Nieuw Zeeland here we come!!!!

7 december 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

En daar gaan we weer...weer een lange vlucht voor de boeg van 10 uur en 25 minuten...ik denk maar positief het zijn 5 minuten minder dan de eerste vlucht 😃 die verliep goed dan zal deze ookngoed verlopen niet waar????

We stappen weer als laatste het vliegtuig in, je moet al zolang zitten dat ik het graag uitstel in te stappen.
We hebben echt ideale plekjes deze keer zes stoelen voor ons vijfjes en een babybedje wij klagen niet!!!!
Het duurt even voor we kunnen vertrekken en Olivia is wat ongeduldig ze wil bewegen en spelen we spelen dan nog maar even vertsoppertje in het vliegtuig ze geniet er van en de stewardessen genieten van haar. Het grote voordeel van Aziaten die zijn dol op kinderen!!!!

Het is overigens een mooi vliegtuig waarin we reizen hij ziet er aardig nieuw uit en dus super netjes etc. Dit gaat wel goed komen!

En dat komt het, echt het valt me allemaal reuze mee ik heb lang opgediend tegen deze lang vlucht en daarom nooit eerder de moed gehad nieuw Zeeland te bezoeken maar het valt allemaal best mee.
De kinderen slapen allemaal goed in het vliegtuig, Boaz deze keer meer op schoot dan in het bedje maar ik ben allang blij dat hij slaapt en klaag dus zeker niet!!!

Ooknnu is het eten eigenlijk prima evenals de service de stewardessen zijn super vriendelijk en zeker als een van de kinderen het even moeilijk heeft en huilt komen ze direct bij ons kunnen. We helpen??? Hebben jullie iets nodig??? Echt super lief....echter vaak is het bij Boaz gewoon vermoeidheid het in slaap komen lukt niet altijd direct en ook Olivia heeft wat momentjes dat het even moeilijk is.
Naast ons zit ook een Nederlands gezin met een klein baby meisje zij heeft het ook even moeilijk en mag zelfs even gebruik maken van de business class die toch leeg is, al met al hebben we niets te klagen aan boord.

Na ruim tien uur vliegen landen we veilig en wel in christchurch, we zijn er!!
We maken ons op voor weer lang wachten maar dat valt deze keer gelukkig mee! Ook nu weer een speciale behandeling voor ons vanwege de kinderen, het heeft zo zijn voordelen reizen met kleintjes!!!
De mensen op het vliegveld zijn uiterste vriendelijk en behulpzaam wat een verschil met vele andere vliegvelden waar de security vaak zeer boos kijkt, hier is iedereen vriendelijk stelt geïnteresseerd vragen en wil je graag helpen!
Oh wat fijn, dit komt helemaal goed.
Het was het tot nu toe zeker waard.

Eenmaal door alle controles gaan we richting de taxi standplaats, we rijden met een shuttle busje richting ons plekje voor de komende vier nachtjes een air b en b iets buiten het centrum van christchurch eerst maar even bijkomen van de reis, alle indrukken en vooral het tijdverschil!
De chauffeur is super vriendelijk en spreekt vloeiend Nederlands, blijkt dat hij 15 jaar in Nederland gewoond heeft!

We komen veilig en wel aan op ons logeerplekje dat ziet er prima uit, eindelijk we zijn er!

1. Marjan Koopman:
    11 december 2017
    Nu maar even aclimatiseren voor het echte avontuur gaat beginnen.
    We wachten in spanning het nieuwe reisverslag af.
    Kus van mama en annet
  2. Nicolien:
    Goed begin! Fijn.
  3. Judith:
    11 december 2017
    Wat een onderneming. Fijn dat de vlucht alles is meegevallen.
  4. Neumann:
    11 december 2017
    Jullie hebben geluk Nederland heeft last van sneeuw verder hier oké veel sukses