Bezoekje aan Dunedin en overnachten in Herbert

24 december 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

S'ochtends zijn we vaak niet zo snel we maken wel plannen en zijn soms van goede zin om op tijd te vertrekken maar het komt er vaak niet van. Zo ook vandaag, zeker als de dametjes niet makkelijk in slapen wordt het in de ochtend vaak snel laat. Nou ja het is natuurlijk ook'nog gewoon vakantie....
We ontbijten dus rustig aan en gaan dan rustig aan op pad naar Dunedin om daar eens rond te kijken en te lunchen het plan is om dan ook nog een stukje verder te rijden richting het Noorden aangezien de dagen gaan tellen moeten we nu toch echt maken dat we weer een stukje omhoog gaan.

Ons bezoekje aan Dunedin is geen echt groot succes, in dit geval zorgde camper ons een beetje in de weg. We willen graag richting centrum maar het is daar erg druk en moeilijk om een plekje te kunnen vinden voor onze grote camper om deze te kunnen parkeren. Daarnaast is het ook wat moeilijk aangeven vinden wij. Al met al vinden we uiteindelijk een geschikt plekje voor'ons camper, maar hebben we weinig benul of dit nu dichtbij het centrum is of niet... We gaan komend op pad en zien het vanzelf. We lopen langs enkele leuke winkelstraatjes, turen wat door de ramen naar de etalages en gaan dan op zoek naar een plekje om te kunnen eten. Dat vinden we in een winkelcentrum, het is erg warm vandaag en vooral Izabella klaagt erover veel zin om verder te lopen hebben we dus niet meer. Het winkelcentrum is wat het wordt. Er zijn. Hier heel wat verschillende eetkraampjes waar je naar hartelust uit kunt zoeken wat je wilt eten. Izabella niets een burger uit echter uiteindelijk valt het wat tegen aangezien deze zo dik is, dat ze er nauwelijks van kan eten... Gelukkig vullen we toch nog onze buikjes en kunnen er weer tegenaan.
Boaz verdient intussen ook een schone luier en we gaan de verschoonruimte binnen hier blijken stopcontacten te zijn! Fijn aangezien al ons apparatuur, waaronder het fototoestel leeg zijn! Gelukkig hebben we onze stekker meegenomen dus we laden het fototoestel op terwijl Boaz wordt verschoond en ik besluit hem ook nog eventjes voeden. Thomas gaat intussen samen met de meisjes op ontdekkingstocht door het winkelcentrum waar ze ook de kerstman nog eventjes te zien krijgen! Wanneer Boaz zijn buikje vol heeft en ook het fototoestel er weer tegen kan proberen we nog eventjes op internet te komen, aangezien dit ook'nog lukt maar we nog wel een slaapplekje moeten regelen voor onze eerste nachten in Auckland.
En na dit alles en dit enerverende bezoekje aan Dunedin zoeken we onze camper weer op en rijden we richting Herbert.

Onderweg maken we nog een stop in Moeraki waar we bijzondere ronde rotsen bewonderen die hier op het strand liggen. Het lijken net eieren en verschillende verhalen doen hier de ronde wat het precies is en hoe deze bijzondere rotsen hier komen sommige mensen denken dat het het werk is van aliens. Al met al leuk om gezien te hebben. De meisjes vinden dit uitstapje ook leuk en rennen van de ene rots naar de andere en Izabella klimt erop en springt van de ene op de andere. Natuurlijk ook nog een ijsje en dan toch echt op pad naar ons slaapplekje in Herbert.....

1. Annet Oosterhof:
    31 december 2017
    Het weer is wel heel wisselend he. Lijkt Nederland wel.Tot het volgend reisverhaal.
    Kus