The hot springs van Parakai en Muriwai beach

8 januari 2018 - Muriwai, Nieuw-Zeeland

Gelukkig slaapt iedereen na een moeilijk beginnetje prima deze nacht. Aangezien we op een dure betalende camping zijn, dienen we om tien uur van de camping af te zijn. Toch best tegenstrijdig bij een gratis camping of een onbemande camping waar je tussen 10 en 20 dollar betaald gewoon in een envelopje kun je die dag zolang blijven staan als je wilt, sta je op een dure camping met een waar kantoortje waar je moet boeken en inchecken moet je s'ochtends om tien uur alweer vertrekken. Zo staan we dus maar amper twaalf uur op de camping.

Maar we hebben geluk, aan de camping grenst een mooi groot zwembad, the hotsprings van Parakai. Voor de helft van de normale prijs mogen we naar binnen aangezien we een nacht op de camping hebben gelogeerd. Daar gaan we dus zeker gebruik van maken!
Boaz is erg moe na een te kort nachtje daarnaast is het ook nog eens erg zonnig, waardoor we besluiten dat ik alleen met de dametjes naar binnen gaan. Thomas neemt Boaz in de drager en gaat een beetje in de buurt wandelen. Zo kan Boaz lekker slapen en kunnen wij ons uitleven in het zwembad!!

En uitleven dat doen we! Het is er super leuk er is een groot erg warm binnen zwembad waar Izabella in wil beginnen, maar eerlijk gezegd is het mij te heet met 39 graden terwijl het buiten al zo'warm is. Na even pootjebaden stel ik dus Voor naar buiten toe te gaan. Ook hier is een groot zwembad en daarnaast nog twee lange glijbanen en een kleiner bad voor peuters met een klein glijbaantje, wat klim en klautermateriaal en veel ballen. De meisjes zijn doen enthousiast we testen alle zwembaden uit enngaan wel'tien keer van de glijbanen af! Eigenzinnig dan ook wel super leuk, je kunt er met een speciaal matje af glijden waardoor het natuurlijk super snel gaat. Het is iedere keer wel weer een flinke klim naar boven, maar het is het meer dan waard. Izabella gaat alleen als eerste en dan gaan Olivia en ik met z'n tweetjes op het matje erachteraan. Super leuk!
In het gras staat ook nog een springkussen natuurlijk wordt deze ook'nog even uitgeprobeerd, wat een feest!

Na ongeveer twee uurtjes zwemmen besluit ik dat het tijd is er uit te gaan waarschijnlijk is Boaz in tussen wakker en wil hijngraag wat drinken. Izabella en Olivia zijn wat teleurgesteld het is zo leuk... Maar het is niet anders lekker douchen en dan naar papa en boazje.
Boaz is inderdaad al wakker en inderdaad best hongerig dus dat is goed getimed!
Boaz drinkt fijn en we lunchen hier ook nog even in de camper voor we onze reis weer voort zetten.

Erg ver rijden we vandaag niet, onze stop is in Muriwai beach. Hier vinden een prachtige camping met spiksplinternieuw sanitair! Het is de duurste camping tot nu toe maar het meer dan waard. We hebben een plekje met Electra fijn tussen de bomen vlakbij het sanitair en op loopafstand van het strand ideaal! Dienmiddag genieten we nog heerlijk van het strand. Thomas gaat eerst met de meisjes, het is een strand met zwart zand en behoorlijke golven er wordt dan ook veel gesurft. De meisjes vinden het super bijzonder is dat de zee heel ver terug trekt op pad enkele minuten later terug te komen. Tja, dat moet je maar weten. Thomas loopt dan ook met de dametjes helemaal naar het water toen echter deze is dus net volledig weggetrokken. Plots komt het water in een golf richting het strand en komt meters ver, direct met deze eerste golf zijn ze alledrie lekker nat. Olivia wordt zelfs om ver geduwd door het water, maar krabbelt moedig weer op. Ze zit van top tot teen onder het zwarte zand, maar dat kan de pret niet drukken!

Ik blijf eerst even in de camper met Boaz, hij is moe en slaapt een kort slaapje in ons bed dan besluit ik hem in de drager ook even mee te nemen naar het strand en zo geniet ik ook nog even fijn van het zee water en het zwarte strand!
Na ons zee avontuur wordt er even heerlijk gedoucht, wat toch fijn als dat gewoon kan! Dan eten en de kindjes naar bedje gauw naar dromenland naar weer een fijne en gelukkig zonnige dag!

Op deze camping is er voor de verandering ook eens wifi dus ik ga flink aan de slag om de reisblog een beetje bij te werken. Dat valt niet altijd mee, ik loop behoorlijk wat dagen achter aangezien we dus nauwelijks internet onderweg hebben, maar als het er is moet er gebruik van gemaakt worden gauw aan de slag op het tablet dus!

8 januari doen we snel ochtends rustig aan, we kunnen hier nog wel wat langer op de camping blijven gelukkig. We maken er dus maar dankbaar gebruik van, Thomas stelt voor een bodyboard te huren om met de meisjes nog even naar het strand te kunnen gaan. Izabella is direct enthousiast ook Olivia ziet het wel zitten. Thomas gaat dus op pad want de verhuur zit wat verderop. De dames spelen intussen fijn even op de camping, er hangt hier nog een schommel in een mooie grote boom dus dat geeft nog voldoende plezier. Boaz ligt intussen heerlijk innhet gras innde schaduw. Meneertje ontwikkeld zich momenteel razendsnel, het draaien op zijn buik en terug op de rug gaat met het grootste gemak. Het liefst speelt hij momenteel ook op zijn buikje. Intussen heeft hij al weer een nieuw sprongetje gemaakt hij zit al'stevig op zijn handen en knieën, en doet zijn uiterste best om te kruipen. Terwijl hij op handen en knieën niet wiebelt hij heen en weer en handjes of benen bewegen lukt nog niet maar het lijkt niet lang meer te gaan duren. Overigens komt hijnop zijn eigen manier wel'waar hij wil zijn. Hij probeerde al wiebelen naar voren te komen wat dus niet lukt, valt vervolgens voorover op zijn buikje en ja hoor zo is hij plots alweer een stukje vooruit!
Het is een super sterk klein mannetje, ik ben erg benieuwd wanneer hij echt zal kruipen!
Het liggen in het gras vindt hij overigens heerlijk, Boaz plukt met zijn handjes de sprietjes bewonderd ze uitgebreid en natuurlijk moet alles geproefd worden.

Wanneer Thomas terug is met de bodyboard gaan ze met z'n drietjes op'pad, ik blijf bij Boaz die nu weer een dutje kan gebruiken. Overdag slapen in zijn eigen bedje lukt momenteel niet zo goed in ons grote bed daarentegen lukt het na een beetje drinken wel. Dus daar ligt hij even lekker terwijl ik wat was doe, Olivia heeft geen schone onderbroekjes meer dus daar moet even iets aan gedaan worden.

Wanneer Boaz wakker is en alles opgehangen besluit ik samen met hem richting het strand te wandelen toch benieuwd hoe ze het er vanaf brengen met elkaar. Net als Boaz in de drager zit en we alles hebben afgesloten om te vertrekken komen ze er alweer aan. Izabella voorop Thomas met de bodyboard er achter aan en helemaal achteraan de rij een huilende Olivia. Ze is net gestruikeld en haar gezichtje zit weer onder het bloed... Oh nee wat nu weer???
Ik haal snel water en doekjes en zet Olivia in de stoel, wanneer alles schoon is blijkt ze vermoedelijk een tand door de lip te hebben gehad. Haar tandvlees en haar lip bloed en even later heeft ze een schuine mond waarbij aan een kant de lip volledig opgezet is. Wanneer ze in de spiegel kijkt wordt ze een beetje verdrietig, is niet mooi mama moet weg..... Tja ik weet het meisje het is ook niet mooi en het doet pijn gelukkig gaat het ook weer vanzelf weg. Naast haar mondje heeft ze ook'nog eens geschaafde ellebogen en handjes oh , in onze kleine stuntelkampioen.....

We maken nog fijn gebruik van de mooie en schone douches Izabella, Olivia en Thomas zitten zo onder het zand die gaan nog even lekker douchen. Intussen loop ik wat rond met Boaz die vervolgens weer in slaap valt nu fijn in de drager, zijn favoriete plekje!
Als iedereen weer schoon en fris is, eten we bij een picknickbankje op de camping een broodje intussen kan ik nog wat op de blog posten en dan vertrekken we naar ons volgende plekje.

Onze volgende stop is op een gratis camping plekje in de buurt van Miranda, de storm die wij een aantal dagen geleden hebben gehad heeft hier behoorlijke schade toegebracht. Vele huizen in het dorp zijn beschadigd zo ook de weg en de campingplaats. Daar waar normaal de camping bestaat uit een grasland ligt deze nu vol schelpen, blijkbaar is de zee die dag en nacht zo wild geweest en heeft het zo hoog gestaan dat dit hele veld nu bezaaid ligt onder de schelpen!
We rijden iets verder aangezien de camping ookngoed heen schaduw biedt we besluiten in het dorpje te picknicken op een grasveldje hier is net iets meer schaduw onder de bomen en het zit ook net iets prettiger dan alleen maar een Schelpenveld. Na het eten pakken we alles weer in de camper en rijden terug naar de camping om hier een nachtje te logeren.

1. Marjan Koopman:
    17 januari 2018
    Heerlijk bij de zee uitwaaien.
    en wat is oli toch een pechvogel....
    Fijn dat jullie nig zo genieten .
    De tijd tijd draait mooi door , het is al 17 januari.
    over één week zijn jullie weer thuis.
    Liefs mam en Annet