Dag Dubbo Zoo

26 januari 2020 - Dubbo, Australië

Vandaag is het Australia day, niet dat we er veel van gemerkt hebben het is maar dat je het weet ;-)

We doen vandaag een uitstapje richting de zoo van Dubbo, deze staat hoog aangeschreven als de leukste van Australië dus dat willen we met onze eigen ogen zien! Het leuke is je kunt het park bezoeken met je eigen auto, een cart, een fiets of te voet. W besluiten fietsen te huren, Izabella een eigen, Thomas eentje en ik eentje met een karretje erachter waar Boaz en Olivia in zitten. En zo gaan we op pad. Het is af en toe best pittig fietsen, het is warm en heel regelmatig berg op. Maar dat doet niet af aan de lol die we hebben. Regelmatig stappen we af om de dieren te bewonderen, het is echt een super leuk uitje op deze manier, hoewel mijn benen er duidelijk anders over denken….

Na onze fietstocht in de dierentuinbezoeken we natuurlijk nodig het bijbehorende winkeltje waar de kindjes met de gekregen entjes van de omaatjes nog een souvenir voor hen zelf inslaan… Met de bonnetjes wordt er goed bijgehouden wie wat al heeft uitgegeven en wie nog hoeveel geld over heeft. Er wordt gewikt en gewogen wat wil ik kopen, wat kan ik nog kopen, heb ik het er voor over, denk ik later nog iets tegen te komen….het is eigenlijk wel een leuke manier. Uiteindelijk kiezen ze alle drie een souvenir, Izabella een dingo knuffel, Olivia een koala tasjes en Boaz een kleine wombat voor bij zijn grotere. Tevreden kunnen we het park verlaten.

Vannacht logeren we in Dubbo zelf op een wijngaard, we zijn weer eens de enige gasten op de camping maar staan hier prima! We zijn behoorlijk uitgeput van onze fietstocht, Boaz valt al snel in diepe slaap, ook ik doe een dutje en even laten Thomas ook. Pfff wie verzint ook zulke dingen in 40 graden op de fiets door een park….

Ook nu raast er nog een flinke onweersbui langs, met hier en daar wat regen maar vooral ook mooie flitsen om naar te kijken.