Armidale

18 januari 2020 - Armidale, Australië

Ook nu heeft het de hele nacht weer heel hard geregend, gelukkig zitten wij veilig droog in ons campertje. En het voordeel van de nachtelijk regen is dat het goed afkoelt en dan slapen we een beetje beter dan in de warmte.

Echter het zou fijn zijn mocht het vandaag nog een beetje droog worden… in de ochtend blijft het maar regenen en zodoende brengen we veel tijd in onze camper door. We rijden richting het informatiepunt in Armidale waar we internet in onze camper kunnen ontvangen. Izabella werkt in de camper intussen een beetje aan haar project voor school. Ik zet nog enkele blogs online, de kleintjes schrijven hun kaartjes aan de omaatjes en voor Edda. We bakken lekkere panenkoeken en zo gaat onze ochtend voorbij.

In de middag begint het goed op te klaren plots is er een strak blauwe lucht, zodoende besluiten we toch nog even op pad te gaan. In de folder van de watervallen hierin de buurt vinden we nog een fijne plek waar we vanuit hier gemakkelijk naar toe kunnen rijden.  We gaan naar Gara Gore in het Oxley wild rivers national park. We komen er via een onverharde hobbel weg, gelukkig is alles al goed opgedroogd en komen we er zonder problemen. Plots is het ook weer enorm heet geworden en is de lucht helder blauw en vol mooie kleine witte wolkjes.

Bij Gara Gore genieten we van een mooie avontuurlijke wandeling langs de rivier, over de rotsen en over kleine wankele bruggetjes. Boaz loopt deze keer ook de gehele route bijna zelf. Izabella en Thomas gaan voorop, we moeten hier goed uitkijken voor slangen. Bij het eerste gedeelte waar ik de kinderen wat liet klimmen over de rotsen zag Thomas al snel een slang een zwarte met een rode buik. Wij zijn niet zo bekend met slangen geen idee dus of deze gevaarlijk of giftig is maar we nemen geen risico en lopen er snel van weg, ok we maken natuurlijk nog wel een foto.

Het blijkt overigens de red-bellied black snake te zijn, welke dus wel degelijk giftig is. Een beet van deze slang kan dodelijk zijn… brr…

Onderweg komen we nog enkele broertjes en zusjes van de slang tegen, gelukkig spot Thomas ze allemaal en kunnen we rustig veilig langs het weggetje aangezien ze vooral dichtbij het water zitten. Nu Boaz de route volledig zelf wil lopen, wat overigens super is, gaat het minder snel. Hij houdt zijn eigen peutertempo aan, waar Olivia zich graag op aanpast. Intussen vinden zij overal schatten, kleine steentjes, kleine takjes, blaadjes, mieren etc. Het is prachtig om te zien hoe onze peuter en kleuter als ze de wandeling op hun manier doen compleet andere zaken zien en belangrijk vinden. Izabella ergert zich er overigens wel wat aan zij wil doorlopen. Ik blijf dus vooral rustig aan wandelen met de kleintjes terwijl Thomas en Izabella voorop lopen.

Het is een mooie avontuurlijke wandeling, een paar keer moeten we met een bruggetje het ruige water over. Wanneer we op de terug weg zijn begint het plots weer hard te regenen… werkelijk het weer kan hier plots omslaan. We staan juist bij een informatiebord waar we kunnen schuilen. Thomas besluit vooruit te rennen en de camper te gaan halen. Ten slotte moeten we ook het onverharde weggetje nog over. Izabella rent met hem mee. Gelukkig staan we juist op een punt waar een tweede parkeerplek is, ik blijf wachten met de kleintjes. Thomas en Izabella zijn uiteindelijk razendsnel terug, ze hebben duidelijk heel hard gerend. Veilig en wel komen we even later weer aan in Armidale.

We besluiten door te rijden tenslotte regent het toch we gaan richting Gyra waar we een mooie camping hebben gevonden en ergens verderop schijnt een leuke speeltuin te zijn  waar we dan de volgende dag naar toe willen gaan.

We hebben geluk wanneer we aankomen in Gyra is het weer droog en lekker zonnig. We staan op de camping Mother of Ducks, er zijn hier dan ook heel wat mooie watervogels en eenden te vinden. We kunnen nog een leuke kleine wandeling vanaf de camping maken en genieten nog even van het zonnetje op de camping.

1. Marjan Koopman:
    30 januari 2020
    Wat knus samen in de camper kleuren en nog wel voor de omaatjes. We wachten af wanneer we de post ontvangen.
    Pas goed op hoor voor de slangen , dan is de bloedzuiger toch iets minder gevaarlijk.
    Snap dat Iza sneller wil lopen.
    Toch knap van de kleintjes dat ze op eigen beentjes durven en willen lopen.
    Doei,doei