Eerst een paar dagen aan het strand

5 januari 2020 - Sydney, Australië

Natuurlijk trekken we er vandaag op uit naar het strand. Lekker buiten op het strand doet ons goed, Thomas duikt met Olivia de golven in terwijl Boaz en Izabella zich vermaken op het strand. De speelgoeddiertjes zijn mee en zo gaan de avonturen van de Warior Cats gewoon verder, terwijl Boaz met een zandvormpje zand in een zakje schept, deze leeg kiept en opnieuw begint. Het is een heerlijke ochtend!

Tussen de middag gaan Boaz en ik even lekker slapen, terwijl de zusjes een filmpje kijken en Thomas wat dommelt op de bank. Ik slaap als een roosje en Boaz ook, maar of dit verstandig is… Opstaan is een crime, ik lig zo heerlijk Maar het moet anders houden we verkeerde uren in stand. Na heel wat moeite staan Boaz en ik op, nog even op avontuur dan maar.

Nog eens lopen we richting strand nu gewapend met een bodyboard die we in de kast gevonden hebben. De meisjes kijken er erg naar uit deze uit te proberen. Echter helaas zijn de golven zo sterk geworden dat het onveilig is te zwemmen. Er zijn enkel wat surfers, duidelijk geen beginners, in het water. We kijken er met open mond naar, wauw zo knap! Olivia is echter totaal in tranen, haar plannetje valt in duigen ze had er zoveel zin in! Ze doet haar kleren uit en wil toch echt het water in. Het levert heel wat boosheid op, maar in het water mag ze niet..

We lopen met elkaar langs het strand maar nergens is er een veilig plekje, dit kan echt niet het zal dan maar een ijsje eten worden om hopelijk het verdriet wat te kunnen opheffen.

Dat Australië niet goedkoop is wisten we wel, maar dat het echt super duur is daar waren we dan weer minder van op de hoogte. We lopen richting centrum op zoek naar een ijsje die zijn absoluut te vinden, maar duur, echt super duur! Ok, de middag valt al wat in duigen een duur ijsje moet dan maar kunnen. Uiteindelijk reken ik 24 dollar af voor vijf ijsjes, om enig idee te hebben hoeveel dat is 1 dollar is 80 eurocent. Gelukkig, en dat mag ook wel, is het ijsje super lekker. Het troost ook een klein beetje…

Die avond maken we het ons zelf makkelijk, we eten een soepje met een broodje en duiken allemaal vroeg in bed. Het was een lange dag laten we hopen dat iedereen goed slaapt.

IMG_0135IMG_0103IMG_0083IMG_0127IMG_0111

1. Marjan Koopman:
    12 januari 2020
    Fijn om de kinderen te zien genieten.
    Zon,zee en strand is altijd goed.
    Wat een geld voor de iJsjes 🍨🍧🍦maar als
    ze maar lekker zijn.....en de kinderen had geld van de omaatjes voor elke dag een ijsje,toch😄🥰