Hunter Valley

9 januari 2020 - Hunter Valley, Australië

In de ochtend tijdens ons ontbijtje hebben we nog altijd gezelschap van mama en baby kangoeroe, zo leuk om deze beestjes te kunnen zien. Het is een erg warme dag en er is hier zeer weinig schaduw, Izabella moet er erg aan wennen en is mopperig. Die stomme zon! Ook dit is wennen, maar met een schaduwdoek en wat emmertjes water weten ze zich alle drie uiteindelijk te vermaken. Izabella maakt van een bakje water een meer voor haar dieren. Boaz stopt al zijn duplo autootjes in een emmer water en creëert plassen modder, terwijl Olivia twee pannen water heeft en probeert haar zelf en haar babypop hierin te badderen.

Na deze baddersessies en een lunch van pannenkoeken vertrekken voor een tweede toch in onze camper. Boaz valt al snel in slaap en de meisjes kijken naar een filmpje terwijl wij genieten van het uitzicht onderweg. We rijden bijna als enige op de weg, er is nauwelijks verkeer. De natuur is droog en dor, soms verbrande gebieden soms mooie groene gebieden en de kangoeroes aan de kant van de weg zijn talrijk zowel levend als dood…

We rijden richting Singleton en bezoek hier eerst een informatiepunt, (kunnen nog even op wifi om iedereen gerust te stellen) en vragen, bij gebrek aan reisboek, om informatie over de streek, de branden en reisadviezen. De dame bij de balie is super vriendelijk en volop informatie en brochures vertrekken we richting camping twee.

We vinden een super fijn plekje in een open bos, waar dit keer wel wat meer kampeerders zijn, een stuk of vier.. We instaleren ons en de kinderen vinden direct iets om te spelen, met bladeren, takken en hun emmertjes wordt er een kamp gebouwd het is leuk om te zien met hoe weinig spullen ze tevreden zijn en hoeveel mooi verdiepend spel ze samen hebben.

De volgende ochtend gaat het spel gewoon weer verder, er wordt een keuken gebouwd Boaz is de kok die de emmertjes mag vullen met aarde en blaadjes als eten. Olivia is de moeder en Izabella bouwt en onderneemt van alles in het kamp.

Vandaag maken we een uitje naar Hunter Valley zoo, een klein dierenpark hier in de buurt. We hebben er een heel gezellige dag, Olivia geniet vooral van het feit dat ze enkele dieren mag voeren. Vooral het mogen voeren van de kangoeroes vindt ze machtig. De kangoeroes zijn super lief, een aai en een knuffel van ons kleine meisje kunnen ze wel waarderen. Het is leuk om te zien. Boaz is erg onder de indruk van de stokstaartjes en zit met open mond deze beestjes te bekijken. Ook het voeren van de dieren vindt hij erg leuk. Izabella is in haar nopjes met het feit dat ze haar eerste dingo’s hier heeft gezien, drie echte dingo’s een wens die uit komt. Ook zijn er prachtige wolven met zwarte manen te bewonderen, zitten leeuwen, jaguars en een lynx dus haar dag kan al niet meer stuk!

Overigens zijn de temperaturen intussen aardig gezakt. De dag dat wij aankwamen wat het extreem warm met zo’n 47 graden, vandaag was het hier niet warmer dan 24 graden. Het weer is erg wisselend warm, koeler, wind stil, koele wind, regen, onweer, we hebben al van alles gehad. Voorlopig is het heerlijk koel en schrijf ik deze blog terwijl de kindjes heerlijk liggen te knorren en een zacht briesje de camper koelt… straks lekker slapen morgen weer op avontuur…

1. Harold:
    10 januari 2020
    Wow! Heerlijk zitten lezen over jullie eerste dagen! Wat een avontuur weer en wat heb ik een mega respect voor jullie! Ik ben stinkend jaloers op jullie 😬. Geniet van dit prachtige land en de enorm lieve mensen die er wonen. Ijs en sigaretten zijn echt niet te betalen daar, van een van de twee hebben jullie gelukkig geen last! Qua boodschappen valt het wel mee. Mocht je een keer uit eten gaan (wat daar wel weer goedkoop is) , ga dan opzoek naar een restaurant met BYO op de buitenkant van het pand. Dit heb je erg veel in OZ. Dat betekent dat je je eigen drinken mee neemt en dit daar in een koelkast kan neerzetten. (BYO= Bring Your One). Heel veel plezier en ik lees mee. Groeten Harold
  2. Odilia:
    10 januari 2020
    Oh Moniek, wat heerlijk allemaal en wat ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen. Nog even en dan gaan wij ook. Ik krijg er nu helemaal heel veel zin in!!! Heel veel plezier en blijf voorzichtig! Liefs Odilia
  3. Marjan Koopman:
    10 januari 2020
    Geweldig Moniek, f ij n dat we zo een beetje met jullie mee kunnen reizen.
    Ik kan me voorstellen dat het best spannend is, wat zie je allemaal onderweg.
    Zoveel mensen-en dierenleed.
    En dan te bedenken dat sommige branden zijn aangestoken.
    Natuurlijk moeten jullie ook genieten met elkaar en dat doen jullie .
    We kijken uit naar de volgende blog.
    Kus voor jullie.
    Mam en Annet
  4. Wilma Eekman:
    10 januari 2020
    Zo tof om te lezen, allemaal! Ik blijf jullie volgen - ook al plaats niet niet elke x een reactie- en wens je heel veel plezier, down under!
    Groetjes ook van Leonora!