Van Dubbo richting Forbes

27 januari 2020 - Forbes, Australië

Ons entreebewijs is geldig voor twee dagen dierentuin, dus na ons nachtje op een wijngaard in Dubbo rijden we in de ochtend nogmaals richting het dierenpark. Je mag ook naar binnen met de auto, aangezien het verschrikkelijk warm is besluiten we met de camper door het park te rijden.

Stapvoets rijden we door het park, dat zou in Nederland of België echt niet haalbaar zijn dan zal het dierenpark vol files staan ha,ha,ha. Hier is dat absoluut niet het geval we komen zeker anderen tegen, maar over het algemeen waan je, je bijna alleen in het dierenpark. Eigenlijk is dit ook een erg leuke manier, het lijkt wel een soort van safari. De kindjes kruipen bij ons voorin en we kijken nog eens naar alle mooie dieren die we gisteren over het hoofd hebben gezien. Af en toe gaan we even uit de auto om iets van dichterbij te bewonderen. De otters krijgen een speciaal tweede bezoekje, omdat we daar gister zo van genoten hebben. Ook wil Izabella zeker nog eens langs de dingo´s. En zo touren we gezellig rond in het dierenpark.

Die middag ga ik met de kindjes naar het zwembad in Dubbo terwijl Thomas op zoek gaat naar een doe het zelf zaak aangezien een van de lades in de camper stuk is gegaan. Het zwembad is super leuk er is een compleet glijbaan circuit voor jonge kinderen. Vooral Boaz en Olivia genieten enorm. Ze zijn er minstens 100 keer af geweest! Izabella vind het ook leuk, maar liever ook in het diepe zwemmen en bij voorkeur niet alleen. Tja, dan is het met alleen mama wel wat lastig aangezien ik de kleintjes echt niet alleen kan laten.. Ik spoor haar aan toch te gaan en zo gaat het uiteindelijk. Achter in de hoek zijn ook nog drie hoge glijbanen te vinden dat zien de dames ook wel zitten. We lopen er heen echter ze lijken afgesloten. Een van de badmeesters loopt even later op mij af, hij begint een gesprek over de glijbanen. Ik versta hieruit dat wanneer ik een oogje in het zeil hou de dames best even mogen. Dus ik laat de meisjes de hekjes binnen en hen over het touw gaan die voor de ingang is gespannen. Beide gaan met veel plezier de glijbaan af. Even later komt echter die zelfde man terug naar mij en legt me nu uit dat dit niet was wat hij bedoelde oeps, een communicatiefoutje.. Tja, het Engels gat me prima af, maar een foutje is zo gebeurd. Het blijkt dat je er enkel af mag als er badmeesters bij staan en dat ze omroepen wanneer het zo ver is.

Nog geen tien minuten later wordt er omgeroepen ik roep de meisjes en we lopen richting glijbaan. Olivia is razendsnel en rent naar boven Izabella en ik lopen er rustig achter aan. Nu zit die zelfde badmeester er weer en blijkt dat we extra moeten betalen voor het gebruiken van de glijbaan. Olivia heeft geluk zij is intussen al lang en breed boven en gaat zonder enig besef van dit alles heerlijk nog eens van de glijbaan af.

Aangezien de dames nu toch al eens geweest zijn besluit ik het er maar bij te laten en lopen we terug jaar de kleinere glijbanen. Terwijl de kindjes hier fijn spelen loopt er plots iemand van het zwembad op me af. Hij geeft me drie glijbaankaartjes. Ik vertel hem dat die niet van mij zijn, echter het blijkt dat we ze aangeboden krijgen van het zwembad. Weer trommel ik de dames op en vol enthousiasme rennen ze naar de glijbanen toe. Ook Boaz wil nu wel een keertje, samen met hem roetsj ik eraf twee keer ziet hij zitten een derde keer niet meer. Dus de dames hebben geluk, een kaartje is een tegoed voor zes keer en nu krijgen ze beide twee keer extra erbij van mij. De glijbanen worden flink uitgetest door de meisjes, terwijl Boaz en ik zitten te kijken.

Zodra de tegoed bonnen op zijn lopen we terug naar het gewone zwembad, daar loopt de badmeester die ik eerder sprak direct op me af. Of de kindjes genoten hebben van het glijden? Het blijkt dat hij de kaartjes voor de glijbaan geregeld had. Ik bedank hem hartelijk en zeg dat ze het super leuk vinden!

Na ons glijbaan avontuur nog even lekker douchen en dan richting de camper eens kijken of Thomas de lade heeft kunnen herstellen. Het blijkt dat Thomas van het kastje naar de muur gestuurd is en uiteindelijk met een rol Duck tape nu de lade heeft hersteld. Nou ja beter iets dan niets..

De kindjes zijn intussen moe geworden van alle avonturen, iedereen krijgt nog lekker iets te eten en dan rijden we richting Forbes voor een volgende stop. Onderweg is het maar stilletjes achterin… het drietal is in dromenland.

In Forbes staan we op een super mooie camping aan de rivier. Met de hernieuwde energie spelen Boaz en Olivia hier nog even lekker met de modder… Net gedoucht… maar goed aan het einde van de dag weer pikzwart… Het is niet anders lang leve de douche in de camper!!

Na het eten wandelen we nog een rondje langs de rivier. Izabella heeft geen zin om mee te gaan, zij wil blijven lezen, prima. Wij gaan dus met zijn viertjes op stap. Het is een leuke wandeling, je kunt een rondje maken via bruggetjes. De kleintjes zijn beide moedig en lopen de hele weg zelf. Bijna terug bij de camper is de zon intussen onder gegaan en springen verschillende lampjes aan omdat het donker wordt. Boaz En Olivia vinden dit magisch en rennen zo hard ze kunnen van lampje naar lampje.

En zo komt er ook weer een einde aan deze dag…

1. Marc:
    14 februari 2020
    het voordeel van een maag en darmontsteking is het feit dat je moet thuis blijven en rustig de tijd moet nemen. Zo kan ik scrollen in jullie reisverhaal. Mooi en geniet er nog van!