Een dagje China

7 december 2017 - Kanton, China

Tijd doorbrengen op het vliegveld is toch een vervelende bezigheid...wachten, wachten, wachten controle hier controle daar....na een vlucht van ruim tien uur willen we niets liever dan in een bedje kruipen maar voor we dat kunnen gaat er heel wat tijd overheen....
Papieren moeten worden ingevuld, bagage gecheckt en dan nog de tickets regelen voor de doorvlucht naar Nieuw Zeeland. Dan blijkt ook nog dat de kinderwagen niet bij de bagage is die we nu willen gebruiken... Al met al moeten we heel wat uurtjes wachten.
Zelf worden we er erg moe van laat staan de kinderen gelukkig slaapt Boaz een deel van de tijd in de drager, maar Izabella en Olivia beginnen zich aardig te vervelen. En de gemiddelde chinees heeft het niet zo'op ondernemende kinderen zoals onze ook die overal aan wil zitten... Izabella is er op een bepaald moment zo zat van dat ze begint te mopperen ik wil nooit meer naar dit land!!!!

Gelukkig komt alles in orde we mogen China in, de wagen is er en we kunnen gebruik maken van een gratis hotel op 15 minuten afstand van het vliegveld. Ik ben zeer benieuwd wat ik me daar bij voorstellen Mote maar goed een bed is een bed....

Met een shuttle busje worden we naar het hotel gebracht echter die 15 minuten zijn er minstens 50 ik ben toch intussen wel erg benieuwd waar we terecht komen??
Eenmaal aangekomen blijkt het een super de luxe hotel te zijn, zal dit goed komen??? Gratis overnachten in dit hotel???
Het blijkt toch echt de waarheid, gezien het feit dat we met vijf zijn krijgen we zelfs twee kamers aangeboden om te gebruiken. Eentje voor Boaz en mij en eentje voor de dames en Thomas. Het is een mega groot chique hotel en we logeren op de 15 e verdieping intussen is het in de ochtend iphier in China en mogen we ook nog gebruik maken van het ontbijt buffet als we dat willen.
Eerste maar eens op zoek naar onze kamers en die zijn toch luxe echt niet noemen. Ik denk dat we nog nooit in zulke luxe kamers hebben gelogeerd. Het lijken wel complete huisjes!!! Met banken, grote badkamers, apparte slaapkamer etc. Het is geweldig!!! We maken ook nog dankbaar gebruik van het buffet, voor ons voelt het als avondeten dus die mie, rijst en loempiaatjes smaken prima!
Dan lekker in bedje....oh wat slapen we heerlijk!!!!

We spreken af om om 5 uur op te staan aangezien we om 7 uur worden opgepikt door de shuttle. We slapen erg ver uit elkaar maar gelukkig is er wifi en kunnen we met elkaar contact zoeken via Whatsapp ideaal.
Eenmaal opgestaan even heerlijk douchen, Izabella wil niet en heeft ook nauwelijks geslapen Olivia en Boaz slapen nog diep dat laten we zo lang mogelijk zo en dan staan we om 7 uur paraat om te vertrekken.
Wat blijkt Thomas heeft het verkeerd verstaan het blijkt pas om negen uur te zijn...tja die chinezen spreken ook wat onduidelijk Engels... Beetje jammer want we hadden nog zeker twee uur kunnen slapen.
Nu maar eens kijken wat er te doen is hier in het hotel er is een zwembad maar momenteel buitengebruik jammer. Een fitnessruimte nis er wel en daar spelen de meisjes dan even. Boaz is intussen weer moe en ik breng hem naar bed hij slaapt nog even heerlijk in het kingsize bed.
Intussen doe ik de dames in de andere kamer in bad ze spelen even heerlijk in het grote bad, terwijl Thomas op zoek gaat naar wat te eten wat hier nog al moeilijk blijkt.

En dan om 9 uur staan we paraat om nu toch echt te vertrekken richting vliegveld!!!!

De shuttle brengt ons veilig en wel terug naar het vliegveld we voelen ons prima uitgeslapen en zien de vlucht goed te gemoed. We zijn al op de helft!
Het vliegveld in China heeft weinig vertier voor de kinderen en ook geen lekker eten het wachten duurt dus best lang, gelukkig slaapt Boaz goed.

En dan eindelijk kunnen we instappen daar gaan we op naar Nieuw Zeeland!!!

1. Marjan Koopman:
    11 december 2017
    Toch een hele ervaring om even in China te overnachten 😀mama
  2. Erna Goeteyn:
    Hey Moniek,

Het eerste deel van de vlucht is toch al goed verlopen buiten het vele wachten,wens jullie nog een veilige vlucht naar Nieuw-Zeeland en een fantastisch verblijf ginder.

Veel groeten
    Erna
  3. Judith:
    11 december 2017
    Wat een avontuur weer en dan zitten jullie "maar zo" in China. Leuk om jullie reisverhalen te lezen :-)