Te warm om iets te doen

28 januari 2020 - Forbes, Australië

Die ochtend spelen Boaz en Olivia nog even verder met hun spel waar ze gister gebleven waren. Met de zandspulletjes in de modder rennen ze samen een ware bakkerij! We krijgen oliebollen, taart, cake, chocolade aangeboden.

Het is een erg warme dag vandaag, bijna te warm om iets te doen… Toch vertrekken we even richting dorpje en het informatie punt hier. Het is prettig koel hier binnen bij het informatiecentrum en de dames zijn super behulpzaam. Forbes heeft nog van alles te bieden, maar wat zijn wij zitten… Voor wandelen in het dorp is het eigenlijk gewoon weg te warm. Een museum zien we ook niet zo zitten…

Eten moeten we dus uiteindelijk wordt het een korte wandeling naar de plaatselijke bakker… ze hebben hier heerlijke broodjes en taartjes we kiezen van alles en delen met elkaar. (een dagje smokkelen voor de kleintjes moet kunnen) Iedereen smult er heerlijk van, er is hier ook een ingerichte speelhoek en ons drietal maakt er goed gebruik van. Echt veel bijzonders doen we dus eigenlijk niet, maar het is prima zo. Afscheid nemen van de speelhoek valt Boaz zwaar, ondanks dat het is aangekondigd gaat hij met tranen weg, hij was duidelijk nog niet uitgespeeld met het vliegtuig…

In het dorp worden ook de beroemde Australische cookies gebakken je kunt de bakkerij bezoeken. Om toch nog iets te doen stel ik dit voor. Eenmaal binnen blijkt dat we het zeker mogen bezoeken, echter alleen met schoenen en sokken aan… Tja, stom misschien maar echt alleen al om die aan te doen is het veel te warm! We doen het dus niet…

We kruipen gewoon de camper weer in en zetten de airco aan dan nog maar een stukje rijden….Het streven is Narranderra echter dat is een behoorlijk eindje rijden. Dus halverwege stoppen we in West Wyalong om daar nog maar even een duik te nemen in het plaatselijk zwembad. Ach, wat moet je anders op zo´n veel te warme dag….