Ons laatste dagje op het Zuidereiland en dan begint de lange reis naar huis...

21 januari 2018 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

Onze vlucht is weer prima verlopen het is dan ook maar een klein stukje van Auckland naar Christchurch. Ik Christchurch hebben we weer en huisje geboekt op dezelfde camping als waar we al eerder een nachtje hebben doorgebracht het is een ideaal plekje zeer dichtbij de luchthaven en het biedt voor de meisjes ook alle gemakken om fijn te kunnen spelen. We komen hier aan het einde van de dag aan en alles verloopt gelukkig vlot en we hebben zelfs geluk het huisje waar we deze keer in logeren is bijna dubbel zo groot! Het is hier op het Zuidereiland nog super mooi weer, mooier dan de afgelopen dagen in het Noordeiland de lucht is strak blauw en het zonnetje staat te stralen aan de hemel ondanks dat we al in de late middag zijn. De kinderen spelen nog fijn en ik haal bij de Burger King, vaste prik hier, een patatje op voor ons allemaal we eten gezellig op onze veranda en gaan dan lekker naar bedje. Hopen op een lange fijne nacht slapen morgen wordt het een lange en drukke dag!

Eigenlijk hadden we besloten de laatste dag een uitstapje te maken naar Antarctica een soort binnen pretpark waarbij Antarctica zo goed mogelijk is nagebootst maar bij nader inzien lijkt ons dat toch niet ideaal, de dag wordt al zolang en vermoeiend misschien is een dagje camping het fijnste voor ons allemaal. We vragen dan ook bij de receptie of we tot een uur of ze mogen blijven in het huisje. Gelukkig is dit akkoord al dienen we wel de volle pond te betalen, nou ja prima doen we dat. Zo brengen we uiteindelijk onze laatste dag door op het Holidaypark in Christchurch Izabella en Olivia zwemmen hier nog even fijn en spelen in de speeltuin, vooral de zandbak is favoriet. Ook bouwen we nog een kamp met de stoelen, dekbedden, lakens en de stapelbedden en zo komen we prima onze laatste dag door!

Rond zes uur hebben we afgesproken met de shuttle naar het vliegveld te gaan dus rond een uur of vijf duiken we om de beurt de douches in even lekker wassen en dan onze warme kleren aan de spijkerbroeken en schoenen komen weer uit de koffer... niet zo fijn maar wel nodig want we gaan weer naar de winterse kou toe. Vervolgens worden we met de shuttle veilig en wel naar de luchthaven gebracht, we willen graag vroeg zijn zodat we zeker weten dat we weer een babybedje kunnen reserveren in het vliegtuig en we zijn op tijd, want we staan voor in de rij! We moeten nog wel bijna een uurtje wachten maar goed dat is dan niet anders. En dat uurtje gaat eigenlijk best snel voorbij en zo hebben wij weer geregeld dat we op beide lange vluchten een babybedje hebben voor onze Boaz en dat we op een fijn plekje kunnen witten, dat is het wachten dus wel waard geweest!

Het vliegveld van Christchurch is niet erg groot, we besluiten dan ook buiten het vliegveld te eten op een klein stukje wandelen is een winkelcentrum waar we een lekker broodje bij de soebat eten en nog wat laatste boodschapjes doen een pak luiers voor Boaz en wat lekkers voor onderweg. Als dat allemaal geregeld is, zullen we toch echt afscheid moetennemen van Nieuw Zeeland en lopen we met elkaar terug richting de luchthaven om richting de gate te lopen, het zit erop nog even wachten en we stappen het vliegtuig weer in, slik....wat gaat het toch altijd snel....

Dag mooi Zuidereiland, we hebben het hier geweldig gehad!

1. Julie:
    26 januari 2018
    Goede terugvlucht Moniek en familie! Het was heel leuk om jullie reiservaringen te lezen!
  2. Erna Goeteyn:
    26 januari 2018
    Wens jullie een behouden terugreis,heb van jullie verhalen genoten ,waande me soms zelf in Nieuw-Zeeland😄
    Groetjes Erna
  3. Wilma Eekman:
    26 januari 2018
    Wat een geweldige tijd moet het voor jullie zijn geweest! Goeie reis terug en natuurlijk vinden we het fijn jullie weer terug in Brugge/Dudzele te zien!
    Groetjes Wilma en Leonora
  4. Marjan Koopman:
    26 januari 2018
    Bedankt voor je mooie reisverhalen Moniek.
    We hebben er erg van genoten.
    Goede terug vlucht !! Tot gauw, liefs van ons.
  5. Judith:
    27 januari 2018
    Wat is deze reis snel gegaan zeg. Welkom thuis :-)