Hanmer spring, ons eerste avontuur met de camper

13 december 2017 - Hanmer Springs, Nieuw-Zeeland

Dinsdagochtend 12 december doen we ons uiterste best om tijd te vertrekken richting de plek waar we de camper op kunnen halen, maar met drie kinderen en erg veel bagage is dat nog een flinke klus. Vergeten we niets? Is iedereen mee? Zijn de luiers nog schoon.... Uiteindelijk zijn we dan op weg. Boaz in de drager op mijn buik, de dames met hun eigen tasjes ik met een kleine rugzak en een koffer en Thomas met de grote rugzak, een kleintje, een koffertje en de kinderwagen. Hayley de eigenaar van de air b en b zwaait ons lachend uit, het ziet er dan vast en zeker ook wel grappig uit. Een familie Zo bepakt en bezakt... We moeten nog een klein stukje lopen naar een bushokje. Het plan is met de openbare bus te vertrekken dit bespaard ons heel wat geld. We gaan zien of het lukt! Gelukkig is het niet al te ver en hebben we binnen een paar minuutjes de juiste bus, gelukkig is de buschauffeur uiterst vriendelijk en is het geen probleem om met zoveel spullen mee te reizen met de bus. We hebben nog wel een overstap te gaan, maar ook dat zal wel lukken!
Na een ritje van een halfuurtje of zo stappen we uit en moeten we kort wachten op de volgende bus. We staan te wachten bij een vitrine van een speelgoed winkel, prima plekje dus om even te wachten. Alleen het maakt wel wat hebberig! Na een tien minuutjes is de volgende bus er dan, deze is heel wat voller maar we kunnen mee, andere vriendelijke toeristen staan zelfs op om mij met kleine boaz te laten zitten. En zo komen we uiteindelijk niet al onze spulletjes veilig aan op het vliegveld. Intussen is het gaan regenen dat is minder fijn, maar hier kunnen we gelukkig binnen wachten. Thomas belt het verhuur bedrijf en deze zal ons komen oppikken op het vliegveld en zo geschiet,. Na enige tijd wachten staan ze daar, nog eens alle bagage optillen en daar gaan we. Na een kort ritje zijn we bij het verhuur bedrijf er zitten heel wat mensen te wachten, maar er is een grote bak speelgoed en een fijne bank dus het wachten is geen ramp. Thomas vult alle gegevens in op de pc en krijgt even laten uitleg hoe een en ander werkt met de camper. Terwijl ik bij de kindjes op een grond zit die allemaal fijn aan het spelen zijn.
En dan is het eindelijk zover....daar gaan we met ons huisje op wielen!!!

Hij is echt mega groot!! Best spannend dus om in te rijden voorlopig laat ik dat dus over aan Thomas die het gelukkig wel zit zitten. De meisjes zitten als prinsesjes in hun stoeltjes aan de tafel en Boaz ligt lekker in zijn reiswiegje, daar gaan we!!

Onze eerste stop zal zijn bij de hamner springs. De reis er naar toe verloopt heel goed, Boaz slaapt de hele reis en ook Olivia doet een dutje. Izabella zit een boekje te lezen en kijkt af en toe uit het raam. Het is super, zo had ik het me helemaal voorgesteld!!!
Eenmaal bij het dorpje aangekomen doen we eerst wat boodschapjes om ons koelkastje en keukenkastjes te vullen met wat eten en drinken. Dan rijden we naar een kleine camping. Wat niets meer is dan een simpel grasveld aan de kant van de weg, maar helemaal prima wat ons betreft. Achter de camping ligt een prachtig bos, de meisjes gaan gelijk op pad als we er eenmaal zijn. Er is al gauw een plek gevonden om een hut bouwen en samen gaan ze aan de slag. Takken slepen en bouwen maar ze hebben er veel plezier in.

Dan ons eerste nachtje in de camper alles even uitvinden wie slaapt waar, hoe werkt wat maar het komt goed. De dametjes hebben het plekje bovenin gekregen een heerlijk gezellig en warm plekje. Boaz ligt in het midden van de camper in zijn reiswiegje en wij helemaal achteraan. Slaap lekker allemaal......
De eerste nacht verloopt prima iedereen slaapt heerlijk, al ligt Boaz halverwege de nacht wel tussen ons in, maar geen probleem zoalng we maar kunnen slapen!

Vandaag is het plan om een uitstapje te maken naar de hamner springs. We wandelen er naar toe, het is een behoorlijk stukje voor de kindjes maar wel een prachtige wandeling door het bos! Olivia heeft de moed al snel op en ligt een stukje in de wagen, Izabella zet moedig door en geniet van de andelingen door het bos. Uiteindelijk ziet ook Olivia het wel weer zitten en verzamelen ze samen mooie stenen, blaadjes en takken. Zo komen we uiteindelijk moeten maar voldaan in het dorpje aan. Hier eten we eerst een lekker broodje bij de bakker voordat we richting de zwembaden van de warm waterbronnen van hamner springs gaan.
Voorlopig is het heerlijk weer dus we zien het zwemmen volledig zitten!

Omdat we Boaz nog een beetje te klein vinden gaan Thomas en ik om de beurt met de meisjes in het water. Het is er prachtig aangelegd en het water is heerlijk warm! Druk is het ook niet dus niets staat ons in de weg een dagje te genieten!
Tot dat ..het weer volledig om slaat...ik hier hebben we dus geen rekening mee gehouden. Het regent plots heel hard het wordt heel koud en er steekt een winkel op. Ik kleed me snel aan ook Olivia wil kleren aan en duik met de kleintjes een kleedkamer in. Thomas en Izabella gaan in het warmste water zitten om niet koud te worden. Als de regen iets minder wordt ga ik richting het café met de kleintjes is toch net iets prettiger dan een kleedhokje. Echter koud is het er wel en aangezien we met stralend weer vertrokken zijn zijn we hier niet op gekleed....
Als de regen is weggetrokken komen ook Izabella en Thomas uit het water en kleden zich aan. Dan moeten we toch echt lopend terug...Brrrr koud.... Olivia neem ik in de drager op mijn rug ze is moe en koud en daar zit ze prima. Boaz ligt intussen te slapen in zijn wagentje, lekker warm onder de dekentjes en Izabella gaat bij Thomas op de nek. Zo lopen we zo'snel we maar kunnen terug naar de camper.... Ben blij als we er weer zijn...
We hebben gelijk een wijze les gehad, in nieuw Zeeland kan het weer zeer plotseling omslaan. Stiekem wel gelezen in de boekjes, maar daar hou je dan toch niet direct rekening mee.

Toch hebben we echt genoten van ons eerste echte uitstapje. Na een lekkere warme maaltijd kruipen we allemaal lekker vroeg onder de wol....zzz.......morgen weer op pad......

1. Marijke:
    17 december 2017
    wat mooi dat het allemaal goed is gegaan!! wel heel wat anders met een grote camper maar erg handig een huis op wielen!
  2. Annet Oosterhof:
    17 december 2017
    Dus regenkleding mee volgende keer. Haha
    Leuk om zo met jullie mee te reizen .
    Tv en dvd aan boord, luxe hoor.
    Komen er ook nog foto,'s.
  3. Sigrid Verhees:
    31 december 2017
    HAHA
    Jullie moeten er inderdaad best grappig hebben uitgezien met al jullie spullen op weg naar de camper :D
    En dan met stralende zon vertrekken en in een fikse regenbui belanden is ook zo typisch "ik ben net op vakantie, heb er super veel zin in en geniet van het hier-zijn".
    Geniet ervan met z'n allen (volgende keer een dikke trui/regenjas mee en de pret kan niet meer op ;) )