Beechworth en dan een nachtje in Everton

1 februari 2020 - Everton, Australië

Gisteravond was het streven te rijden naar een camping buiten Beechworth echter het was al een beetje laat geworden en de avond valt hier snel als de zon eenmaal onder is. Toch gaan we op pad we hebben van de dame van de informatiebalie een blaadje gekregen waar campings te vinden zijn. Echter eenmaal op weg blijken het weer vervelende hobbel de bobbel weggetje te zijn, midden in een natuurpark. Geweldig natuurlijk, maar nu even niet het is bijna donker ik zie het niet zitten en spoor Thomas aan terug te rijden.

Zo belanden we uiteindelijk op de camping in Beechworth aan het meertje waar we die middag gezwommen hebben. De camping is aan de prijzige kant maar mooi opgezet, we hebben een fijn plekje aan een beekje dus helemaal prima. Het is ook nog eens de eerste kleer dat we wifi hebben op een camping, daar maken we dus ook nog even gebruik van door wat mailtjes te sturen, wat updates te lezen en contact te zoeken met watsapp.

Die nacht slapen we allemaal heel slecht door de warmte. Uiteindelijk ben ik zo warm dat ik besluit op een kussen op de grond te gaan liggen, zo heeft Izabella het bed voor haar alleen. We slapen allemaal een paar uurtjes en worden dan alweer gewekt door de warme zon.

Ok, we klagen niet…. Er is zon er is warmte dat wilden we toch? Na het ontbijt dan maar weer een duik. We zijn ten slotte dichtbij het meertje, iedereen de zwemkleding aan en lekker afkoelen in het water. Het is even heerlijk zo.

In de middag rijden we door naar de volgende camping, gewoon even fijn om met de airco in de camper te kunnen zitten. We rijden naar Everton, een mini dorpje maar met een leuke camping. Deze camping ligt aan een rivier en we zijn deze keer eens niet de enige. De rivier heeft ook zwemmogelijkheden dus helemaal leuk!

Maar voor we een duik kunnen nemen steekt er een heftige wind de kop op. Het waait plots enorm hard de takken vliegen van de bomen en de lucht kleurt volledig roze. We staan buiten vanwege de warmte en schuilen onder de sterkte bom om zo wat af te koelen. Na deze storm begint het wat te druppelen… eindelijk verkoeling. We doen met elkaar de regendans en het werkt! Al dansend genieten we van de verkoelende regendruppels!

Zodra de regen voorbij is getrokken trekt de lucht alweer snel open en komt het zonnetje terug nog maar even richting rivier dan. De kindjes hebben er nog de grootste lol, vooral Izabella. Er is een touw waarmee je kunt slingeren en dan boven het water je los laat, zo plons je keihard het water in. Izabella heeft de smaak te pakken en geniet van het spetteren en plonsen! Ook de kleintjes kunnen geen genoeg krijgen van spelen in het water, gelukkig maar.

1. Marjan Koopman:
    14 februari 2020
    Heerlijk toch jullie waterratjes😁we zien dat Izabella erg geniet van haar touwslingeren.
    Fijn dat jullie een keer niet alleen op de camping staan.
    Groetjes 👭