Koh Mook, het paradijs

20 december 2015 - Koh Muk, Thailand

Ons laatste avondje Koh Mook is alweer aangebroken, eigenlijk veel te snel want wat is het hier super fijn!!

Het eiland is rustig een waar paradijsje en super kindvriendelijk. Het zal wel ergens in de lonley planeten staan dat het een plek is waar je goed kunt vertoeven met kinderen, want het zit hier echt vol met gezinnen met kinderen. We logeren in de Coco Lodge een super fijn plekje, waar iedereen ook dol is op onze meisjes. Er wordt alles in het werk gesteld om het hen naar de zin te maken. Bakken speelgoed worden klaar gezet, een box met ballen voor Olivia een kinderstoel noem maar op het is er echt super fijn. Izabella voelt haar ook heel erg op haar gemak, ze loop zelf naar ons huisje en richting de zee, speelt fijn in de tuin en geniet echt van het hier zijn. Al met al is het geweldig en is het ook erg jammer dat we morgen alweer afscheid nemen van Koh Mook aangezien we een boot hebben geboekt richting Maleisië.

De reis hier naar toe is prima verlopen een halve dag dobberen op een boot, maar het was OK. Izabella vermaakt zich met tekenen op de tablet en Olivia heeft veel in de drager geslapen, zo is het reizen voor iedereen goed te doen.

Bij aankomst hebben we een Frans gezin ontmoet waarmee we de afgelopen dagen hebben opgetrokken dat was erg gezellig. De middag van onze aankomst hebben we lekker gegeten en genoten van het maken van zandkastelen op het strand.

Dag twee zijn we rustig aan begonnen. Van de gevonden schelpjes hebben Izabella en ik een kunstwerken gemaakt het was heerlijk relaxed knutselen voor ons  huisje. De middag hebben we samen met het franse gezin een snorkel tour gedaan, die echt de moeite waard was. Met een longtail boot het water op en op drie plekken het water in om te snorkelen.

Bij de eerste stop zijn we met zijn viertjes in het water ingedoken. Izabella bij Thomas op de rug Olivia in mijn armen en samen zwemmen tussen de vissen een bijzondere ervaring. De tweede stop zijn Izabella en ik met zijn tweetjes het water ingegaan terwijl Thomas en Olivia in de boot zijn gebleven. Deze stop was snorkelen en een stuk door een donkere grot een bijzondere ervaring. Terwijl Izabella bovenop mijn rug zat zwom ik achter de gids aan in een pikdonkere grot met enkel het kleine lichtje op zijn hoofd heel bijzonder. Na de eerste schrik, genoot ook Izabella van deze ervaring. Eenmaal aan het einde van de grot kwamen we uit op een verlaten strandje te midden van rotsen echt prachtig een waar paradijsje. Izabella was ook erg onder de indruk en heeft genoten van het spelen op het strandje en het zwemmen in het heldere blauwe water, samen met de twee franse kindjes. De derde stop was snorkelen tussen prachtige vissen nu dook Thomas eerst alleen het water in en bleef ik bij beide meisjes op de boot. Samen gooiden zij koekjes in het water om de visjes te lokken die met grote getalen op de koekjes afkwamen. Erg leuk om te zien en Izabella en Olivia hadden dik lol met het voeren van de visjes terwijl Thomas tussen de visjes zwom. Ook ik ben nog even het water ingedoken en heb prachtige visjes gezien in alle kleuren van de regenboog, het is jammer  dat ik daar geen plaatjes van kan delen met jullie, maar geloof me het was prachtig!

Vandaag zijn we zelf op verkenning uit geweest op dit mooie eiland. Op de fiets zijn we langs prachtige jungle wouden gefietst en langs authentieke maar erg smerige dorpjes. Ook hebben we onderweg olifanten gezien, weliswaar in gevangeschap maar Izabella vond het machtig om ze te zien, het was een ware belevenis!

In de middag hebben Olivia en ik fijn saampjes op het strand gespeeld terwijl Thomas en Izabella nog een wandeling hebben gemaakt. Izabella vind de jungle prachtig en wil graag iedere dag op ontdekkingstocht. Ze is erg onder de indruk van de grote planten, mooie bloemen en de prachtige vlinders die ze overal ziet. Het is fijn te zien dat zij daar zo van kan genieten. Terwijl we Olivia niet blijer kunnen maken dan met een schepje en een emmertje op het strand. Zo is er voor ieder van ons iets bij wat we graag doen

Morgen gaan we een lange reis maken. We stappen rond een uur of elf hierop de taxi, die overigens niets meer of minder is dan een scooter met een extra bankje eraan om vervolgens rond half twaalf in de boot naar Koh Lipe te vertrekken. Vanaf Koh Lipe vertrekken we naar Langkawi in Maleisië. We verwachten rond zes uur in de avond, Maleisische tijd, op Langkawi te zijn. Vanaf daar kan ons Maleisische avontuur beginnen!

1. Jitske:
    21 december 2015
    Wauw, geweldig om te lezen en de foto's te bekijken. Wel jaloers hoor haha. Veel plezier in Maleisië en geniet! Maar dat doen jullie wel :-) kus ons
  2. Mirjam:
    21 december 2015
    Hoi lieve Moniek, Thomas, Izabella en Olivia,

Wat een mooie verhalen en foto's. Geniet van dit prachtige avontuur.

Liefs Gert, Mirjam, Jens en Mare
  3. Marijke:
    24 december 2015
    ooooh wat mooi de fotos en de verhalen en mooi om Izabella en Olivia zo te zien!
    Veel plezier in Maleisie!!!