Een regenachtige dag rijdend richting Geraldine

26 december 2017 - Geraldine, Nieuw-Zeeland

De camping moeten we rond 10 uur verlaten vroeg voor onze doen om alles al rijklaar te hebben, maar het lukt. Om 10 uur precies rijden we van ons plekje af, we moeten nog iets op internet regelen dus we blijven nog eventjes op de parkeerplaats staan daar hebben we nog wifi, voor we echt vertrekken.
Het plan is richting Geraldine te rijden via de toeristische route zoveel mogelijk langs of door de bergen. Het is vandaag regenachtig en koud, dus een stukje rijden kan geen kwaad!

Het eerste gedeelte van de rit verloopt zeer vlot het is een lange brede kustweg, volledig vlak zonder scherpe bochten of gekke dingen dus dat gaat snel. Al gauw zijn we in Timaru, waar het plan is te lunchen. In onze lonely planet staat een fijn plekje vermeld, Caroline bay en op het bordje die we daar van tegenkomen staat dat deze plek een van de top tien mooiste strandplekjes in Nieuw Zeeland is. Dus bordjes volgen in de hoop dat het een fijn plekje is, het is nog niet direct erg makkelijk te vinden we rijden een paar keer verloren maar uiteindelijk vinden we het plekje.
Tja, als dit door moet gaan voor een van de mooiste stranden....wij zijn het daar niet geheel mee eens. Het is direct aan een industrieterrein en ligt er niet echt mooi bij maar ik. Het regent nog altijd dus onze lunch vindt plaats binnen in de camper maar dan met een goed uitzicht zeg maar. Wanneer het even minder regent stel ik voor met de kids nog even naar het strand te gaan nu we hier eenmaal zijn. Omdat de wind erg koud is en het nog altijd druppelt blijft Thomas bij Boaz binnen.
Izabella, Olivia en ik trotseren al ingepakt in onze vesten de koude!
Ook welke en fijn om buitenste zijn na een rit in de camper even een frisse neus halen en de beentjes strekken! De dames zijn enthousiast rennen over het strand, proberen nog wat schelpen te vinden en willen natuurlijk het water voelen. Uiteindelijk dus toch nog een fijne stop.

Dan weer verder, nu rijden we weer iets meer landinwaarts wat toch mooiere uitzichten brengt en het rijden plezieriger maakt er is weer meer te zien.
De volgende tussenstop is Fairlie, als het goed is zit hier een goede bakker en daar willen we wel een taartje van proeven. Al gauw is de bakker Gevondenhechter we hebben pech....hij is vandaag gesloten, jammer maar helaas. Geen taartje dus voor ons vandaag.... De supermarkt zit er voorbij dus dan maar even daar naar toe, de dametjes mogen iets anders lekkers uitzoeken, Izabella kiest een cocosnoot en Olivia bananen 😉 heel wat gezonder dan het voorgestelde taartje!

En dan nu echt door naar Geraldine. Meestal zoekt Thomas de campings uit, deze keer heb ik een plekje gevonden een gratis camping midden in het bos in de buurt van een waterval dat klinkt goed! We Besluitenbeke kant op te rijden, ons gedownload programma is echt super handig en wijst ons de weg. Echter die weg lijkt steeds onbegaanbaarder te worden, eerst wordt de weg smaller, dan niet meer geasfalteerd, dan gaan we toch echt wel diep het bos in over slingerende weggetjes waar we maar hopen niemand tegen te komen met ons grote apparaat.... Intussen vragen we ons echt wel af waar we gaan belanden en of dit wel zo'n goed idee is. In de beschrijving staat dat het geschikt is voor campers maar ik begin hier wat aan te twijfelen. En vergeet niet dat het nog altijd regent...onze als we maar niet ergens vast komen te zitten.... We rijden en rijden en dan uiteindelijk uit het niets doemt de camping op...een klein grasveldje een stukje naar beneden de weg af met een klein rolletje. Er staan enkele tenten geen camper in de wijde omtrek te bespeuren. We krijgen zo ons twijfels is dit wel een goed idee? Als het de hele nacht blijft regenen kunnen we hier dan wel weer weg? Gelukkig is Thomas erg bedreven in het besturen van onzen camper en lukt het hem te keren op deze kleine plek we besluiten de weg maar rechtsomkeerd te maken en een andere camping uit te zoeken dit is geen goed idee. Tja, het is duidelijk dat het niet aan mij besteed is een goed plekje uit te zoeken vanaf nu laat ik het maar over aan Thomas!
Maar laten we het positief bekijken het was wel een spannende en avontuurlijke route 😉
Uiteindelijk stoppen we bij de dichtsbijzijnde camping deze ziet er heel wat beter uit, goed verzorgd niet zo in theater Middle of nowhere en heel wat campers op het terrein.
Hier bivakeren we dus een nachtje!

1. Mama:
    1 januari 2018
    Regen kan het dus ook in Nieuw Zeeland.. Ik zie het al voor mij, vast zitten in de blubsie.......brrr.
    Gelukkig dat Jullie toch nog een goede camping hebben gevonden.
    Op naar het volgend avontuur.
  2. Judith:
    1 januari 2018
    Dat klinkt idd als een spannend avontuur. Maar goed dat jullie omgekeerd zijn en een andere camping gezocht hebben. En wat mega jammer van die bakker die gesloten bleek te zijn ;-)