Nelson Creek, in de buurt van Reefton

15 december 2017 - Reefton, Nieuw-Zeeland

In het begin van de middag gaan we weer op pad....het plan richting Reefton daar in de buurt zou een fijne camping te vinden zijn voor de kinderen.
Alle spullen in de kastjes, slotjes erop, bedden weer netjes, kindjes in de stoeltjes, let's go!!!

Het is hier prachtig rijden, de wegen zijn prima en de uitzichten echt geweldig!!!! De ene plek die we tegen komen is nog mooier dan de andere! Echt allemaal plaatjes, het is hier prachtig en wat je nauwelijks ziet, verkeer geen files of op onthoudt ideaal en ook de doorsnee zin schaars het is het ene mooie natuurgebied naar het andere!

Terwijl de kinderen weer prima zitten, beetje spelen, lezen en een filmpje kijken ja, ja we hebben een tv met dvd speler aan boord! En Boaz die vindt dat gehobbel erg slaapverwekkend dus slaapt weer de hele reis zzz. Dat geeft mij dus volop gelegenheid te genieten van al deze mooie plekjes, heerlijk!

We stoppen bij Marshall Hill een prachtige grote plek te midden van de bergen met in de wijde omtrek geen mensen of huizen te bekennen. We parkeren onze camper hier en maken een picknick plekje lekker even eten te midden van dit natuur schoon. Izabella en Olivia gaan gelijk weer op pad om stenen te verzamelen en takken en creëerden hun eigen kampvuurtje, gekleurde stukjes papier doen dienst als vuur en op een ander stuk papier wordt piza getekend mmm dat zal lekker smaken. Intussen speelt Boaz fijn op een kleedje op de grond, onder de tafel de enige plek waar schaduw is, want het zonnetje is ons weer goed gezind!

Na onze tussenstop stappen we weer in de camper nog een stukje te gaan voor we er zijn.
Onze camping ligt in Nelson Creek een niet degene dorpje voorbij Reefton. De camping is super, het biedt een mooie speeltuin voor de kinderen, ligt bij een bos en aan een beekje genoeg te doen dus voor de kindjes!!!
We zijn nog maar amper uit de camper of de dames zitten al boven op de glijbaan super toch!

Na even lekker spelen en wat eten kan de nacht weer beginnen. Iedereen is intussen gewend aan hoe het gaat en alles verloopt dan ook steeds een beetje vlotter.
Na weer een lekker nachtje slapen gaan we deze middag op pad voor een wandeling we starten met een avontuur over een smal en hoog bruggetje vanaf onze camping tot in het bos. Best spannend aangezien hij aardig wiebelt, de kindjes geven er niets om vinden het juist super leuk en avontuurlijk!
De wandeling is prachtig, Izabella geniet ook zichtbaar en klimt en klauteren overal op. Olivia en Boaz zien er weinig van beide slapen ze gedurende de hele wandeling. Olivia in de kinderwagen, tja dat past met opgetrokken beentjes nog best en ze ligt duidelijk heerlijk want ze snurkt er over! En Boaz in de drager bij mij op de buik!

Aan het einde van de middag nemen Izabella, Olivia en Thomas nog een duik in het beekje bij de camping best koud maar eenmaal er door best lekker en super leuk om in te spelen natuurlijk. Er zijn meer kinderen en de meisjes mogen van deze kinderen hun luchtbedden lenen ze hebben dus beide een bootje en dat maakt het spelen in de beek nog leuker natuurlijk. Boaz ligt intussen tijd alweer heerlijk in dromenland in zijnswagentje lekker in de buitenlucht. Het weertje laat ons gelukkig vandaag niet in de steek!!!

We genieten nog een nachtje van ons plekje in Nelson Creek voor we morgen weer een stukje verder rijden......

1. Cint:
    17 december 2017
    Geniet ervan Moniek! Super leuk om te kunnen meelezen met jullie verhaal. Ben er precies zelf een beetje bij 😉
  2. Erna:
    17 december 2017
    Hoe je nog de tijd vindt om je verhalen neer te schrijven ... maar wel zeer fijn om ze te lezen ,veel plezier met het gezin in dit prachtig avontuur.
    Groetjes
  3. Neumann:
    17 december 2017
    Dus het is een super natuur daar leuk mooi dat het met de kinderen goed gaat nou ik ga metbpaar week Gr pa opa
  4. Marijke:
    oooh heeeerlijk!
    xxx
  5. Annet Oosterhof:
    17 december 2017
    Wat weer een avontuur, smal wiebelig bruggetje en zo het bos in.
    Blij te horen dat Boaz het goed doet.
    En nu maar weer op pad naar het volgende..... we zien er naar uit.
    Liefs mam en annet
  6. Sigrid Verhees:
    31 december 2017
    Wat fijn dat ieder zijn ritme en zijn plekje daar aan de andere kant van de wereld heeft gevonden en nu volop op ontdekking gaan!!
    Liefs
    Sigrid