Rakaia Gorge

28 december 2017 - Windwhistle, Nieuw-Zeeland

Vandaag rijden we redelijk op tijd weg er is op deze camping niet echt iets te beleven en ook de rivier die hier naast stroomt is niet te bereiken. We rijden vandaag richting Rakaia Gorge, oneerzet komen we de rivier al veelvuldig tegen en zien we al hoe mooi blauw het water is. Op het hoogste punt langs deze route kunnen we even stoppen om dit moois te bewonderen bij een uitzichtpunt. Het is werkelijk prachtig!
En na een kort ritje komen we uiteindelijk bij een fijne camping direct aan de rivier, het is een vrij grote camping maar met veel groen waardoor je ingesloten staat tussen de mooie groene Heggenbenz van de grote geen idee hebt. De kinderen spelen eerst fijn op de camping, het zonnetje schijnt Finnen dat doet toch direct wonderen! Boaz heeft niet echt zijn dag, het slapen lukt niet en hij moppert en huilt. Soms is het fijn als hij wat beter in zijn eigen bedje zou willen slapen, maar dat is tijdens deze reis toch echt weer afgeleerd meneertje vindt de drager vele malen fijner. Ik doe m'n uiterste best hem'in slaapje krijgen maar hij weigert en huilt en huilt uiteindelijk dan toch maar in de drager en ja hoor meneertje is in diepe slaap.... Nou ja dat is uiteindelijk het belangrijkste!

Samen gaan we nog op onderzoek uit bij de rivier vanaf de camping is dit een kleine wandeling naar beneden waar de rivier stroomt, het water heeft een enorme stroming dus er in zwemmen is zeker geen optie. Zelfs'de kleine boten hebben er moeite mee om tegen de stroom in te varen. In een kleine zijtak kunnen de kinderen wel even pootje baden en spelen met de grote stenen die er liggen.
Na rivierplezier gaan we nog vol goede moed voor een wandeling richting het enige cafeetje hier in de wijde omtrek Mount Hutt café, we hopen daar een ijsje te kunnen vinden voor de meisjes. Olivia is vandaag ook erg moedig en loopt de hele weg naar boven op haar kleine beentjes!
En gelukkig sluiten we de wandeling naar boven succesvol af er is ijs! Geen keuze en maar twee maar precies genoeg voor'ons dames dus. Ze spullenneenheerlijk van terwijl wij nog even genieten van het mooie uitzicht op de rivier en de camping die je vanaf hier ook kunt zien liggen in het dal. Als de ijsjes op zijn beginnen we weer aan de afdaling richting de camping.

Eenmaal bij de Campernissen het tijd om te starten met het bereiden van ons avondeten, de meisjes spelen even fijn op het mooie grasveld en dan na het eten zit ook deze mooie dag er alweer op!
Morgen zullen we afscheid moeten nemen van ons huisje op wielen!!

1. Mama:
    1 januari 2018
    Een cafeetje met maar twee ijsjes. ...komen er nooit geen toeristen ...😀
  2. Sigrid Verhees:
    3 januari 2018
    Heerlijk al dat spelen in riviertjes!! Genoot ik als kind ook zo van :D