Onze tweede camper, op avontuur op het Noordereiland

2 januari 2018

2 januari kunnen we onze nieuwe camper ophalen, daarvoor zullen we eerst weer richting de luchthaven moeten. We hebben ondanks de rijvaardigheid en van de chinese madam gevraagd of ze ons eventueel kan brengen. Haar man wil ons wel brengen het enige probleem niet dat we niet met z'n allen inclusief onze bagage in de auto passen. Wat te doen? Weer een dure taxi is toch echt wel zonde van ons reisbudget? Met het openbaar vervoer doen we er ongeveer twee uur over..... Uiteindelijk besluiten we dat Thomas alleen mee gaat en wij hier blijven, inneemt hoop dat Thomas eenmaal achter het stuur van de camper ons weer weet terug te vinden in deze mega stad... We spreken het zo af met de chinezen met handen en voeten wordt het uitgelegd want Engels spreken ze nauwelijks. Overigens zijn ze wel super vriendelijk hoor, wij bezetten intussen zijn eentje hun hele huis en mogen ook de wasmachine gebruiken. Dat heb ik dus volop gedaan en zo hangt ook nog eens het balkon vol met al onze kleren... Ben benieuwd of ze zo'blij zijn met ons slangasten, wij zitten hier prima !

Het plan was rond half acht te vertrekken echter de avond voordien blijkt meneer chinees nog andere plannen te hebben om acht uur, het vertrek wordt dus een beetje eerder. Rond 20 over 6 wordt er afgesproken een vroege dag dus voor Thomas en hij zal zich ook nog even moeten vermaken daar aangezien de verhuurmaatschappij pas om 8 uur open is. Maar ja alles voor een goedkope rit!

Terwijl Thomas erg vroeg uit de veren is, slapen wij nog even lekker verder, eenmaal wakker saampjes ontbijten ben dan alles wat nog niet ingepakt is langzaam maar zeker inpakken. Intussen ben ik erg benieuwd of Thomas de weg terug zal vinden?? Tenslotte zitten we middenin een woonwijk....
Maar eerder dan gedacht staat hij er al! Nu alles inladen en dan kunnen we op pad.
De camper is bijna een copy van wat we hadden echter volgens mij iets ouder en een ander auto merk deze keer geen Mercedes maar een VW, hij maakt ook aardig wat meer kabaal... Nou ja als we maar veilig en wel aankomen!

We rijden eerst richting supermarkt om groot in te slaan zodat we met voldoende eten en drinken op pad kunnen, het avontuur te gemoed.
Het is vandaag gelukkig weer prachtig weer, na onze grote boodschappen picknicken we dan nog even gezellig in het gras met een heerlijk pisa broodje. Aan dit grasveld is een riviertje gelegen daar wandelen we nog even naar toe, Izabella vindt er nog een prachtige schelp. Ook is er een speeltuin die natuurlijk ook een bezoekje verdiend. Uitgespeeld gaan we weer richting camper op pad naar ons eerste slaapplekje.

Het wordt een plekje in het Sarente Reserve, we staan hier boven op een heuvel en helemaal alleen. Het is een prachtig plekje met uitzicht op de mooie blauwe zee en rondom ons schaapjes en verder niets. We gaan nog even naar beneden richting de zee en dan zit deze dag er alweer op, morgen maar eens rond wandelen hier in het reservaat!

We slapen heerlijk op ons bijzondere plekje te midden van de schaapjes en picknicken fijn met uitzicht op zee hoe mooi kan je dag beginnen en dat alles onder een stralend zonnetje. We doen deze ochtend heerlijk rustig aan, de meisjes bouwen een kamp van de stoelen en de lakens en brengen hun tijd al spelend met de knuffeldieren in hun kampje door. Boaz doet een lekker dutje en wij genieten gewoon van het plekje hier!
Vroeg in de middag gaan we dan toch nog even op'pad in het reservaat er zijn meerdere mooie wandelingen te doen en wij kiezen er eentje van, het zijn behoorlijke beklimmingen maar de uitzichten meer dan waard. We logeren op een smalle strook land en wandelen uiteindelijk naar het punt waar de zee samen komt en het einde van ons kleine strookje land is, mooi om te zien en bijzonder als je op een smalle strook loopt tussen de schapen methaan beide kanten de zee naast je. Een gedekele van de wandeling wandelen we letterlijk door de schapenweiden heen de schaapjes kijken niet op of om, ze eten rustig verder of kijken ons rustig na. Voor ons is het vooral heel erg leuk!
Als we vervolgens moe maar voldaan weer bij de camper komen gaan we op pad naar ons volgende plekje.....

1. Annet Oosterhof:
    10 januari 2018
    Thomas vond het vast fijn om niet met de Chinese mevrouw weer op pad te hoeven. Die haar rijkunsten kun je beter niet meemaken. Haha
    Tsja een vw is geen Mercedes he,
    Dat is een klasse auto. Maar....als de auto veilig is komt het vast allemaal goed.
    Fijn dat de meisjes ook genieten bij de camper op een weide een kamp bouwen, met natuurlijk Guus, mieltjes en alle andere knuffels.
    En Boaz héérlijk dicht bij mama.
    Doei,doei mam en annet