Watervallen in Whangarei

3 januari 2018 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Die middag vertrekken we richting Whangarei, tot zover rijdt het op dit Noordereiland heel anders dan het Zuidereiland. Het is hier een stuk drukker qua verkeer en we komen zelfs files tegen. Daar waar we innhet zuiden soms over volledig verlaten wegen rijden zo'druk is het plotseling hier, wel even wennen hoor.

In de late middag komen we aan in Whangarei we hebben innons programma een gratis camping kunnen vinden bij de watervallen dus deze gaan we op zoeken. De camping blijkt werkelijk niets voor te stellen, het is gewoon een parkeerplaats met twee plekken gereserveerd voor campers om er de nacht door te brengen. Aangezien er hierbij de omgeving weinig opties zijn en we liever niet nog verder rijden kiezen we hier maar voor. Gelukkig staan we er niet alleen, een andere camper probeert juist op ditbzelfde moment innte parkeren. Het zijn vriendelijke Duitse mensen die ook Voor het eerst met een camper op pad zijn. Ze helpen ons nog een handje door iets verder naar achteren te rijden zodat wij nog net op het plekje voor hun kunnen staan. Zij kunnen nu met geen mogelijkheid meer weg, maar hebben geen plannen vroeg te vertrekken de volgende dag dus dat is geen probleem.
Het is al laat op de dag maar toch hebben de meisjes nog zijnde watervallengte bezoeken. Het is erg bijzonder dat deze watervallen eigenlijk zo'n beetje middenin de stad liggen ik verwachtte er niet erg veel van, maar wanneer we bij een uitzichtpunt zijn aangekomen zijn ze toch nog behoorlijk indrukwekkend. Het is mogelijk met een wandeling naar beneden te lopen richting de onderkant van de waterval ondanks dat het intussen al laat is doen we dit toch dus we laden ons nog even op voor een wandelingetje en het is de moeite waard. Het is een leuke wandeling en de watervallen zijn mooi, Izabella maakt er een Eigen avontuur van en klimt en klauteren overal op plots zit ze op een enorme rots hoog boven ons, tjonge ze durft toch alles. Op de terug weg verkiest ze ook niet de normale weggetjes en trappen, maar klimt tegen de stijlen wanden omhoog eerlijk gezegd zou ik het niet durven!!! Misschien thuis toch eens kijken of er een klimcentrum inneemt buurt is, zou echt iets voor haar zijn!
Olivia daarentegen is liever lui dan moe en zit het liefst op de nek bij Thomas en laat zich zo overal maar brengen. Kleine Boaz krijgt van alle avonturen weer erg weinig mee het grootste gedeelte slaapt hij in de drager op het beste plekje dicht tegen mama aan.....

Terwijl de kinderen ondertussen slapen ontdekt Thomas toch iets verdachts hier in de buurt van ons parkeerterrein. Er komen steeds auto's aangereden ze parkeren op de hoek van de straat de mensen stappen uit, en even later weer in en rijden weer weg. Werkelijk alle auto's die hier deze avond langs komen doen hetzelfde allemaal gaan ze naar een bepaalde hoek...mmm toch een gek idee wij denken dat het om drugs gaat... Echt een lekker buurtje is het hier eigenlijk ook niet, de auto's en de huizen zien er heel wat ouder en minder goed onderhouden uit dan in de andere gedeelten.... Nou ja zolang ze ons maar met rust laten en dat doen ze gelukkig ook, al met al slapen wij prima en kunnen we een volgende dag weer veilig en wel op stap!

1. Annet Oosterhof:
    10 januari 2018
    Ik kan me voorstellen dat de meisjes direct op pad wilden gaan.watervallen horen en niet zien.....Dat is toch niks.
    Het is altijd weer mooi om te zien zo,n natuurgeweld.
    Jij hield vroeger ook van klimmen Moniek.ooit toch op een klimcursus gezeten in Kardinge.
    Fijn dat er nog een camper stond voelt altijd net iets veiliger dan alleen.
    Kus mam en annet