Opnieuw op reis

5 december 2017 - Amsterdam, Nederland

Na wikken en wegen hebben we dan toch besloten, we gaan naar Nieuw Zeeland!
Het boeken van de tickets had nog wat voeten in aarde eenmaal een goedkopen vlucht hebben we gauw geboekt, maar doordat we een speciaal verzoek hadden aangeklikt verliep het allemaal wat anders dan de bedoeling was. We hadden speciaal verzoek aangeklikt aangezien we graag een babybedje wilden huren. Echter door dit aan te vinken werden de tickets niet direct vast gelegd maar in optie genomen. Dus ik er achter aan gebeld en op mijn beste Engels alles uitgelegd. We kregen het advies een dagje te wachten en dan nog eens terug te bellen zijn zouden in tussen voor ons hun best doen het babybedje te reserveren. Wij in spanning afwachten en na een dagje wachten opnieuw gebeld. Kregen we te horen dat het bedje nog niet zeker was en de tickets intussen duurder waren geworden! Moesten we even ruim 800 euro meer betalen!!!
Dat hebben we dus niet gedaan.... Wel heb ik nog een paar dagen in spanning gezeten of we ons geld wel terug zouden krijgen na deze telefonische annulering... Gelukkig stress voor niets het geld op de cent nauwkeurig terug gehad.
En weer opnieuw speuren op internet naar de goede en betaalbare tickets. En gevonden zelfs nog 100 euro in totaal goedkoper!!! Weer geen 100% zekerheid over het babybedje...maar goed dat nemen we dan maar op de koop toe.
In de weken voorafgaand aan de vlucht nog regelmatig eens contact gezocht met de boekingssite, de vliegmaatschappij en Schiphol in de hoop dat ons babybedje toch echt in orde zijn komen. Maar we hebben uiteindelijk moeten wachten tot de dag zelf...stress....bah niet fijn!

Maar goed het besluit staat vast wij gaan er voor ones in a lifetime, we gaan naar de andere kant van de wereld. Best spannend!!!!

Thuis hebben we vast een camper geboekt en een airbenb om mee te starten, ook een vlucht tussen beide eilanden moest nog even geregeld worden dan de tassen nog inpakken en natuurlijk een leuke traktatie voor de meisjes voor op school. Al met al nog veel te regelen voor we dan echt kunnen vertrekken....

Met een strakke planning waarbij de tassen nog enkele uren voor vertrek moeten worden ingepakt komt het toch allemaal goed! Een uurtje laten dan gehoopt rijden we op dinsdagavond 5 december richting Amsterdam. Daar hebben we een overnachting naast Schiphol gepland ideaal zo hoeven we niet in de vroege uurtjes te vertrekken en kunnen we nog eventjes lekker een nachtje slapen voor we aan het avontuur gaan beginnen. David rijdt met ons mee hij neemt de auto mee terug naar huis, zo hoeven we deze niet zolang te laten staan.

En daar staan we dan in ons eerste logeeradres in Amsterdam, morgen een lange reis voor de boeg spannend! Nu eerst lekker slapen....