Een dagje bij Lake Hum

31 januari 2020 - Lake Hume, Australië

We zijn richting Lake Hum gereden, Thomas had een mooie camping gevonden aan dit meer en gezien de zinderende hitte hopen we hier verkoeling te kunnen vinden…

Het meer staat enorm laag, de bomen die waarschijnlijk normaal onder water staan ver boven water. Ook zie je aan het landschap dat er normaal water dient te staan. Het is wel een prachtig gezicht overigens. Na het eten lopen we even richting het meer. De kleintjes kunnen het niet laten en nemen beide een duik in het water. Het is zo mooi om te zien hoe ze genieten van het spetteren en spartelen in het water. Izabella houdt het deze avond bij pootje baden en stenen zoeken. Mooie stenen zijn hier volop te vinden. Vroeger was dit een van de plekken waar men naar goud zocht. IN het zand en het water is dat ook nu nog te zien, hele kleine snippertjes goud zie je glinsteren aan de oppervlakte en tussen het zand.

Na een warme zwoele nacht is het fijn dat we weinig actie hoeven te ondernemen voor verkoeling… Het meer is maar een klein stukje lopen…

Izabella heeft echter niet haar dag, ze is boos, vooral op haar zelf. Alles wat ze doet, alles wat ze probeert het lukt niet. Ze is zo verdrietig… Thomas besluit vast met de kleintjes richting het water te gaan en ik blijf bij Izabella. De warmte helpt ook niet mee, dan de kriebelvliegen die hier veel zitten en het slaap te kort door de warme nachten… Tja dan heb je het som gewoon even gehad. Gelukkig is na een flinke huilbui en boosheid Izabella haar glimlach weer terug. Samen zitten we een tijdje binnen lekker te tekenen en te kleuren en dan wil ook Izabella richting het meer om te zwemmen.

En zo belanden we allemaal nog even lekker in het verfrissende water van Lake Hum. De bodem is van klei en Thomas gat er vanuit dat dit heilzaam is, ach je weet maar nooit. Hij smeert zich dan ook van top tot teen in met de klei en de kindjes helpen graag mee. Niets leuker dan kliederen met klei natuurlijk. En nu maar opdrogen…. Na een duik in het water is het er even later allemaal weer af, we zullen zien of het heilzaam is!

IN de middag maken de dames hun eigen stenen winkeltje. Alle gevonden stenen worden uitgestald en wij mogen komen kijken, bewonderen en uitzoeken.

Die middag rijden we richting Beechworth, een leuk klein stadje. Ook hier is een fijn meertje te vinden om te gaan zwemmen. We besluiten bij de plaatselijke pizzeria pizza en pasta te halen en rijden dan richting het meertje. We picknicken hier gezellig en zo kunnen de kindjes na het eten nog eens genieten van een frisse duik. Intussen blijft het maar heet 45 graden is geen uitzondering… De hitte is enorm aanwezig en we beginnen er wat last van te krijgen. We slapen allemaal minder goed en worden wat prikkelbaar. Het enige wat fijn is, is water en zwemmen!!!

1. Judith:
    14 februari 2020
    Wow, 45 graden is wel heeeel warm. Is vast een andere warmte dan in Nederland, maar toch klinkt het als heel heet. Gelukkig biedt het zwemmen wat verkloeling. Heerlijk plonzen en spetteren :-)
  2. Marjan Koopman:
    14 februari 2020
    Ik begrijp Izabella wel hoor. Bij zo'n hitte kun je meer goed functioneren.
    Water is dan het enigste wat lekker is.
    😥❤
  3. Marijke:
    14 februari 2020
    Wat mooi al die steentjes zoeken en heerlijk met klei smeren, wel erg pittig idd met die hitte dat hakt er dan wel behoorlijk in, gelukkig maar dat er wel verkoeling te vinden is! Liefs van ons!