En daar gaan we dan.... op naar China

6 december 2017 - Kanton, China

En nu is het dan echt zover...na een heerlijk nachtje slapen in Amsterdam vertrekken we in de ochtend richting Schiphol. Eerst nog even lekker douchen terwijl iedereen nog ligt te slapen en dan iedereen wekken voor ons grote avontuur. De meisjes hebben gelukkig ook heerlijk kunnen slapen en zijn opgewekt en blij ze hebben er wel zin in. Vooral Olivia die al sinds gisteren steeds vraagt wanneer we nu in het vliegtuig gaan... Ben benieuwd of ze na uren vliegen nog altijd zo enthousiast zal zijn. Boaz heeft het gelukkig ook goed gedaan vannacht waardoor ik ook een beetje heb kunnen slapen wel zo fijn!

Ik ben nog altijd wat in de stress voor dat babybedje maar we zijn mooi op tijd om in te checken dus meer kunnen we niet meer doen. Ideaal is dat we met een gratis shuttle richting Schiphol worden gebracht goed geregeld!
Boaz vindt de shuttle iets minder en Huilt een groot gedeelte van de reis...nou ja het kwartiertje die het kost maar met een huilend baby'tje voelt het al gauw als een uur! Intussen denknik dat iedereen hoopt niet met ons te hoeven vliegen. 😕 Nou ja we gaan het zien....
Het inchecken verloopt super soepel iedereen is erg vriendelijk en omdat we zo'n kleintje mee hebben mogen we naar een speciale balie hoe fijn! De mevrouw is zeer behulpzaam en vraagt of we gaan verhuizen naar nieuw Zeeland, euh nee voorlopig laten we het bij een reis... Het inchecken verloopt prima en het baby is geregeld!!! Pfff wat een opluchting... Het enige vervelende is dat ze ons niet kan inchecken voor de vervolg vlucht vanuit China ze doet erg haar best, maar ergens loopt het systeem vast. Nou ja we hebben een tussenstop van ruim 18 uur dus we zullen het daar wel regelen.
Intussen worden we allemaal wat hongerig...we hadden besloten te ontbijten op Schiphol maar wat duurt het toch altijd allemaal lang....al die controles en gedoe...bah niets aan.... Als we dat dan eindelijk achter de rug hebben kunnen we ontbijten, dat smaakt! Ook Boaz heeft honger en nadat hij flink heeft gedronken valt hij als een blok in slaap, ideaal!
We hebben een fijn plekje gevonden om te wachten met een speel vliegtuig en glijbanen etc. De dametjes kunnen zich dus nog even flink vermaken en uitleven voor ze uren moeten zitten.... Ze maken er flink gebruik van en hebben dik lol fijn om te zien, de vakantie kan gaan beginnen!

Al gauw kunnen we aan bord van het vliegtuig, als laatste stappen we in blijkt ook nog dat ze ons hebben opgeroepen ivm de vervolg vlucht, euh nooit gehoord nou ja geen problemen we regelen het in China! Nu eerst de lucht maar in.

De eerste vlucht verloopt prima! De meisjes doen het goed en ook Boaz vindt al snel zijn draai en slaapt heerlijk in het kleine bedje. Ik met zeggen zelfs het eten is goed hier in het vliegtuig en dat is aardig bijzonder! Al met al verloopt het prima en zijn we dan zomaar zonder problemen in China! Hier blijven we een korte dag in Guangzhou waarna we lokale tijd 0:50 verder vliegen naar nieuw Zeeland.
Maar eerst lekker slapen in een hotelkamer hier in China want we zijn moe......