Kerst in Herbert

25 december 2017 - Herbert, Nieuw-Zeeland

In Herbert besluiten we twee nachtjes te blijven we zijn even moe van de vele kilometers hebben even allemaal behoefte aan rust!
Toch verkassen we nog wel naar een andere camping met meer faciliteiten.

Kerstochtend starten we natuurlijk met een cadeautje onder de kerstboom, bij gebrek aan een echte kerstboom hebben we er eentje samen geknutseld van papier en op een kastje in de camper geplakt. Gisteravond heb ik cadeautjes ingepakt voor de kindjes en onder de papieren boom gelegd, het is net echt!!!
En voor de kinderen maakt het geen verschil, ze zijn blij verrast!! Zingeving onze kerst met een cadeautje onder de boom. Izabella heeft ook wat gemaakt voor ons allemaal en alles wordt gezellig samen in ons grote bed uitgepakt en bewonderd. De meisjes krijgen beide Lego en Boaz een boekje. De ochtend brengen de dametjes fijn spelend met de Lego en Duplo door.

De eerste camping in Herbert is zeer eenvoudig met enkel een toilethokje. Een nachtje hier is prima en we kunnen vanaf hier ook nog een mooie avontuurlijke wandeling doen. Thomas en Izabella doen dit met zijn tweetjes Olivia kan wel wat rust gebruiken en de weggetjes zijn wellicht te moeilijk voor haar om te beklimmen. Dus ik blijf met de twee kleintjes fijn bij de camper. We hangen saampjes wat rond en doen weinig.
Thomas en Izabella bedwingen ondertussen samen de spannende weggetjes vol hindernissen vanaf de camping naar het water. Izabella geniet van deze wandelingen, vindt de natuur prachtig ziet en vindt van alles en even alleen met papa is natuurlijk super zeker aangezien het zo'n avontuurlijk tochtje is.
Samen picknicken ze met een stukje fruit aan de waterkant en dan de klim weer omhoog!

Als we allemaal weer saampjes zijn eten we een broodje en vertrekken we richting een andere camping nop enkele minuutjes afstabd van deze. De eerste die we tegen komen heeft plek voor ons, een warme douche, wasmachine etc maar ook een waterprobleem er is ruim 30000, liter water weggestroomd waardoor ze nu erg zuinig moeten zijn. Aangezien wij ook waterloos zijn en onze tank graag bijvullen is dit dus niet erg ideaal. De vriendelijke eigenaar verwijst ons naar een camping op een paar minuutjes afstand van de zijne. We gaan dus nog even iets verder en vinden daar een camping met alle luxe! Prima voor nog een nachtje en een dagje rustig aan. Er is hier een warme douche, wasmachines en gratis wifi helemaal super dus en ook kunnen we onze tank bijvullen. Hier besluiten we een nachtje te blijven.

De was doen is geen overbodige luxe dus dat is het eerste wat ik ga doen, ook de tank vullen we bij de wc wordt geleefd evenals het afvalwater zo we kunnen er weer tegenaan.
De camping heeft een wat aftans speeltuintje maar ach de meisjes vermaken zich er wel en het ligt aan het rivier en dat biedt nog de meeste speelplezier, samen dammen bouwen!!
Het is hier overigens momenteel niet erg warm en wat regenachtig dus een warme douche na een koude duik in het riviertje kan dus zeker geen kwaad!
In de nacht is het ook erg koud de kinderen worden er wakker van, Thomas kruipt boven bij de meisjes en Boaz komt bij mij in bed zo kunnen we toch nog even lekker verder slapen dicht tegen elkaar aan.

Na onze kerst in Herbert gaan we morgen weer op pad, richting Geraldine is het plan.

1. Erna:
    31 december 2017
    Dag Moniek,
    Heb terug met veel enthousiasme jullie reisverhalen gelezen en probeer me er dan een beeld van te geven hoe het daar moet zijn.
    Best wel spannend om van de ene plek naar de andere te komen en mogen genieten van de mooie natuur daar
    Wens jullie nog veel avontuur en alvast mijn beste wensen voor 2018!
    Groetjes Erna
  2. Sigrid Verhees:
    31 december 2017
    Wat fijn dat jullie er toch een echte Kerst van hebben gemaakt! Zo gezellig ook met z'n allen op het grote bed cadeautjes openen :) xx