Dagje aan de zee

6 februari 2020 - Lake Entrance, Australië

We hebben een leuke camping gevonden vlakbij Lake Entrance in het bos, het wel een twee kilometer rijden over een onverharde weg… niet mijn hobby maar ok twee kilometer vind ik nog ok. Het is een gezellig plekje deze keer staan we naast drie dames, een oma, dochter en kleindochter. We raken aan de praat, Olivia speelt met Lilly die net een jaartje jonger is dan haar. Olivia is alvast in haar nopjes met haar vriendin! S´avonds bereiden zij een vuurtje op een BBQ en dat geeft onze kindjes de kans marshmallows te roosteren boven het vuurtje, waar campingleven! S´avonds terwijl de kids slapen zitten we even gezellig bij hen rond het vuurtje en zo horen we nog het een en ander over het wild life hier in Australië, onder anderen dat de Possum zeer nieuwsgierig maar niet gevaarlijk is. En het leuke is, we zien er die avond ook nog eentje heel dichtbij.

Die ochtend gaan we na ons ontbijtje op pad naar de zee, Olivia kijkt er al een paar daagjes naar uit, hier heeft ze zin in! We rijden een klein kwartiertje en komen werkelijk in een andere wereld uit… dit is duidelijk een toeristische plaats. Het is heerlijk een dagje aan de zee, de golven zijn behoorlijk heftig dus echt goed zwemmen, lukt niet maar dat mag de pret niet drukken. Spetteren in het water is ook leuk en spelen in het zand minstens zo leuk. Thomas creëert een krokodil en schildpad van zand en dat spoort de dames aan ook van alles te maken, zo ontstaat er een compleet onder water leven van zand. Boaz houdt het bij zand scheppen in zijn emmertje met water…

Na ons dagje genieten aan het water en nog een bezoekje aan de speeltuin, rijden we terug naar dezelfde camping. De drie dames zijn er ook nog het is wel even gezellig en vertrouwd op een of andere manier. Olivia wil graag weer spelen met Lilly maar dat lukt nu niet meer zo goed, Lilly wil haar speelgoed niet delen… Olivia druipt verdrietig af ze is echt teleurgesteld. Uiteindelijk vermaakt ze haar in de camper met het rijgen van schelpjes terwijl ik het eten maak. En zo kwam er alweer een einde aan een fijne dag…