Op pad in de buurt van Lake Taupo

15 januari 2018 - Taupo, Nieuw-Zeeland

De vakantie vordert gestaag het is intussen al 14 januari, vandaag gaan we eerst richting zwembad!
We hebben alweer een paar dagen geen douche gehad en een zwembad is dan toch de ideale plaats om naar toe te gaan buiten de douche heb je dan ook gewoon direct een leuk uitje. In een folder van Taupo vind ik een zwembad echter het blijkt nog niet direct gemakkelijk deze te vinden wanneer we navraag doen bij het informatiecentrum worden we ook nog eens de verkeerde kant opgestuurd naar een ander zwembad een thermaal bad bij het Hilton, nee dat was niet geheel de bedoeling. Gelukkig hebben we een plattegrond gekregen van Taupo en vinden we het juiste zwembad daar op terug.
Het water is heerlijk warm en het is een warme maar bewolkte dag dus ook Boaz mag mee het water in en leuk dat hij het vindt! Hij spartelt er flink op los en trappelt enthousiast met zijn kleine beentjes!
Ook de dames genieten, Olivia van het dobberen in het water en het glijden van het kleine glijbaantje. Izabella zoekt meer het avontuur op, er zijn klim en klauter dingen in het water en een ware Tarzan swingtouw Izabella vindt het super en geniet er echt van. Later zien we binnen ook nog een groot opblaasgeval waar je over heen kunt lopen het is erg smal en komt aan op je evenwicht . Intussen zijn Boaz en ik gedoucht en ligt Boaz heerlijk te slapen dus ik kan het niet meer uitproberen, iza en Thomas daarentegen zien het wel zitten. Thomas komt na drie keer proberen nog altijd niet erg ver en geeft de moed op. Izabella heeft de smaak volledig te pakken en na een paar keer oefenen loopt ze het hele parcours uit. Grappig Monte zien dat ze haar eigen methode heeft, de meesten rennen er zo hard als ze kunnen over met grote stappen, Izabella neemt kleine stapjes en loopt voetje voor voetje heel rustig er over heen en zo komt ze toch maar mooi aan de overkant!

Na nog een lekker douche in het zwembad besluiten we die middag ook'nog een bezoekje te brengen aan thé craters of te moon. Het is niet zonder en het blijkt weer een super bijzondere plek te zijn een mooi groen landschap maar waar op sommige plekken zomaar kraters in de grond zijn ontstaan waar het rook uit borrelt of het water of modder uitpruttelt een bijzonder gezicht. We kunnen hier een mooie wandeling maken van een uur, voor olivia kunnen we een buggy lenen weer wel'zo veilig voor onze ondernemende dame die soms wat stuntelig kan zijn. En Olivia vindt het heerlijk om haar voort te laten rijden ze zit als een ware prinses in haar koets😊.
De wandeling is prachtig we zien heel wat geisers, kraters en bijzondere stukjes van onze wereld. Izabella is ook weer erg onder de indruk van alles en kijkt haar ogen uit. Olivia geniet van haar ritje in de buggy en Boaz is weer eens heerlijk in dromenland!

Na ons sportieve dagje zijn we allemaal moe en besluiten we in Taupo wat te gaan eten, ik heb een leuk cafeetje gezien wat me wel wat lijkt. Echter pech gehad deze is dicht..zo jammer...we kijken verder rond maar erg veel lijkt er niet te zijn. Uiteindelijk vinden we een Italiaan een dure Italiaan nou ja maar hopen dat het het waard is... En dat is het! We smullen allemaal heerlijk van ons eten spaghetti voor Olivia een piza voor Izabella en Thomas en ik eet gevulde pasta met spinazie en kaas het is heerlijk!!!
Bij de mc Donald die we onderweg naar de auto tegen komen kopen we nog een lekker softijsje als toetje, en zo is er alweer een dagje voorbij! Onvoorstelbaar dat we volgende week gewoon alweer in het vliegtuig richting huis gaan.....het gaat veel te snel!

De nacht hebben we weer doorgebracht op dezelfde camping bij lake Taupo, de volgende morgen doen we rustig aan. De meisjes zijn heerlijk aan het spelen buiten in het gras met de Duplo en de poppetjes van het poppenhuis die ze van thuis hebben meegebracht. Er worden hele dorpen gemaakt en het blauwe kleed van Boaz is de zee...de volledige fantasie gaat erin op. Fijn dat het samen spelen vandaag zo goed verloopt dat is ook regelmatig anders dan is er ruzie tussen de dames iets wat thuis minder voorkomt en in de vorige vakantie echt nooit aan de orde was. Wellicht omdat we leven in een zeer beperkte ruimte de dames samen moeten slapen en Olivia eigenlijk dagelijks te weinig slaap krijgt door dat het middagdutje er bijna altijd bij inschiet.... Wat dat betreft is het goed dat ze strakjes thuis weer ieder in hun eigen kamertje zullen slapen.
Wij zijn intussen in dubio waar heen te gaan, gaan we hier in de omgeving nog wat doen of toch nog een stukje rijden???

We besluiten jiteindelijk dat we toch nog een stukje gaan rijden richting Waitomo, waar we nog grotten willen bezoeken iets wat Izabella nog om haar lijstje heeft staan. Na de lunch vertrekken we richting Waitomo, stoppen we bij een bos waar een wandeling is uitgezet. We gaan eerst even op verkenning uit aangezien het er een beetje verouderd en verwilderd uit ziet het lijkt alsof er in jaren geen mensen zijn geweest. Wanneer we even kort een stukje het bos in lopen ziet het er toch wel erg mooi uit dus besluiten we dit doen we wel. Intussen is er toevalligerwijs nog een camper aan komen rijden met een gezin van drie personen die voor ons uit gaat om dezelfde wandeling te doen.
Uiteindelijk is het een prachtige avontuurlijke wandeling, thé Pouakani totarata tree walk. En de boom waar het allemaal om te doen is, is indrukwekkend het is volgens Izabella net de Sprookjesboom. Olivia is deze keer ook enthousiast en loopt een heel groot deel zelf onze knappe dame! Ze Rent, klimt en klautert er vrolijk op los zo geniet ze toch net iets meer dan alleen maar op de nek van papa. Na de wandeling rijden we door naar een camping in the Pureora forest een werkelijk prachtig plekje te midden van het groen.
Deze keer staan we naast twee gezinnen met een tent ze zijn afkomstig uit Hamilton een stad keer verderop het zijn heel vriendelijke mensen en tussen onze kinderen klikt het ook goed, zo is het voor Olivia en Izabella weer super leuk op de camping. Samen met de andere kinderen tennissen ze en gooien ze met knuffeltjes in de bomen, zonder elkaar te verstaan lukt het spelen prima!!

1. Marjan Koopman:
    20 januari 2018
    Leuk dat Izabella zo geniet van alle bijzondere dingen. Ze heeft vast veel te vertellen als ze thuis komt.
    en olivia blijft natuurlijk de prinses die zich graag laat verwennen haha