Oude auto´s in Maffra en heel veel regen in Can River

13 februari 2020 - Maffra, Australië

Het weer laat wat te wensen over, toch willen we graag iets leuks doen met elkaar. Op het informatiebord op de camping vinden we een eventueel leuk uitje in het dorpje Maffra. Hier bevindt zich een interactief museum met allerlei oude voertuigen. We verwachten dat vooral Boaz dit leuk zal vinden. We tikken het plaatsje in op de tomtom en vertrekken na het ontbijt richting Maffra.

Eenmaal bij het museum blijkt het gesloten vandaag… zo jammer buiten ziet het er alvast veelbelovend uit. Gelukkig staan er enkele voertuigen buiten en kun je er ook in. Dus onze kleine man kan zijn hart ophalen. Hij zit als een volleerd chauffeur op de tractor, in de takelwagen en de vrachtwagen. Hij geniet! Onder het sturen kijkt hij serieus uit het raam en maakt Broem geluiden, hij neemt zijn taak als chauffeur uiterst serieus!

Ook de zusjes vinden het leuk om even in de oude auto´s te spieken en achter in de bak te klimmen. Jammer dat het museum gesloten is, maar het was toch nog eventjes leuk!

IMG_4606IMG_4614

Tja, en wat doe je dan op een intussen regenachtige middag… naar de kapper dan maar! Olivia wil graag haar haren wat korter en ik vind het de hoogste tijd om wat te doen aan de coupe van Boaz. In het dorpje vinden we een kapper en ze heeft gelukkig de tijd. Onze kleintjes komen dus met een nieuwe coupe weer thuis!!

Aan het einde van de middag rijden we richting een fijne camping in Can River. De regen laat ons voorlopig nog niet in de steek. Er zijn echt mooie momenten met fijne opklaringen en dan direct brandende zon, maar de regen wint regelmatig het gevecht.

Die ochtend als we opstaan, staat de camping vol grote regenplassen! Olivia ziet er de lol wel van in en na het ontbijt begint ze een koffiebarretje. Met de oude glazen potten van Thomas zijn oploskoffie, regenwater en modder creëert ze haar eigen koffie. Al gauw is ook Boaz aangestoken door dit spel en gaat hij naar buiten en stapt middenin de regenplassen die voor hem een ware rivier zijn, om zijn emmertje te vullen en zo creëert hij de lekkerste grassoep. Na een korte tijd gaat ook Izabella naar buiten, ondanks dat het intussen weer spetters heeft ons drietal de grootste lol. Intussen zijn ze met zijn drieën in de allergrootste plas een soort stellage aan het maken voor hun speelgoed diertjes. Boaz zit middenin de plas met zijn duplopoppetjes te spelen. Terwijl Olivia nog soepjes bereid en Izabella alle grote takken die ze maar kan vinden richting plas sleept. Het resultaat een beverburcht en we mogen op bezoek komen voor een kopje beversoep ;-).

Al met al doen we deze ochtend niet zoveel, maar niets zo fijn als je kindjes zien opgaan in hun spel en een toeschouwer mogen zijn van al deze mooie spelsituaties!

Die middag gaan we richting Mallacoota.