Naar huis

26 februari 2016 - Moskou, Rusland

En dan is het zover, onze fijne reis zit erop vandaag vertrekken we weer naar huis. We staan rond acht uur op en ontbijten voor de laatste keer fijn op ons nu al zonnige terrasje. Dan de warme kleren aan, want we gaan de koude weer te gemoed. Alle spullen zijn gisteravond al ingepakt dus alleen de toilettassen er nog in en de knuffeldieren van de kinderen en we zijn er klaar voor. Door een medewerker van ons hotel worden we richting het vliegveld gebracht, we zijn mooi op tijd als we rond negen uur het vliegveld binnenlopen. We laten hier de grote drager met de tent samen in plastic verpakken zodat deze door kan gaan als één tas en we ondanks een tas vol souvenirs geen extra bagage mee hebben.

We moeten een eindje lopen richting de juiste incheckbalie, bij aankomst is het daar gelukkig nog niet druk dat is fijn. We kunnen snel doorlopen en de stewardess helpt ons vriendelijk. We vragen naar een plekje waar eventueel een baby bassin gebruikt kan worden voor Olivia, mede omdat dit gewoon de fijnste en ruimste plekken zijn. Gelukkig is het mogelijk, ook checken we de maaltijden nog eens aangezien het heenreis niet helemaal goed is verlopen hiermee. Ook dit blijkt in orde en dan kan het wachten beginnen....

Om tien over twaalf vertrekt onze eerste vlucht richting Moskou, we zitten op een prima plekje in rij 17 direct achter de eerste klas met voldoende beenruimte en mogelijkheden voor een baby bassin. De meisjes vinden het doodnormaal weer eens in een vliegtuig te stappen en het is maar goed dat ze niet het besef hebben dat deze reis ongeveer 10 keer zolang zal zijn dan alle andere reizen die we tot nu toe met een vliegtuig hebben gemaakt.

Maar de reis verloopt ondanks dat het lang duurt vlekkeloos!!! Izabella vermaakt haar prima met het televisietje en na de lunch valt Olivia heerlijk in slaap. Terwijl Olivia op mijn arm ligt te slapen heb ik ook nog even de kans om twee films te kunnen kijken. En zo komen we uiteindelijk veilig en wel aan in Moskou!

Aangezien de landingsbaan erg druk is kunnen we niet direct landen, dat is erg vervelend nu ben je er eindelijk en wil je er graag uit en moet je nog een uurtje rondcirkelen boven de landingsbaan in Moskou. Gelukkig is onze volgende vlucht pas over tweeëneenhalf uur dus veel haast hebben we niet, dat geldt niet voor iedereen. Eenmaal als we geland zijn rennen sommige mensen het vliegtuig uit. Ik ben blij dat wij nog even de tijd hebben!

Op het vliegveld eten we nog een patatje en drinken een beetje en voor we het weten kunnen we alweer in het volgende vliegtuig stappen, en dan nu echt richting België!