Op pad richting kust

10 januari 2020 - Nelson Bay, Australië

Daar gaan we weer, na ons ontbijtje alles opruimen. Dat is toch elke dag een hele klus vooral vanwege Boaz zijn bedje. We hebben zijn eigen campingbedje mee en deze past precies tussen de bankjes in het midden van de camper, echter deze plek is ook de plek daar waar de kindjes zitten tijdens het rijden dus dagelijks het bedje installeren en weer opruimen is de remedie. En het past precies op de centimeter een beetje gepuzzel dus…. Maar goed dan heb je ook wat een ideaal slaapplekj voor onze kleine jongen.

De dames liggen boven met zijn tweetjes, de ene keer gaat dat prima met gelach en plezier de volgende dag is het gemopper, want het liefst van al liggen ze apart. En wij liggen helemaal achter in de camper. Om ons verder gedoe te besparen laten we dagelijks ons bed gewoon liggen en maken we er niet keer op keer weer bankjes van.

Aangezien domme, domme ik ons juiste reisboek vergeten ben rijden we eerst naar Maitland een stadje onderweg met een boekenwinkel, tenminste dat is ons gezegd. De camper is deze keer echt wel luxe en we hebben een gps enorm handig zeker zonder boek en internet ;-). We rijden dus zonder problemen richting Maitland en vinden er al gauw een groot winkelcentrum. Echter we willen zo min mogelijk tijd verliezen aangezien we nog graag een tussenstopje willen maken bij de kust. Ik besluit dus in min eentje uit te stappen en Thomas rijdt intussen rondjes rond het winkelcentrum aangezien parkeren met onze grote camper een uitdaging is hier.

Ik ren richting winkelcentrum eenmaal binnen word ik een beetje overvallen door de grote ervan. Het is zeker drie etages hoog en heeft straten vol winkels, het zijn honderden winkels bij elkaar… Hoe vind ik hier ooit een boekenwinkel?? Ik besluit eerst een stukje rechtdoor de te lopen en dan de linker zijstraat te nemen, intussen kijk ik goed om me heen zodat ik niet ook nog verloren loop en weet waar ik straks weer de juiste uitgang kan vinden. Na even lopen zie ik ergens een koffiebar en vraag ik waar ik een boekenwinkel kan vinden. Ik blijk wonder boven wonder precies in de juiste straat te zijn gelopen, een stukje rechtdoor en daar blijkt de boekenwinkel al te zijn. En ja hoor, gevonden!!! Gauw zoek ik naar reisboeken en dan maar bladeren, welke is handig? Welke is overzichtelijk? Wat hebben we nodig? Uiteindelijk vind ik het perfecte boek en loop ik zonder problemen naar de juiste uitgang. Nu Thomas en de kids terug zien te vinden in de camper en we kunnen vertrekken. Gelukkig loopt ook dat bijzonder goed, ok let´s go!

We rijden intussen richting het noorden en langs de kuststreek, van branden of eventuele schade hiervan is hier echt werkelijk niets te merken. Mochten we niet beter weten heb je hier echt niets door, daar waar België en Nederland volop bezig zijn met acties en wij vandaar veel info krijgen zien wij hier gewoon niets van dat alles, het leven gaat rustig door. Natuurlijk weten we in ons achterhoofd echt wel dat er andere plekken zijn. Maar mochten we niet af en toe wifi hebben dan zouden we er gewoon weg niets van merken.

We rijden richting de Nelson Bay, hier zijn de hoogste zandduinen van Australië en die willen we wel eens gezien hebben. Ook kan een dagje strand geen kwaad, zeker aangezien Olivia er bijna dagelijks om vraagt. Het valt nog tegen hoe ver het rijden is, maar gelukkig weten we het te vinden. Het weer zit vandaag mee het is stralend zonnig weer en hier bij de kust staat er een heerlijk briesje.

Thomas parkeert onze camper en we gaan bepakt en bezakt op pad. (eerst iedereen in de zwemkleding insmeren etc. we zijn niet zomaar weg) We wandelen richting zijweg en beginnen aan de tocht door het zand. We zien vooral zand overal zand, waar zal de zee zijn? Uiteindelijk rijdt iemand ons te gemoed met een 4x4 deze draait zijn raampje open vraagt of we richting zee willen, vervolgens verteld hij ons dat het een enorm stuk wandelen is en we beter een stukje terug kunnen rijden om daar naar een ander gedeelte van de zee te gaan. We besluiten deze goede raad op te volgen dus lopen terug naar de auto, onder intussen luid gemopper van de dames die warm zijn en voort slenteren. Gelukkig blijkt het advies heel goed te zijn geweest, hier vinden we direct zee en strand. Thomas zet ons uit de camper en terwijl ik met de kids vast naar de zee toe loop parkeert Thomas de camper ergens verderop.

Het is hier weer prachtig, mega super fijn geel zand en prachtige zeer heldere blauwe zee met mooie golven. We hebben niets te klagen het leven is geweldig!! Intussen zijn de meisjes ook hersteld van hun gemopper en gaan ze enthousiast op pad naar het water. We hebben een paar dagen geleden een bodyboard gekocht en deze willen ze heel graag uitproberen. Intussen is Thomas er ook en gaat hij met de meisjes mee terwijl Boaz en ik op het natte gedeelte van het strand blijven waar hij zich heerlijk vermaakt met een schepje en emmertje. We genieten allemaal.

Olivia heeft zo haar eigen creatieve manier met de bodyboard, maar Izabella lijkt er echt goed mee over weg te kunnen en scheert door de golven geweldig! Dat haalt bij mij ook goede herinneringen boven van mijn vakantie in Mimizan waar ik zelf met Marijke, mijn moeder en Annet genoten heb van de golven en onze bodyboards. Natuurlijk probeer ik het ook even en het is machtig.

Aan het einde van de middag rijden we richting Bulahdelah, een klein dorpje waar we een gratig camping kunnen vinden. Direct aan de kust zijn de campings onbetaalbaar en vermoedelijk vol dus wij verkiezen een stukje landinwaarts en een gratis camping. Deze keer bij een golfclub, een prima plekje. Het leuk is dat we hier ook weer volop kangoeroes kunnen spotten. Terwijl ik eten kook lopen de kinderen over het golfterrein naar achteren en vinden ze een grote groep kangoeroes, niets leuker dan dat dus wij sta voorlopig prima!

IMG_0571IMG_0574IMG_0568IMG_0570IMG_0557

1. Marjan Koopman:
    11 januari 2020
    Leuke foto's ,echt genieten.
    Mimizan 😄mooie herinnering , zeker toen ik verdween in de golven.
    De bodyboards van ons zijn bij jullie in Brugge. Kunnen de meisjes ook mooi op in de zomer . Olivia gaat zwemmen ook vast mooi vinden, en Izabella geniet er echt van op haar plankje.
    🥰
  2. Sigrid Verhees:
    12 januari 2020
    Leuk dat je een reisboek gevonden hebt dat jullie wat kan wegwijs maken en gidsen naar de bijzondere plekjes in Australië.
    Ooh, HEERLIJK!! Geniet van de stranden en het water daar! Ik zou ook wel een pak mopperen moest ik terug de camper in moeten nadat de laatste etappe naar het strand eindelijk ingezet is ;)
    Ook ik heb fijne herinneringen aan Mimizan en de waterpret daar :D
  3. Annet Oosterhof:
    12 januari 2020
    MIimizan, ja, dat was prachtig! Maar wie weet wat er nog een keertje komt! Mimizan is er nog steeds en de vouwwagen ook😊. Mooie verhalen en mooie foto's. Heb je nog tijd gehad om een nieuwe camera te kopen? Mooi om te zien dat jullie met elkaar als gezin zo genieten. Onbetaalbaar!
  4. Marijke:
    16 januari 2020
    Wauw wat mooi daar aan zee genieten! Idd een heel herkenbaar plaatje van Izabella op het bodyboard in de golven, prachtig! Xxx