg naar bed, we slapen niet echt super goed Izabella kan eerst niet in slaap komen en vervolgens is Olivia wat onrustig en dan is Izabella vervolgens vroeger wakker dan normaal, van zul je altijd zien....

Deze keer niet inclusief ontbijtje dus we moeten al direct op pad, geen goed idee voor mij, tja voor ieder die mij goed kent voor mijn ontbijt ben ik niet even vrolijk ik heb gewoon direct eten nodig... En daar lopen we dan in de nu al warme stad zoekende naar een ontbijt, verre van ideaal, gelukkig vinden we een fijn plekje waar we een heerlijk broodje eten! Daarna op pad naar Bukkit Nanas het laatste stukje regenwoud in de stad, waar we hopen een wandeling te kunnen maken. Het begint niet echt positief het woud is omsloten door hoge hekken en muren en het lijkt gesloten. Uiteindelijk lopen we wat mopperend achter elkaar aan rond het woud en blijkt dat we aan de andere kant er toch in kunnen. We bekijken even kort het museum wat erbij hoort, eerlijk gezegd meer om even bij te komen en af te koelen dan dat het echt veel biedt, en dan kunnen we er tegenaan. We ontdekken een canopy walk, een wandeling over hoge bruggen tussen de boomtoppen. We beklimmen moedig de eerste toren en wandelen over de bruggen door het park, Izabella ziet nauwelijks iets van het woud want zij rent voor ons uit over de bruggen haar energie is duidelijk terug ! We komen uit bij een hoeve uitkijk toren waar je als je wilt in kunt voor een kijkje over de stad. Echter Izabella besluit dat we dit niet doen, het lijkt haar te spannend. Dus uiteindelijk lopen we terug richting de wijk waar we logeren en waar onder anderen de speeltuin en het zwembad is. We genoten van een lunch en dan eindelijk maar toch kunnen de kindjes een duik nemen in het zwembad, heerlijk dit is genieten! Wij lopen door het water en kijken naar onze kindjes die veel plezier maken in het water, super! Dan nog even naar de speeltuin, waarna we vervolgens op zoek gaan naar een plekje om te eten. De dag vliegt weer voorbij de dametjes zijn moe en we besluiten onder ons hotel te eten waar allerlei kleine eetkraampjes zijn. Dan lekker douchen en dan gauw de kindjes in hun bedjes en voor mij de taak weer eens de blog bij te schrijven met al onze belevenissen!

Morgen verlaten we deze drukke stad alweer we gaan verder richting het zuiden naar Melakka, we zullen met de bus reizen en volgens de boekjes doet deze er uiterlijk 2,5 uur over laten we hopen dat de reis fijn en goed verloopt!

1. Jitske:
    11 januari 2016
    Ai ai, zo misselijk. Ik kwam toen grijs uit het busje, zo beroerd!!! Veel plezier in melakka. Xx
  2. Annemarie:
    11 januari 2016
    Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen. Geniet er van. Groetjes van Annemarie, Peter, Thijm en Iris