Matamata

9 januari 2018 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we richting Matamata gereden hier is het plan om een tour te boeken naar Hobiton, aangezien het daar erg druk schijnt te zijn hopen we vandaag te kunnen boeken voor morgen we gaan het zien!
Het dorpje ziet er als we er doorheen rijden alvast gezellig uit en het informatie centrum is prachtig is Hobit stijl, we rijden door het dorpje en besluiten vervolgens zelf richting Hobit te rijden. Hierin Matamata is het duidelijk super druk en moeilijk om met onze grote camper een parkeerplekje te vinden. We hopen Hobiton zelf te kunnen vinden om de tour te boeken. Gek genoeg staat er van alles aangegeven van zwembad tot kerk, van bibliotheek tot tuinen....maar nergens een bordje Hobiton. In ons reisboek staat enigsinds een beschrijving van in welke richting het ligt dus we wagen het erop en rijden wat rond. De omgeving hier is alvast prachtig dus geen echte grote straf om wat rond te houden. Het is hier erg heuvelachtig, allemaal mooie afgeronde heuvels wat het direct een sprookjesachtig uiterlijk geeft. We verwachten in de buurt te zijn maar nog altijd geen bordje...gek zoeknhet bewust zo verstopt zijn????

Uiteindelijk toch maar terug naar Matamata, gelukkig vinden we een parkeerplekje en samen lopen we naar het informatiecentrum. De meisjes zijn alvast enthousiast over het uiterlijk van het gebouw het is dan ook werkelijk prachtig. Gelukkig is het niet vreselijk druk en kunnen we snel geholpen worden en ja hoor we kunnen morgenning mee, gelukkig maar! Intussen is Izabella natuurlijk reuze benieuwd wat we dan gaan doen en van welk verhaal die huisjes zijn, zo goed en zonkwaad als we kunnen vertellen we haar het verhaal. Het is erg ingewikkeld en ze raakt wat gefrustreerd , we laten het dus eerst maar rusten en gaan gezellig picknicken op het grasveldje naast de camper.

Nu dit geregeld is kunnen we nog iets leuks doen vandaag, ik heb een bordje zwembad gezien dus dat lijkt mij wel een goed ideetje en de dames denken hier net zo over. Dus dat wordt het!
Het zwembad blijkt bij een camping te horen, maar wordt ook als openbaar zwembad gebruikt geen probleem dus. Het stelt opzich niet veel voor een groot bad met een klein glijbaantje en twee kleine badjes met thermaal water. Maar een zwembad is een zwembad en plezier zullen we er vast wel hebben. Thomas en de meisjes duiken er vast in het is lekker warm water. Ik blijf voorlopig met Boaz in de schaduw aan de kant zitten het is te zonnig voor ons kleine witte mannetje. Even later wisselen we om Thomas met Boaz aan denkantbennik lekker in het water en het moet gezegd worden het is heerlijk water om innte zwemmen! Boaz is het er echter niet mee eens zodra hij ziet dat ik in het water ben wordt hij erg onrustig, honger??? Ik er dus maar weer uit om hem te voeden. Echt enthousiast is hij niet een paar slokjes. Maar onrustig blijft hij, bijnons gewoon weg boos. Toch maar even voorzichtig in het water voelen dan en ja hoor dat is het. Hij straalt gelijk van oor tot oor als zijn voetjes het water raken, nu al een ware waterrat! We besluiten dat hij er dan toch maar even in moet, voor een minuutje of tien. Boaz is het daar volledig mee eens en is dol enthousiast eenmaal in het water, hij traplekt wild met zijn beentjes en straalt van oor tot oor. Onze kleine jongen weet duidelijk al goed wat hij wil!!!

Nadat iedereen lekker heeft gezwommen sluiten we ons uitje af met een lekker ijsje, dat smaakt! Dan nog even naar de winkel om voor Boaz zwemkleding te kopen dat heeft hij nog niet en hier zijn veel pakjes te vinden met uv bescherming ook zoeken we nog een petje voor hem. De dames zijn helemaal in to de tablet als we bij de winkel zij, ze willen dus liever blijven zitten in de camper ook goed... En zo gaan we met zijn drietjes op pad voor kleine Boaz en met een leuk zwemsetje en een hoedje komen we even later weer bij de camper. Het lijkt alsof de dames niet eens gemerkt hebben dat we weg geweest zijn.

Nu rijden we door naar de camping, een gratis camping bij een meer. Een mooi plekje die duidelijk veel gebruikt wordt voor daguitstapjes van de lokale mensen er zijn heel wat mensen te vinden op het meer met hun bootjes. Izabella en Olivia nemen na het eten ook nog een duik als alternatieve douche!
En heerlijk fris kunnen ze zonder hun bedjes in.
Morgen naar Hobiton ben erg benieuwd!

1. Annet Oosterhof:
    18 januari 2018
    Wat is dit toch een heerlijk leven! Daar krijg je toch nooit genoeg van?
  2. Annet Oosterhof:
    18 januari 2018
    Genieten......nog een eigenzinnig mannetje erbij....leuk hoor.