Dagje in Nambucca Heads en dan richting Bellingen

15 januari 2020 - Bellingen, Australië

Het is mooi opstaan hier in de middle of nowhere, het zonnetje schijnt heerlijk en de lucht is eens echt mooi blauw, dat hebben we nog weinig gezien en blijkt te komen door alle branden die nog steeds her en der woeden.

We besluiten de ochtend door te brengen op de camping, de kindjes genieten van de vrijheid en de ruimte om hen heen met zijn drietjes gaan ze op avontuur. De zelfgemaakte pijlen van Izabella mee, strepen met roet op de wangen en als echter jagers of indianen lopen ze door het bos. Intussen genieten wij van het uitzicht en de rust, wat een heerlijk leventje op deze manier…

Tegen de middag rijden we richting Nambucca Heads, dat blijkt een prima keuze. Het is hier gezellig en een mooie plek om te kunnen zwemmen. Tussen rosten is een rustig stuk van de zee waar je heerlijk kunt zwemmen, in het midden liggen enkele zandeilandjes en dat is een leuke uitdaging om naar toe te gaan voor Izabella natuurlijk. Boaz heeft het in dit water ook goed naar zijn zin eens geen golven en dan spettert meneertje er flink op los. Olivia probeert intussen flink haar nieuw geleerde zwemslagen uit en ik moet zeggen ze doet dat best knap. Izabella zwemt intussen twee keer heen en terug naar het eilandje, de eerste keer met Thomas en de tweede keer met mij. Het is best een eindje, het water is diep en koud en door het zand lopen is ook flink zwaar, maar Izabella is zo enthousiast dat ze flink doorzet. Het doet haar zelfs een beetje denken aan het wadlopen van deze zomer zodra we door het natte zand richting eilandje lopen.

We sluiten de dag af met een lekker ijsje en rijden dan richting het dorpje Taylors Arm waar we weer een leuke camping hebben gevonden, overigens deze keer wel met een speeltuintje. Boaz en Olivia genieten hier wel even van, Izabella heeft er eigenlijk geen oog voor. Spelen in de bossen is duidelijker veel leuker, dat spreekt meer tot de verbeelding en kan alles worden. Izabella was dan ook graag teruggegaan naar de vorige camping…Toch is het hier ook fijn!

Deze avond is de eerste avond dat Thomas en ik eens samen buiten zitten en een spelletje doen terwijl het drietal ligt te slapen, super fijn en echt campingleven gevoel!

Ook hierop de camping spotten we de volgende ochtend nieuw wildlife prachtige zwart, blauw, gele papagaaien bezoeken die ochtend de camping. Ze zijn in een flinke groep en vliegen van boom naar boom. Het zijn behoorlijk grote vogels, met enorm kabaal maar prachtig en zeer bijzonder om te zien. We hebben al heel wat vogels en soorten papgaaien gezien maar deze zijn toch echt wel nieuw. We lopen een stukje het bos in en vinden een plekje waar we ze goed kunnen bewonderen, prachtig om te zien!

We doen het die ochtend lekker rustig aan, Izabella probeert nog wat te werken in haar schoolboeken wat niet echt lukt. Ze wordt behoorlijk boos als we haar zeggen dat ze toch echt eens iets moet doen: “ Het is toch vakantie!”, tja meid dat weten we maar dit is uitzonderlijk en je moet toch echt wel het een en ander doen om strakjes niet al te veel achter te lopen op de rest van de klas… Al mopperend doet ze enkele opdrachten. Olivia heeft ook een mopperende ochtend, ze is brutaal, boos, huilerig en zit duidelijk niet goed in haar vel. Na een flinke uitbarsting vindt ze uiteindelijk haar draai met de knutselspulletjes en maakt ze voor haar vriendinnetje Liv een mooie tekening. Boaz vermaakt zich intussen prima met de emmertjes en schepjes een beetje water en modder ach wat heb je als peutertje nog meer nodig…

In de vroege middag gaan we dan toch een stukje rijden eerst richting Macksville waar we wat kleine boodschapjes halen. We picknicken hier in het park tussen de vogels en rijden dan terug richting Nambucca Heads waar we gister een ijsje hebben gegeten. Boaz zijn knuffelmuis zijn we hier verloren, een kleine ramp. We hopen van harte dat deze hier nog ligt… echter het blijkt van niet een diep teleurgestelde Boaz en Izabella ook aangezien het eigenlijk haar muisje is… hoe dan ook we zullen nog op pad moeten voor knuffels.

En zullen de omaatjes lief aan moeten kijken nog eens naar Veenhuizen te gaan en misschien twee muisje mee te nemen van daar….

Dan zetten we koers richting Bellingen het volgende plaatsje op onze route. Hier schijnen mooie watervallen in de buurt te zijn en we hopen dat we deze wel kunnen bezoeken!

Intussen zitten we op onze camping in de buurt van Bellingen en er is voorlopig water genoeg. Terwijl ik deze blog schrijf tikt de regen hard tegen onze camper… morgen maar zien hoe het er hier uit ziet.