Weer een lange reis naar huis

22 januari 2018 - Guangzhou, China

DSC05414

En zo beginnen we aan een lange reis naar huis, de eerste vlucht van Christchurch naar Guangzhou in China duurt zo'n elf uur. Maar aangezien we pas om half elf s'avonds vertrekken zijn we allemaal zo moe dat de slaap al snel komt. Olivia en Boaz zijn als eerste diep in slaap en krijgen de komst van het eten niet meer mee. Boaz ligt als een prinsje in zijn bedje en Olivia ligt helemaal in elkaar te snurken in haar stoel. Ook Izabella vindt al snel haar slaap. Wij eten nog even lekker en proberen dan ook beide wat te slapen, wat mij toch altijd wat moeilijk af gaat in een vliegtuig. Maar goed zolang de kindjes slapen is het vliegen prima te doen en verloopt het rustig. En zo gaat het, de kinderen slapen allemaal een groot deel van de vlucht en de meisjes kijken ook nog wat tv en zo is de eerste elf uur zomaar voorbij en landen we in China.

Dan weer het lange wachten, wat eerlijk gezegd vervelender is dan vliegen. Eerst weer de check van de paspoorten maar we hebben geluk met ons klein Boazje mogen we weer in een speciale rij aansluiten. We krijgen deze keer een sticker opgeplakt aangezien we korter dan 72 uur in China zullen verblijven en moeten vervolgens in een andere ruimte wachten. En daar zitten we dan, wachten, wachten, wachten en de tijd kruipt voorbij niets aan. Tot we eindelijk verder kunnen de paspoorten zijn gecheckt en de papieren weer goed gekeurd nu weer een stapje verder, de volgende rij i om het land binnen te moge. Als we ook dat weer getrotseerd hebben moeten we zoeken naar de plek waar we opgehaald kunnen worden voor het hotel. Het is te danken aan Thomas zijn goede geheugen dat we dit uiteindelijk weer vlot vinden. We mogen weer een hotel kiezen en maken dezelfde keuze als de vorige keer. Nu hoeven we niet lang te wachten er zij al meer mensen die deze keuze gemaakt hebben en het busje is gevuld dus we kunnen direct op pad naar het hotel.

Naar een ritje van een drie kwartier zijn we in ons hotel, het is pas kwart over zeven en we mogen nog van het ontbijtbuffet gebruik maken tot tien uur dat is fijn en heel wat rustiger dan de vorige keer toen we nog tien minuten hadden. We brengen eerst onze spulletjes naar de kamers voor we aanschuiven aan het ontbijt. Jammer genoeg hebben we deze keer niet dezelfde kamers gekregen, vorige keer kregen we de meest chique kamers nu een gewone kamer, maar ook prima hoor en gelukkig weer twee wel zo fijn voor de rust van Boaz. Dan lekker ontbijten of avondeten het is maar net hoe je het bekijkt en dan duiken we allemaal ons bedje in...Moe van de vlucht slapen we allemaal een paar uur. Hier is het dan wel een nieuwe dag wij doen maar net alsof het avond is. Ook Izabella kan haar er nu wel bij neerleggen en slaapt ook even lekker.

Rond half vier als Boaz en ik weer wakker zijn gaan we naar de kamer van de andere drie hier wordt er al druk gespeeld en Boaz mag ook mee doen. Aangezien we wel trek hebben in iets te eten en drinken gaat Thomas op pad, we hebben chinees geld van de omwisselactie van de heenreis en hopen dat er iets te vinden is wat anders is dan insecten of kippenpoten....Uiteindelijk komt Thomas terug met Fruit kersen en mandarijnen en wat te drinken, en dat smaakt. Ook heeft hij een pizzeria gevonden waar we misschien wat kunnen halen voor het avondeten. De meisjes genieten eerst nog van een lang en schuimend bad met zijn tweetjes ze hebben dik lol met de duplo poppetjes en zitten er zeker wel een uurtje in! En dan eten we een Chinese pizza met elkaar het is geen hoogstandje maar wel te eten. Izabella wil ook nog graag naar de sportschool toe waar we de eerste keer wat tijd hebben doorgebracht dus Thomas neemt de meisjes daar ook nog even mee naar toe, terwijl ik beneden blijf aangezien Boaz ligt te slapen. Ook pak ik vast alle spullen weer in, want over een paar uurtje kunnen we weer richtring vliegveld om 0:20 vliegen we naar Parijs.

1. Annet Oosterhof:
    26 januari 2018