Een dagje in Green valley farm in Tingha

19 januari 2020 - Bingara, Australië

Hoogste tijd om weer eens een dagje echt aan de kids te wijden. In een foldertje heb ik een speeltuin gevonden, de green valley farm. Er zal hier een speeltuin, zwembad en dierenpark zijn… we zijn alvast heel benieuwd! We moeten nog een stukje rijden richting Tingha. In het dorp vinden we uiteindelijk een bord richting Green valley farm, het ligt werkelijk in de middle of nowhere. Ook nu moeten we er via een onverharde weg zien te komen. Gelukkig is het droog dus we durven het aan. Wel zijn we intussen benieuwd waar we terecht zullen komen…

Eenmaal aangekomen is er werkelijk geen auto te zien…. We zien een paar kleine vakantiehuisjes en een verschoten stal zal dit het zijn? In de verte reiken nog enkele glijbanen…. We zullen zien. Ik besluit in eerste instantie alleen naar binnen te gaan. Via een donker gang met allerlei lugubere spullen waaronder een opgezet kalf met twee hoofden… kom ik uit bij een oude kassa. Vanuit het niets duikt er een jong meisje op ik zeg haar dat we graag het park zouden bezoeken en of dat kan. Ik word vriendelijk ontvangen, kan ergens in een winkeltje verderop betalen en zo kan onze dag beginnen.

De speeltuin zou in de verste verte bij ons nooit goedgekeurd worden… het is bijna allemaal gemaakt van metalen buizen waarvan allerlei constructies gemaakt zijn. Van meters hoge hobbelpaarden, tot gekke wipwappen, een achtbaankarretje en allerlei draaimolens. De kinderen vinden het gelukkig heel leuk en ook Thomas geniet hij klimt en klautert overal op. Er blijkt inderdaad ook nog een klein zwembad bij te zijn met verschillende glijbanen. Na de speeltuin genieten we dus ook nog even in het zwembad. De hoogste glijbaan is ergens best spannend als je te hard gaat lijk je bijna de halve buis uit te vliegen. Ook het trappetje is wat wiebelig… maar goed iedereen geniet!!

Na een welverdiende picknick gaan we nog op zoek naar de dieren. Ik moet zeggen dat deel van het park is zeker mooi aangelegd. We kunnen een mooie wandeling maken tussen de weides, de koeien en de schaapjes. Overigens treffen ze hier ook nogal bijzondere exemplaren aan. Een schaap met vijf poten en een koe met twee extra poten in zijn nek…  Ook zien we voor het eerst een echt wombat en wat een schatje is dat… de kinderen vinden hem prachtig en dat is hij ook. Boaz is trots dat hij nu een echte wombat gezien heeft. En ze verwennen deze wombat maar wat graag met vers geplukt gras!

Zo gaat onze gezellig dag rap voorbij… zodra we donkere wolken zien overkomen besluiten we dat het de hoogste tijd is om te vertrekken. Die weg doen we toch liever als het nog droog is… We zijn uiteindelijk net op tijd weg zodra we op de asfaltweg aankomen barst de regen los. En het gaat tekeer!!! Enorme regendruppels tikken tegen onze camper, even later gaat de regen over in hagel. Nog later is het weer droog maar waait het enorm hart en zien we in de verte rode zandwolken, het lijken heftige stormen te zijn. Later lezen we inderdaad op het nieuws dat het op verschillende plaatsen heftig te keer is gegaan. Hagelstenen zo groot als golfballen en zandstormen die van alles verwoesten… Wij hebben gelukkig van alles maar een beetje gehad. Maar wel zo´n beetje vier seizoenen in één dag.

Ook nog een gelukje onderweg! Ik weet een koala te spotten aan de rand van de weg hoog in zijn boom, yes deze kunnen we afvinken!

Eenmaal aangekomen op onze camping in Bingara is het snikheet en kurkdroog, bijzonder dat het op een relatief korte afstand zo kan verschillen…. In Bingara staan we in een rivierbedding. We hebben hier vriendelijke buren, ook wel eens leuk want eerlijk gezegd staan we negen van de tien keer alleen op een camping. We vragen ons werkelijk wel eens af waar alle toeristen zijn. Ook nu zijn het mensen uit Australië, die het wel gezellig vinden een praatje te maken.

Het is voor de kinderen een heel fijne camping. Er worden gelijk stenen gezocht, takken gesprokkeld en kampen gebouwd niets leuke dan spelen met alles wat de natuur ons geeft!