Op reis naar Panama 19 december 2022

19 december 2022 - Brugge, België

Joepie eindelijk kunnen we weer!

Na een bijzondere afloop van

onze reis in Australië waar de pandemie begon...iets wat ik nooit had kunnen bedenken dat ik dat mee zou maken zijn we nu drie jaar verder en kunnen we terug reizen, JOEPIE!

Super last minute hebben we onze tickets geboekt er waren wat haken en ogen, niet te duur het liefst;-) niet landen op Amerika gezien het C-gedoe waar we echt geen in hadden verder waren de eisen niet zo groot. Een week voordien hebben we dan uiteindelijk een reis geboekt Panama here we come!

IMG_20221219_151513683

Maandag 19 december hebben we de kids om 15 uur van school opgehaald om direct door te rijden naar het treinstation, gelukkig was oma Magda mee om ons te brengen hebben we de trein naar Brussels airport genomen. Ik heb niet altijd even goede ervaringen met treinen naar het vliegveld toe... zo hebben we ooit bijna onze vlucht naar Thailand gemist vanwege een defect waardoor de Talis niet snel kon rijden maar boemelde als een boemeltreintje. Hoe dan ook nu verliep alles prima!

IMG_20221219_153617987

Ruim op tijd kwamen we aan in Brussel, alle tassen eruit en het wachten kan beginnen... reizen is leuk echt super leuk maar het wachten voor je echt kunt vertrekken is echt niet fijn.. Er zaten maar twee stewardessen achter de balie voor een rij die steeds langer leek te worden. we dachten super vroeg te zijn en nog even rustig te kunnen eten na het inchecken maar dat verliep anders. Het wachten duurde lang... heel lang tot verveling van de kinderen natuurlijk. Gelukkig werd het wachten beloond, ingecheckt en wel konden we verder lopen. Wanneer je met jonge kinderen reist heb je regelmatig eens een gelukje en kun je sneller doorlopen dan de ander. Zo hier ook wij mochten voor de overige controles aanschuiven bij de speciale rij. Zo dat ging gelukkig snel. Nu snel iets eten en dan de lucht in!

IMG_20221219_185931344

We zijn gestart met een korte vlucht van 2,5 uur richting Madrid. Deze verliep prima. We zouden normaal volledig verspreid hebben moeten zitten over het vliegtuig maar gelukkig waren er behulpzame stewardessen en lieve mede passagiers waardoor ik naast Olivia en Boaz kon zitten en Thomas en Izabella ook samen zaten. Uit het raampje konden we prachtig kijken naar alle lampjes van de stad Brussel. In het vliegtuig hebben we wat kleurplaatjes ingekleurd een snoepje gegeten en zo waren we er eigenlijk super snel.

Eenmaal in Madrid zijn we met een shuttle busje naar het hotel gegaan ergens buiten het centrum en in de buurt van het vliegveld. Hier hebben we lekker kunnen slapen zodat we uitgerust en wel de volgende vlucht konden nemen richting Panama stad.

1. Erna Goeteyn:
    26 december 2022
    Ben nu net je verhaal beginnen lezen,benieuwd wat jullie deze keer gaan meemaken.
    Kan eigenlijk niet anders dan fantastisch zijn(buiten de lange reistijd)tropisch,blauwe luchten,het regenwoud,genieten van de prachtige natuur. eigenlijk een klein beetje jaloers,maar gun het jullie zo erg.Veel groetjes Erna