Christchurch

11 december 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

We zijn er!
Onze eerste dagen brengen we door in een airbenb bij een gezin iets buiten het centrum van christchurch. Het is een prima plekje een ruime kamer met eigen entree, een klein keukentje badkamer etc. Prima om bij te komen van onze lange reis!

Christchurch schijnt zeker een bezoekje waard te zijn echter ,we komen niet veel verder dan onze kamer, de tuin en de supermarkt in de buurt. We zijn allemaal moe en moeten echt even bijkomen van de lange reis en het tijdverschil is ook zeker niet te onderschatten dat doet wat met je lijf.... Ook al hadden we zeker het plan deze stad te bezoeken het komt er niet van.

Thomas is nog het meest moedig van ons allemaal en onderneemt de eerste dag al een wandeling naar de supermarkt, we hebben ook wat eten nodig ben blij dat hij het ziet zitten wij blijven thuis. We hangen wat in onze kamer, doen een dutje op bed of zitten in de tuin. De plek is overigens ideaal met de meisjes er is een fijne tuin waar ze kunnen spelen met een trampoline en een speelhuisje en er wonen twee meisjes van 4 en 5 waar ze mee samen kunnen spelen.
Met Olivia klikt het prima tussen de meisjes izabella vindt het allemaal wat lastiger vooral de taal vindt ze moeilijk ze vindt het lastig te spelen zonder elkaar te kunnen verstaan. Toch hebben ze uiteindelijk de eerste middag veel lol met zijn viertjes met de tuinslang, water doet wonderen en verbind kinderen zien we hier maar weer! Ze houden met elkaar een waar watergevecht het is leuk om te zien!

Zondag 10 december besluiten we uiteindelijk toch nog een klein uitstapje te maken op loopafstand schijnt een zwembad te zijn dus we gaan op pad. Ik heb nog niet bar veel energie maar van blijven liggen krijg je ook vooral geen extra energie dus we gaan er voor. Het is best een eindje lopen, Boaz zit in de drager en slaapt, Izabella loopt en Olivia gebruikt een fietsje van de kindjes waar we logeren. En zo gaan we op pad. Izabella klaagt af en toe wat, maar we komen er en eenmaal aangekomen is het het waard geweest!
Thomas en de dames nemen een duik en ik blijf aan de kant met de slapende Boaz. Olivia geniet volop van de surfplankjes die er ter beschikking zijn en gaat als een ware surfer in het water echt leuk om te zien. Izabella oefent het onderzoek water zwemmen, ze moet het toch een beetje bijhouden nu ze zoveel weken zwemles moet missen!
Na een frisse duik eten we nog een ijsje en dan weer op'pad richting ons plekje.

Het slapen gaat steeds beter, langzaam maar zeker wennen we aan het ritme hier.
Deze rust dagen hier hebben we echt wel even nodig gehad om er door te komen.

Morgen dinsdag 12 december kunnen we onze eerste camper ophalen en gaan we echt op pad om iets van dit mooie land te kunnen zien!
We hebben er zin in.

Eerst nog even de kamer opruimen, op een of andere manier is dat bij ons altijd direct een grote bende! Blijkbaar heeft ons dat een thuisgevoel ha, ha al onze spulletjes om ons heen!

1. Marjan Koopman:
    11 december 2017
    Ik zie het helemaal voor me😆
    We kijken uit naar jullie volgende reisverslagen.
    het is hier nu echt een witte wereld. ⛄❄
    En jullie in de zon , 🌞🍦🏊
  2. Erna Goeteyn:
    Dag Moniek,

Geniet van het begin van een prachtig avontuur.hier een dik sneeuwtapijt en wegen die dichtslibben ,veel pret is er niet aan.

Groetjes Erna
  3. Marijke:
    11 december 2017
    Hallo leuk om alles weer te lezen wat jullie beleven! fijn dat alles goed gaat en jullie weer bijgekomen zijn!
    Succes morgen hoop dat het ook mooi gaat met de camper en jullie mooi genieten verder! liefs Marijke Marcel Luna Martin
  4. Merith:
    11 december 2017
    Super leuk om dit te lezen... een hele fijne tijd samen!
  5. Jitske:
    11 december 2017
    Leuk om je verhalen weer te lezen!! Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Liefs jits
  6. Odilia:
    14 december 2017
    Wat ontzettend leuk Moniek! Heel veel plezier met elkaar en een hele goede en mooie reis gewenst. Leuk om jullie zo te mogen volgen.

Liefs Odilia