Een gezellig dagje Geraldine

27 december 2017 - Geraldine, Nieuw-Zeeland

Gelukkig is de regen opgeklaard als we de volgende dag opstaan, de lucht is blauw en het zonnetje schijnt dat ziet er goed uit! Alleen de wind is nog wat koud, maar dat is geen probleem. Onze camping grenst aan een mooi beekje dus onze dag begint aan het water, de dames genieten iedere keer weer van het spelen in de beekjes. Stenen gooien, pootje baden, dammen bouwen.....
Zo ook vandaag de kleren gaan al snel uit en de voetjes in het water, de stroom is deze keer erg sterk dus voorzichtigheid is geboden. Doordat het water zeer helder is lijkt het niet diep maar daar kun je je behoorlijk in vergissen, wanneer Izabella erin loopt is het al gauw tot haar bovenbenen en dus echt wel te diep voor Olivia om even in te lopen. Toch vermaken beide dames zich weer prima er wordt voorzichtig gestapt over de stenen en er wordt geprobeerd een dam te bouwen maar dat gaat niet zo gemakkelijk in deze sterke stroming.
Uitgespeeld picknicken we nog eventjes aan het tafeltje bij het water met een sapje en iets lekkers, dan weer richting de camper om een stukje verder te gaan. Erg ver zullen we vandaag niet rijden.

We stoppen bij een boer in Geraldine die een grote lokale winkel heeft inclusief café en waar je dus kunt eten. Het is er behoorlijk druk en ziet er echt gezellig uit er staat voor de kinderen zelfs een springkussen een prima stop dus voor ons!
De meisjes hebben groot lol op het springkasteel terwijl Boaz even fijn op een kleedje in het gras ligt te spelen. We eten hier ook heerlijk en kunnen er daarna weer helemaal tegenaan!
De tweede stop is bij een wandeling in de buurt van Geraldine, the big tree walk. We zullen eens zien hoe dik die bomen zijn!!!
Vol goede moed gaan we op pad, ideaal is hier dat er op de bordjes aangegeven staat hoelang de wandeling ongeveer duurt en voor Wie het geschikt is. De paadjes zijn vaak zeer begaanbaar ideaal dus als je met kleine kindjes reist zoals wij!
De wandeling is maar kort, maar zeker de moeite waard en de bomen worden hoelang de hoe dikker en dat is erg leuk om te zien. Uiteindelijk komen we bij de dikste boom uit deze is al zeker 1000 jaar oud! En met geen mogelijkheid kunnen we met onze armen er rond al doen we nog zo ons best met elkaar de stam is werkelijk mega. De meisjes zijn erg verwonderd over de grote van de boom. Na deze bijzondere ontmoeting met deze enorme boom lopen we langs een andere weg weer terug naar de camper.

En dan richting de camping een simpele camping deze keer aan de kant van de weg maar ach voor een nachtje na zo'n fijne dag kan dit geen kwaad. Morgen is het plan richting de rivier Rakia Gorge te rijden.

1. Mama:
    1 januari 2018
    Was de boom net zo groot als in Vietnam .
    Daar waren wij maar poppetjes bij. Weet je nog?
    Natuur is en blijft een wonder.
    Liefs msm