Regen, regen, regen......

4 januari 2018 - Pahia, Nieuw-Zeeland

Het kan in nieuw Zeeland ook regen en of het kan regenen.... Heel hard regenen...
We worden s'ochtends al wakker in de regen en het lijkt er niet op dat het nog gaat stoppen..... We besluiten maar gewoon naar het ontbijt te gaan rijden en te zien wanneer het weer een beetje droger wordt. Het plan was om vandaag naar de Bay of Islands te gaan een van de mooiste plekken hier op het Noordereiland, maar eerlijk gezegd wel een plek die vooral bedoeld is voor een bezoekje met mooi weer... En mooi weer is het in de verste verte niet, jammer genoeg.
De hele reis regent het en het lijkt eerlijk gezegd steeds harder te gaan regenen het valt letterlijk met bakken uit de lucht....
Eenmaal aangekomen in Pahia in the Bay of Islands is nu de vraag wat gaan we doen???? Het regent dat het giet, en wat is hier vooral te doen buitenactiviteiten op het strand, of op een bootje om dolfijnen te spotten wat me overigens erg leuk lijkt maar niet met dit weer. We stoppen bij een informatiepunt en ik ren door de plassen en de stromende regen naar binnen om te vragen wat er eventueel in de buurt te doen is.
Uiteindelijk is het plan om naar een museum te gaan over de geschiedenis van nieuw Zeeland en zijn relatie tot de Britten en de Maori cultuur, dat is het enige waar nog het een en ander overdekt is. Zo gezegd zo gedaan het is nog een klein stukje rijden, eenmaal daar besluiten we eerst in het nabijgelegen cafeetje iets te eten voor we daadwerkelijk het park en het museum in gaan. Er wordt onderzocht te parkeren op een grasveld waar ik dan toch wel weer mijn twijfels over heb in deze regen met zo'n zwaar voertuig maar goed het is niet anders en we zijn niet de enige...

Na onze lunch twijfelen we nog even over het bezoek gaan we het doen? Of toch maar niet het regent harder en harder.... Izabella overtuigd ons uiteindelijk het toch te doen wat moeten we anders? En zo gaan we op pad in de stromende regen....we starten met een bezoek aan het museum die gelukkig overdekt is. Ik zie er niet al te veel van aangezien Boaz honger heeft, ik duik dus een klein zaaltje in met hem om hem te voeden terwijl Thomas en de dames op pad gaan. Olivia vindt het allemaal niet erg interessant Izabella daarentegen wil alles weten! De film die er te zien is vindt ze reuze interessant vooral de schilderingen bij de maori's en de gekke dansen en gezichten eerste vindt ze het wat eng maar keer op keer kijkt we op nieuw en stelt allerlei vragen, ze is echt oprecht geïnteresseerd. Wellicht kan ze op school de kinderen iets vertellen over de maori's en de geschiedenis van nieuw Zeeland!

Na het museum kunnen we ook'nog naar een Maori show kijken waar ze dansen en verschillende rituelen laten zien. Door de regen lopen we er naar toe, gelukkig is het binnen en kunnen we er droog zitten om alles te bewonderen. Boaz slaapt maar schrikt al snel wakker, de maori's maken dan ook echt wel een oorverdovend kabaal ze zingen niet maar schreeuwen eerder.... Olivia en Izabella vinden het machtig vooral als ze hun tongen uitsteken of gekke ogen opzetten! Na de show proberen ze dit ook zelf en laten het Boaz ook zien, s avonds terug in de camper probeert Boaz ook zijn tong uit te steken. Het kost hem zichtbaar moeite hij denkt er diep overna en kijkt zeer ernstig naar hoe Izabella en Olivia dat doen, maar het lukt!!! Ja,ja we hebben een ware Maori zoon!!!

Na de show bekijken we nog het huis van de eerste Britten en de grote kano van de Maori krijgers en dan lopen we terug naar de camper die we wonder boven wonder zonder moeite uit het grasveld krijgen. En de regen? Die valt nog altijd met bakken uit de lucht!!!

De camping voor de nacht is nog een stukje rijden, maar ja in deze regen kunnen we toch niet heel veel anders. De camping is bij een boer echter daar aangekomen blijkt de camping volledig vol en volgens de boer overvol! Maar aangezien wij eigenlijk geen faciliteiten nodig hebben, we hebben alles aan boord en de dichtstbijzijnde camping echt nog wel een stukje rijden is biedt bijnons toch een plekje aan tussen allerlei Verzamelstukken van hem zelf zo lijkt het, oude auto's trekkers, banden schuren vol spullenneenheerlijk. Maar geen probleem de mensen zijn super vriendelijk en wij hebben een veilig slaapplekje!!!

1. Annet Oosterhof:
    10 januari 2018
    Als jullie terug zijn moeten Iza en oli ons maar een voorstelling geven van het maorivolk. Vast heel interessant
    Leuk dat goed al meedoet met zn grote zussen.
    Dus regenen kan het in nieuw zeeland ook. Hihi
    Tot het volgend verhaal maar weer.
    Mam en annet
  2. Marijke:
    10 januari 2018
    haha wat leuk dat Boaz ook zijn tong uitsteekt!
  3. Sigrid Verhees:
    12 januari 2018
    Is het al bij al dan toch nog een hele fijne, leerrijke dag geworden, ondanks de regen :)