Een bezoekje aan Raymond Island

7 februari 2020 - Raymond Island, Australië

Thomas heeft gelezen dat er op Raymond Island hier niet zo ver vandaan een leuke wandeling te doen is waarbij je heel veel koala’s kunt spotten in het wild. We besluiten hier een dagje naar toe te gaan. Het is een klein uurtje rijden en om er te komen moet je met een ferry. De oversteek stelt echt niets voor, je kunt het eiland met gemak zien liggen en gevoelsmatig kun je net zo goed zwemmen. Izabella is dan ook wat mopperig, ik dacht dat we met een boot gingen. Tja, dat gaan we ook maar inderdaad langer dan een minuut of vijf a tien zal het niet duren.

Boaz is dol enthousiast dat hij op de boot mee mag en ook Olivia ziet het wel zitten. Op de kade krijgen we van een ander gezin de tip zeker deet mee te nemen aangezien het eiland vol met muggen zit. Zij zijn al geweest maar flink geprikt topen weer gekeerd deet gekocht en willen nu terug keren naar het eiland. Thomas rent naar de camper en komt juist op tijd terug zodat we gewapend met een potje deet toch mee kunnen op de boot!

Na de bootreis die dus inderdaad niets voorstelt, maar waar we wel een paar mooie kwallen in het water kunnen spotten. Komen we aan op Raymond Island? Er is hier een korte wandeling uitgezet waarbij je hopelijk een aantal koala´s kunt spotten.

We hebben op Raymond Island een super leuke dag, we zien heel wat koala´s, ieder van ons weet er wel eentje te spotten!! En als kers op de taart zien we ook nog twee echidna´s. Olivia haar grootste wens was ook echidna´s te mogen bewonderen in het wild. Zij heeft een paar weekjes geleden van het geld van de omaatjes een knuffeltje gekocht, dit bleek een echidna te zijn. We hadden geen idee wat dat is voor een beestje dus hebben het eens opgezocht. De echidna blijkt een soort egeltje te zijn die enkel voorkomt in Australië en op Papoea Nieuw-Guinea. De echidna is naast het vogelbekdier het enige zoogdier ter wereld die eitjes legt. Een heel bijzonder beestje dus. En we hebben er twee gezien!!! Onze dag kon dus niet meer stuk.

Tijdens het spotten van al deze bijzondere diertjes hebben we gepicknickt op een klein door mensen verlaten strandje maar waar we heel wat vogels hebben kunnen zien, waar onder een groepje zwarte zwanen.  Aan het einde van onze ronde op Raymond Island zien we ook nog een hele groep pelikanen. Al met al was het de moeite waard en hebben we genoten van een dagje wildlife spotten!

Intussen staan we op een kleine camping in de buurt van Sale naast de oudste draaibrug van Australië. Ook hier krijgen we nog een beetje bezoek van het Australische wildlife. Terwijl ik dit zit te typen aan een picknick tafel op de camping zit er een possum in de boom boven mijn hoofd. Helemaal rustig zit ik niet als ik eerlijk ben. Het is hier aardedonker en ik hoor alleen wat gekraak van de takjes. Af en toe pak ik een lampje en kijk ik omhoog waar hij zit.

1. Marijke:
    14 februari 2020
    Wat toch mooi en bijzonder al die mooie dieren te zien, zie jou al voor me aan die picknick tafel 👀🙃
  2. Annet Oosterhof:
    15 februari 2020
    Wat weer een belevenis op een eiland met zoveel bijzondere dieren. De kids kunnen de omaatjes nog wat leren als jullie weer thuis zijn.