Panama here we come!!

20 december 2022 - Madrid, Spanje

Na een nachtje in Madrid waar de een al beter heeft kunnen slapen dan de ander ;-) (Ik slecht helaas)

IMG_20221220_081652557_BURST000_COVER_TOP

Begon de dag met een licht ontbijtje, wat toast met jam en een kopje thee om vervolgens met de shuttle terug te reizen naar het vliegveld. Gelukkig hadden we enkel onze handbagage om mee te nemen de grote tassen zitten (hopelijk) al in het vliegtuig. Na een ritje in de shuttle kwamen we aan op het vliegveld en dan is het altijd weer zoeken geblazen waar moeten we heen?  Het vliegveld van Madrid is echt immens groot! Na een stuk lopen ook nog in een trein om dan weer een stuk te moeten lopen... maar he we klagen niet we gaan op reis!!

Gelukkig verliep alles goed en na even wachten konden we het vliegtuig instappen, het lange vliegen kan beginnen! Gelukkig bood de entertainment van de filmpjes aan boord de nodige afleiding, zeker voor de kids die volgens met met vierkante ogen zijn geland. Hun portie schermpjes voor het volledige jaar in 1 dag ;-) Helaas hadden we een strenge stewardess die ons steeds wees op de mondmaskers pff echt niet fijn in een vliegtuig is het al zo benauwd en dan ook nog die kap op je kop... gelukkig bleef het na de eerste ronde rustig en kon de kap af, eindelijk adem!

IMG_20221220_112632599

De vlucht verliep zonder problemen, het duurt altijd langer dan je denkt een als je eenmaal land denk je weer ach het viel wel mee. Hoe dan ook iedereen heeft het goed doorstaan en was blij dat we eindelijk voet op Panamese grond konden zetten!

Het wachten op de bagage was weer eens spannend... Het is ons al meer dan eens overkomen dat onze zwarte tas niet mee was ook nu stonden we tot de laatste te wachten ik mopperde al die tas gaat nooit meer mee! Maar wonder boven wonder kwam hij als allerlaatste de band op rollen, gelukkig ook wij kunnen gaan!! Nu nog meer checks...vliegen betekent volledig doorlichten al die foto's en vingerafdrukken ik vraag me echt wel eens af wat ze ermee doen? Maar goed voor nu zijn we in Panama en gaan we hier genieten!

IMG_20221220_235634901

Met de taxi zijn we naar onze eerst fijne slaap plek gegaan Summit Rainforrest resort een heerlijke plek om onze reis te kunnen beginnen. Een plekje net buiten de stad en direct middenin de jungle wauw wat mooi!

Omdat het in Panama bij aankomst al avond was hebben we niet veel anders gedaan dan de kamers verdelen onze spullen instaleren en naar ons bedje, morgen zien we wel weer! Iedereen heeft gelukkig deze eerste nacht in Panama heerlijk geslapen.

1. Odilia:
    25 december 2022
    Goh Moniek, wat leuk! Het zal vast weer een prachtig avontuur worden en ik ben blij dat ik jullie weer mag volgen tijdens jullie reis.
    Heel veel plezier gewenst!
  2. Annet Oosterhof:
    25 december 2022
    Leuk je eerste reisverslag weer te lezen na 3 jaar!
    Hopenlijk gaat het weer een mooie vakantie worden met elkaar.
    We kijken uit naar het volgende verslag wat jullie zoal meemaken.
    Kus , Mam en Annet
  3. Judith:
    26 december 2022
    Wat leuk, weer een reisverslag. Ik wens jullie een fantastische en veilige vakantie :-)
  4. Erna Goeteyn:
    26 december 2022
    de vakantie kan beginnen,en al direct in het regenwoud.....Geniet ervan