Een paar dagen in het mooie en bijzondere Rotorua

13 januari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Nadeel van deze luxe camping is weer dat we om 10 uur eraf moeten zijn en ze zijn streng hier ben je pas rond half elf, 20 dollar extra betalen pas om half twaalf 50% extra betalen.... Wij zorgen er dus voor dat we stipt tien uur ons plekje verlaten. Nog een drukke ochtend aangezien onze was nog in de droger zit, we de wc en het water nog moeten legen en schoon water bijvullen...maar het lukt om tien uur staan we buiten de poort!

Rotorua heeft ontzettend veel mooie en bijzondere dingen om te doen, ik heb in een boekje vol met activiteiten een aantal dingen geselecteerd waaruit de kinderen mogen kiezen. Er is echter geen overeenstemming in de keuzes waardoor we besluiten de twee opties van de dames maar even te laten voor wat het is en iets keuzen wat ze dan beide als tweede keus hebben, kiwi's kijken. We rijden dus naar thé rainbow springs een park waar de kiwi's te bewonderen zijn. En wees eerlijk, dat beestje moet je toch gezien hebben voor je nieuw Zeeland verlaat!
We hebben een gezellige dag in dit park, we hebben kiwi's gezien die overigens heel wat groter zijn dan we hadden verwacht! Het zijn nachtdieren dus ze keren voor deze beestjes hunndag en nacht ritme hier om er is een speciale plek die donker is gemaakt waar we ze kunnen zien. Daarnaast zijn erin het park nog heel wat vogels te bewonderen die hier in nieuw Zeeland leven, ook nog enkele reptielen en wonen we een vogelshow bij. Waarbij er verschillende vogelenlijstjes doen, kleuren sorteren, duikvliegen, op een katrol stappen etc. Het is niet reuze spectaculair maar wel bijzonder om even te kunnen zien. Er is hier ook nog een mooie speeltuin waar we gezellig met elkaar picknicken terwijl er natuurlijk door de dames fijn gespeeld wordt. Overigens is het park zeer kindvriendelijk aangelegd op heel wat plekjes zijn er ontdekhoekjes ingericht, bijvoorbeeld een Waterhoek met waterpompen etc om uit te testen, of grote vogels die je kunt bewegen en waarmee je wormpjes moet vangen, we hebben er allemaal veel plezier mee. Ook is er een wildwaterbootje waarmee je van de waterval af kunt echter Olivia is nog te klein hiervoor. Ik besluit met Izabella mee te gaan echter tot groot verdriet van Izabella, we keren de rollen dus om. Olivia, Boaz en ik kijken en Thomas gaat met Izabella mee. Ze hebben saampjes veel plezier en wij kijken met zijn drietjes naar alle bootjes die hard de waterval af komen zetten, ook leuk!
Wanneer we alles wel gezien hebben lopen we terug naar de camper.

Vandaag hopen we meer geluk te hebben op een gratis plekje in Rotorua, het is nu nog vroeger dus het zou toch moeten lukken.. we gaan eerst naar parkeerplaats nummer één die onze voorkeur heeft aangezien deze grenst aan een grote speeltuin. Maar pech gehad, er zijn maar drie plekjes en allemaal bezet.... Parkeerplaats nummer twee dan maar... Hier kunnen een stuk of acht campers staan en hier hebben we meer geluk de parkeerplaats is nog niet vol. We kiezen een fijn plekje en hebben zo weer een slaapplekje voor de nacht!
De middag is nog lang dus we lopen nog even het centrum in op zoek naar enkele souvernirtjes we willen natuurlijk ook wat leuks meenemen voor de omaatjes en de dames willen ook nog graag iets kleins en krijgen beide een kettinkje met een kiwi hangertje eraan. Olivia in het roze en Izabella in het blauw.

Het is vandaag ook markt, deze bestaat overigens voornamelijk uit eetkraampjes, wij besluiten hier ook maar te eten vanavond wel leuk eens iets anders dan in onze camper. Er is echt van alles, van pannenkoeken, tot Duitse braadworst, van Thaise padtai tot pasta en noem het maar op. Het is moeilijk kiezen.... De damesgids zijn het er snel over eens een Pannekoek met appel wordt het! Echter het groot succes wordt het eten hier niet, we hebben geen tafeltjes het is intussen zo druk dat je amper je kont meer kan keren, Boaz wordt er ook erg onrustig van we hebben hem meegenomen in zijn wagentje maar daar kan meneer niet meer rustig in liggen hij klimt er zo'n beetje uit niet meer echt vertrouwd dus. Het wordt dus een etentje met hindernissen.....
Wanneer we allemaal iets gehad hebben gaan we snel terug naar de camper, Boaz is erg moe en de dames kunnen er ook wel in gauw naar bedje dus!

De volgende dag lopen we nog even richting het centrum en zoeken we het informatiecentrum op hier is meestal gratis internet en af en toe moet er even een blog gepost worden of de financieen gecheckt dan maken we dus even gebruik van zo'n punt. Hier vinden we ook nog enkele leuke souvenirs speciaal uit Rotorua. Vervolgens lopen we verder het stadje in om iets te eten, we gaan naar de fat dog gister had Thomas dit plekje al gezien en het zag er allemaal erg lekker uit. We zoeken een fijn plekje en dan lopen de meisjes en ik naar voren om te kijken wat er allemaal is, de dames zien al snel allemaal lekker taartjes en cakejes en Besluiten daarmee te willen lunchen. De rest van het aanbod staat op grote borden echter deze staan zo vol met gekleurde letters dat ik er even geen wijs uit wordt ik roep Thomas toch maar even, uiteindelijk besluiten we er dan maar een taartjes proeverij van te maken en keuzen we allemaal een taartje uit die we delen met elkaar.
Maar deze taartjes hakken er enorm in....met z'n viertjes krijgen we nog geen twee van de vier taartjes op....pff en onze buikjes voelen bomvol aan.....we vragen een doosje om de rest mee te nemen en rollen zo'n beetje de deur uit. Tja de fat dog doet duidelijk zijn naam eer aan....
Dienmiddag gaan we nog naar de Redwood Forest het plan is om daar het boomkroonpad te lopen over kleine bruggetjes echter het weer is wat dubieus. Het is een erg donkere lucht het is benauwd en in de verte rommelt het al behoorlijk. Niet echt een heel slim plan dus om tussen de boomtoppen te lopen. We kiezen er dus maar voor een gewone wandeling te doen, dan kunnen we ieder moment makkelijk terug naar de auto mocht dat nodig zijn.
Het rommelen komt steeds dichterbij, het kabinet er behoorlijk op los terwijl wij wandelen door dit bijzondere bos. Izabella en Olivia vinden het best een beetje spannend maar ik stel ze gerust zolang het bij rommelen blijft kan er eigenlijk niets gebeuren het klinkt alleen zo gek en ik snap best dat jullie daar van schrikken.... Gelukkig overwinnen ze hun angst en lopen uiteindelijk vrolijk verder. Wanneer we bijna ons rondje hebben gemaakt begint het plots dan toch heel hard te regenen... Ojee wat nu? Schuilen of doorlopen? We verkiezen doorlopen ten slotte kan een regenbui hier erg lang duren, en er zijn nog geen flitsen wat als deze straks in volle hevigheid losbarsten dan ben ik toch liever in de camper.
Ik heb Boaz in de drager en probeer zo hard als ik kan met de drager te rennen, Izabella kan het hardst van allemaal en rent voor ons uit. Olivia en Thomas komen samen achteraan. We zijn blij als we eindelijk kletsnat, dat dan weer wel, bij de camper aankomen! Dat was het tochtje wel!!!

Wanneer we eenmaal in de camper zitten en op pad gaan naar de volgende camping zien we hier en daar nog wat flitsen niet eens verschrikkelijk veel echter blijkbaar is het toch ergens ingeslagen want de brandweer rukt in volle vaart uit.....

Vannacht hebebn we een camping plekje bij lake oksel uitgezocht net iets buiten Rotorua. Wanneer de kinderen hier nog even fijn buiten spelen, tja het weer kan snel omslaan we hebben nu weer stralend zonnig weer, komen er plots nog twee kindjes aan. En wat blijkt? Een Nederlands gezin met drie kinderen.... Dat is nog niet eerder gebeurd dat we kinderen tegenkomen die ook Nederlands spreken de dames vinden dit erg leuk en ook de andere kinderen willen wel samen spelen zij hebben een bal en dat brengt veel speelplezier! Zo spelen ze gezellig samen terwijl ik het eten maak en Boaz ligt te slapen. Normaal is de afspraak dat de meisjes na het eten direct naar bed gaan, zeker aangezien we hier vaak later eten en ze niet echt snel in slaap vallen...maar voor vandaag maken we een uitzondering er mag nog even gespeeld worden met de andere kindjes. Ze genieten er echt van even samen te zijn met de andere kinderen.
En dan na het spelen lekker naar bedje!

De volgende morgen rijden we richting Orakei Korako een geothermisch gebied, we gaan eerst met een klein bootje aangezien het aan de overkant van de rivier te vinden is. We zijn allemaal erg benieuwd wat we nu eigenlijk te zien krijgen en het is prachtig!!! Echt super bijzonder allerlei warmwater geisers en stukken aarde in alle kleuren van de regenboog. Het is hier in de blog wat moeilijk te omschrijven hoe het er nu precies uit ziet maar de foto's die ik er later bij zal plaatsen zullen hopenlijk een klein beetje kunnen laten zien van deze bijzondere plek. Er is een wandeling uitgezet waarbij je het volledig gebied op eigen houtje kunt bezoeken en de ene plek hier is nog mooier dan de andere. Echt ik heb nog nooit zoiets bijzonders gezien. Ook Izabella is razend enthousiast over alle bijzondere dingen die ze ziet en zit vol vragen wat dit nu precies is en hoe dit kan, we proberen haar zo goed en zo kwaad als het kan alles uit te leggen.
Voor Olivia kunnen we hier een drager lenen het is voor haar te gevaarlijk om zelf te lopen aangezien als ze van de paadjes valt ze flink kan verbranden wel'fijn geregeld dus. En Olivia die voort haar een ware prinses in de drager en kan vanaf hier alles mooi bewonderen.
En kleine boaz die krijgt er natuurlijk weer niets van mee hij slaapt heerlijk op zijn plekje in de drager.

Na dit heel bijzondere uitstapje rijden we nog door naar de Huka falls. De wandelingen bij de Huka falls zijn iets te uitdagend voor ons, te lang om te kunnen doen met onze kindjes maar het is wel bijzondere om ze te kunnen bewonderen. Thomas gaat eerst alleen met de meisjes even kijken aangezien Boaz ligt te slapen ik blijf dus even in de camper bij hem. Vervolgens keren we de rollen om en wandel ik met de meisjes naast de Huka falls, het is eigenlijk meer een hele brede wilde rivier, de waterval gaat wel 11 meter naar beneden maar zo te zien in verschillende etappes. En het water van deze waterval is echter stralend blauw prachtig om te zien! Eigenlijk krijg je wel zin er even in te springen als je dit mooie heldere water ziet.... Maar dat is natuurlijk veel te gevaarlijk!
Wanneer we terug lopen naar de camper komen juist Thomas en Boaz er aan de kleine man is wakker geschrokken van een motor die vertrok met veel kabaal...... Nou ja kan hij de watervallen ook'nog eventjes zien!

Vervolgens rijden we door naar Taupo, we stoppen hier nog voor een lekker ijsje die we op een fijn grasveldje opeten. En dan rijden we door naar de camping, een mega grote camping waar wel zo'n 60 campers staan aan lake Taupo. De camping stelt weinig voor, maar is gratis dus ideaal en zo te zien maken heel wat mensen hier gebruik van. We komen niet meer bij het meer vandaag we gaan eten maken onze buikjes lusten wel wat na zo'n lange bijzondere dag. De dametjes helpen mij mee met het eten te maken, snijden de groenten, roeren in de pan, voegen de saus toe en zo maken we samen een lekkere pasta die met smaak wordt gegeten. Want ja, als je het zelf maakt smaakt het natuurlijk nog veel lekkerder!!!!

Dan maar eens zien wat de dag ons morgen weer zal brengen.....