De lange reisdag

2 januari 2020 - Parijs, Frankrijk

Uiteindelijk ben ik eerder wakker dan Thomas, echt lekker hebben we beide niet geslapen het geeft toch een vorm van onrust en spanning…. We besluiten gewoon vroeg op pad te gaan, zijn we zeker niet te laat. We maken de kindjes wakker, kleden ons aan spullen inpakken en nog even lekker ontbijten om dan echt te vertrekken naar ons grote avontuur.

Om bij de luchthaven te komen is nog een behoorlijke reis….We stappen bij het hotel in een shuttle bus gelukkig is deze nog bijna leeg en kan iedereen zitten. We rijden een halfuurtje denk ik en stappen dan uit bij een trein. Deze trein brengt ons vervolgens in een kleine tien minuutjes naar terminal 1 daar waar we moeten zijn. En dan kan het grote wachten van de dag beginnen….

Er staan al heel wat mensen voor ons in de rij te wachten, niet verkeerd dus dat we gewoon op het normale uur vertrokken zijn. We wachten, we wachten, we wachten…..en kunnen dan inchecken gelukkig raken we nu alvast drie zware tassen kwijt. Overigens verteld de stewardess ons wel direct dat de vlucht vertraging heeft en pas vier uur later zal vliegen. Wel dus… We krijgen als vergoeding een tegoed bon voor eten en drinken en er wordt ons gezegd dat we in de lounge mogen wachten. Nou ja ok dan, het is niet anders…. In totaal betekent dit voor ons zes lange uren wachten!

We lopen verder en automatisch gaan we vast naar de gate…. Uiteindelijk een dom plan voor de gate is nog van alles te doen in ieder geval winkeltjes etc. Hier achter niets meer…. Enkele kleine winkeltjes en één restaurantje. Oh, domme wij…. Maar goed het is niet anders we moeten er toch iets van maken de komende zes uren…

We halen de speelgoedtassen dus maar leeg. Boaz vermaakt zich met zijn tractors, Olivia tekent wat en doet een spelletje en Izabella speelt met haar kattenfiguren de complete verhalen van haar Warior Cats boeken na. Best voorbeeldige kindjes dus….

We spelen samen wat spelletjes, skipbo en uiteindelijk nog verstoppertje. Een beetje beweging kan ten slotte ook geen kwaad. Boaz en Olivia kijken hun ogen uit bij het zien van de vliegtuigen en intussen eten we hier en daar een hapje. Maar goed dat de bonnen geaccpeteerd worden. En zo omen we zonder te veel gedoe deze zes uur door.

Rond drie uur kunnen we dan richting de gate en is het tijd om aan boord te gaan. We hebben geluk en zitten direct achter een tussenschot, ok daar had ik dan ook om gevraagd. Ik zit op deze rij met Boaz en Olivia en Thomas en Izabella zitten achter ons. Uiteindelijk blijkt het vliegtuig niet volledig vol en hebben wij drietjes vier stoelen voor ons en Thomas en Izabella drie stoelen. Ideaal dus voor wat extra ruimte.

Eigenlijk verloopt deze vlucht van 10,5 uur best goed. De kindjes kijken wat tv, spelen een beetje en slapen zelfs alle drie een paar uurtjes en zo komen we zonder te veel kleerscheuren aan in China!